Ook ik ben voor een kleine 2 jaar terug van ons paard gekukeld wat schrok en kwam ook daarbij vol op mijn stuitje terecht.
Ik kon eerst enkele seconden mijn benen niet meer voelen dus dat is schrikken. Maar dat bleek gelukkig mee te vallen. Wel heb ik mijn stuitje zwaar gekeneusd gehad (kon geen kant op), omdat het zolang duurde eer ik herstelde ben ik er later nog mee naar de huisarts geweest. Die vermoedde dat m'n stuitje kapot was, maar het had volgens haar geen zin foto's te maken omdat ze er niks aan kunnen doen. Het moet zich heel langzaam herstellen. Het heeft 3 maanden geduurd voordat ik weer enigszins op ons paard kon zitten en voordat ik aan een beetje fatsoenlijk rijden toekwam was ik nog een week of 6 verder. Ik heb er met ups en downs soms nog last van (zeurende pijn, instabiliteit). Tot overmaat van ramp ben ik een drie maanden terug weer op bijna dezelfde plaats van ons nieuwe paard gevallen, maar heb me gelukkig in de val een beetje weten te draaien, dus deze keer was het minder ernstig. Maar omdat het een oude blessure betrof heeft het me weer 2 maanden gekost voordat ik hem weer kon berijden. Een heel verhaal, maar hou er rekening mee dat het herstel lang kan gaan duren en dat het mogelijk is dat je er zo af en toe last van blijft houden!! Vooral niet forceren. Sterkte!!