Enorme spierpijn. Wat eraan te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nienke_92

Enorme spierpijn. Wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:53

Hallo allemaal,

Ik ben vorige week de hele week ziek geweest en heb dus helemaal niets gedaan.
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst sinds 2 weken weer les gehad, met veel houdingsoefeningen erbij. Afgelopen zondag zijn we ook nog echt heel lang gaan lopen in het bos. Mijn probleem is dat ik nu echt onwijs veel spierpijn heb in mijn rechterbeen en lies. Zelfs zo erg dat ik best wel moeite heb met lopen. Wat kan ik er aan doen? Hebben jullie misschien tips!? Ik ben benieuwd!

Groetjes Nienke.

_Karlijn

Re: Enorme spierpijn. Wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:23

Ik dacht dat het beste was om gewoon te blijven bewegen. Dan worden alle afvalstoffen die in je bloed zijn blijven zitten weer meegevoert. Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:25

Soms "train" je het er wel een beetje uit , vaak neem ik gewoon een lekker warm bad Lachen Is nog lekker ook Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:27

Bij hele erge spierpijn wil ik weleens een pijnstillertje nemen....

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:27

Helaas, we hebben net ons bad het huis uit gegooid!? Verdrietig

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:29

Veel blijven lopen.. Werkt bij mij wel altijd.. Vandaag zal het niet meer overgaan, maar morgen is het dan waarschijnlijk wel minder..

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:30

k heb ook verschrikkelijke spierpijn nu
van 2 wedstrijden hockeyen zaterdag
maargoed, gewoon blijven rondlopen en negeren...
en lekker in bad ja (maarja dat kan je dus niet) en verder af een toe een beetje rekken doe ik altijd (heb de rare gewoonte dan te geloven dat het eerder overgaat, als het flink pijn doet..) maarjaa dat is beetje apart..
beetje masseren kan ook nog helpen en gewoon vrolijk doorlopen en een rondje gaan hardlopen ofzo

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:31

Hi hi hi...ik mag toch wel heel even stiekem leedvermaak hebben....toch???? Ik weet hoe het voelt!! Als je een bad hebt wil een lekker heet bad goed helpen! ( Ik ben in het bezit van een bad en het helpt echt! ) Er zijn natuurlijk ook een hele hoop smeerseltjes in de handel die goed werken.Even bij de drogist of apotheek vragen.Anders...heel veel sterkte met je spierpijn! Je moet maar zo denken, het gaat echt wel weer over.....tot de volgende les natuurlijk, dan kan je misschien weer van voor af aan beginnen.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:39

Nou normaal heb ik het nooit! Maar heb echt de hele week in bed gelegen en ging meteen aan het werk. Ik liep gister gewoon te strompelen, zo'n pijn! En dat is geen pretje, vandaar dit topic! Knipoog

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:41

Wij hebben een infrarood(bij in de zonnebank).. ik weet niet of jullie dat ook heel toevallig hebben.. maar dit werkt ook heel goed Lachen
Het bad is er dan op een verkeerd moment uitgegooid Tong uitsteken

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:54

Helaas hebben wij die ook niet in ons bezit. Maar helpt een hele hete douche ook goed? Anders kan ik altijd nog onder de douche gaan staan! Als dat helpt... En bewegen probeer ik de hele dag al te doen. Maar het helpt niet echt onwijs veel! Hopenlijk is het morgen wat minder! Schijnheilig

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:28

Ik denk dan in dit geval dat je misschien toch een spiertje verrekt hebt of zo! Als je echt al een hele week last hebt is dat geen gewone spierpijn meer lijkt me! Sorrie van het uitlachen!!!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:32

Ach maakt niet uit joh! Wat dacht je dat mijn ouders en mijn zusje dit weekend wel niet gedaan hebben. Alsof dat zo leuk was!~ Huilen Dus ik ben er wel aan gewend! Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:46

Ach!!!!! Stumpertje!! Nu heb ik pas echt medelijden met je!
Maar even zonder gekheid, als je er maandag nog niet van af bent zou ik even langs je huisarts gaan. Spierpijn moet eigenlijk na een paar dagen flink minder worden en na een week moet je er geen last meer van hebben! Tenminste bijna niet meer!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:52

Nee, maar ik heb het pas vanaf afgelopen zaterdag. Dus dat is nog geen week! Knipoog Maar ik zal het wel in de gaten houden, trouwens ben in de afgelopen maand al 3 keer naar de dokter geweest. Ze ziet me aankomen! Clown

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:59

OOOOH....sorrie..... verkeerd gelezen! Dan is het eigenlijk wel normaal! De tweede en derde dag zijn over het algemeen het ergst! Nog even doorbijten dus, en zo snel mogenlijk weer op je paard! Sterkte ,het kan knap pijnlijk zijn!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:45

als je net ziek bent geweest is het sowieso nie theel slim om flink te gaan sporten. Je breekt als je ziek bent nl. ook spieren af omdat je de energie nodig hebt (ziek zijn kost meer energie dan gezond zijn, en je eet vaak ook nog minder).
Bij spierpijn zitten er nog afvalstoffen in je spier en die moet je bloed afvoeren, dus belangrijk is om je spieren goed te doorbloeden. Dat kan door een hete douche (en erna ijskoud, wisselbaden, dat stimuleert de doorbloeding als een gek), door in beweging te blijven (wandelen is al prima, als je de spieren maar gebruikt) en ook door te rekken stimuleer je de doorbloeding. Smeerseltjes waardoor je warm (= toegenomen doorbloeding) wordt (midalgan warm) werkt ook prima.
Belliflor van VSM werkt ook goed, maar dat moet je direct na het sporten opsmeren om spierpijn te voorkomen, of het nog goed werkt als je er al last van hebt weet ik niet.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:05

Goh, wat een lange uitleg. Heel erg bedankt. Ik zal eens wat dingetjes uitproberen. Eigenlijk wil ik er voor zorgen om er voor woensdag af te zijn want dan heb ik gym en ga 's middags altijd naar mn verzorgpony. Dus is het wel balen als ik dan nog steeds veel spierpijn heb! Voor mijn houding heb ik een oefening gekregen waarbij ik mijn benen moet buigen, strekken, optillen en neerleggen. Dan kan ik dat proberen, dan sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap. Oefenen voor fysiotherapie en mijn spierpijn wegwerken! Bedankt voor je uitleg Laui!.