blaasontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 12:58

gisteren ben ik voor een uitgebreid onderzoek naar het ziekenhuis geweest.
vanwege de vele buikpijn, het veel plassen, veel rugpijn en het gevoel alsof er constant een blauwe plek op mijn ribben zit.

nu is er dus uitgekomen dat ik blaasontsteking heb, ik had een arts in opleiding, en toen ik voor de uitslag belde, kreeg ik een nogal ongeinteresseerd mens aan de telefoon die slechts zei dat ik de pillen die de arts al voor had geschreven moest gaan slikken.

nou loop ik hier al een tijdje mee rond, waarschijnlijk heb ik de blaasontsteking al ong 2 maanden.
heb ik nu kans dat naar boven slaat? (richting bekken/nieren)

Arrabel

Re: blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:05

Wat voor medicatie had de dokter dan voor geschreven?
Heb je wel anti-biotica gehad?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:14

Antibiotica slaan vaak heel snel aan, vooral bij blaasontsteking.
Hoe snel het naar boven slaat is bij iedereen verschillend. Ik heb ongeveer 7 jaar met een blaasontsteking gelopen (ze hadden het een paar keer getest, en de test zei elke keer dat ik het niet had. Op een gegeven moment hebben ze mijn urine op de kweek gezet en bleek dat ik er toch wel een had, een bacterie die de test niet kon zien. Eindelijk ben ik er achter wat ik heb en het is een hele opluchting.)
Bij mij is het noit naar boven geslagen, dus dat is echt persoonlijk.
Ik hoop dat de medicijnen helpen, blaasontstekingen zijn heel vervelend.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 13:17

ik heb nitrofurantoine gekregen!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:25

Als je de hele nitrofurantoine kuur afmaakt dan zou de blaasonsteking weg moeten zijn.
Let wel op dat je de hele kuur afmaakt!
Ik ben wel gestopt met een antibiotica kuur omdat ik er kotsmisselijk van werd, maar ik hoorde achteraf dat dat heel slecht is als je zomaar stopt.
Hier kan je meer lezen over de medicatie die je hebt gekregen: http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

Succes

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:01

Jup je moet de nitrofur helemaal afmaken. k word er ook altijd misselijk van en krijg er echt een zeurende koppijn van. Maar dat zijn gewoon echt de bijwerkingen van dit middel. Als je de bijsluiter leest staat er nog een heel regiment aan bijwerkingen die kunnen optreden. Je urine wordt er ook altijd knalgeel van.

Ik heb ondertussen al zo vaak blaasontsteking gehad dat ik het niet eens meer hoef te laten onderzoeken. Vaak ruik ik het zelfs al als het weer zover is. Nee het is geen feest, maar met heel veel drinken is het redelijk te voorkomen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:00

Na 2 dagen voel je vaak al duidelijk verbetering.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:34

Last van je rug kunnen aanduiden dat je nieren niet helemaal goed functioneren.. Veel water en zuur sap (cranberry) drinken, zodat alles goed doorspoelt!! En maak je kuur af, de arts schrijft niet voor niet een aantal dagen voor! Als je het niet vertrouwt: Ga gewoon terug naar de HA en zeg wat je klachten zijn!