Boos gevoel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiilihu

Boos gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:58

Hebben jullie ook wel eens last van een boos gevoel zonder dat je echt begrijpt waardoor dat komt? Ik heb daar best last van, ideeen waardoor het komt heb ik ook wel maar echt weten waarom doe ik niet.
Nu heb ik er ook last van, kan zomaar boos worden en dan maakt het ook niet echt uit op wie of waarom, ik heb geen idee Verward Ik ben van mezelf erg rustig en het komt bij mij eigenlijk niet tot uiting voor de omgeving maar voor mijzelf is het erg lastig! Het boze gevoel kan ook omschreven worden als gefrustreerd, heel onrustig in mezelf en erg besluiteloos. Opzich gaat t wel goed met mij maar soms weet ik het gewoon niet.
Herkent iemand dit of heeft iemand ideeen/tips wat je dan het beste kunt doen?

Veirl

Re: Boos gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:27

Ik heb hier vrij vaak last van op dagen dat ik niets te doen heb - zoals vandaag. Gewoon geïrriteerd, boos worden om van alles, niet normaal kunnen doen.
Wat het is? Ik weet het niet... Puberteit misschien.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:33

ik heb dat ook wel eens (vooral als ik ongesteld moet worden Tong uitsteken) en het is altijd heel fijn als er iemand is waar je gewoon even lekker boos tegen kunt doen, zonder dat hij/zij meteen gekwetst of iets dergelijks is..Bij mij is het mijn moeder meestal Knipoog Het lucht echt op kan ik je zeggen Suc6 ermee!

kiilihu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:50

De pubertijd is het hopelijk niet meer Haha!.
Ook niet door ongesteldheid want dan zou ik wel een hele lange ongesteldheid hebben Haha! Vooral als ik thuis ben heb ik er last van (ik woon op kamers) en dan ben ik zo onrustig! Ik voel gewoon die boosheid/frustratie in me en kan niet precies zeggen waarvan het komt. Maar dat het erger is dan door een dagje niets doen of ongesteldheid weet ik wel.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:54

Oh dat heb ik ook best vaak. Nagelbijten / Gniffelen
Vooral als iets niet lukt ofzo. Maar soms ook wel gewoon uit het niets.
Dan moet je echt op dat moment niet met mij willen praten want dan ben ik écht niet aanspreekbaar.
Meestal moet ik dan eigenlijk gewoon even alleen zijn ofzo, want anders heb ik binnen de korste keren ruzie met degenen om me heen.
Meestal werkt het bij mij wel om met dingen te gooien, maarja, dat is meestal ook niet zo goed voor je spullen, dus dat probeer ik af te leren. Nagelbijten / Gniffelen
Ach. Geen idee hoe het komt. Ik heb het voor zover ik weet altijd al wel een beetje gehad. Tong uitsteken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:57

ik heb t ook wel wat doe ik er tegen euhm van me afschrijven euhm stuk fietsen de hond uitlaten etc

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:26

Ja, ik heb hier heel veel last van. Niet alleen boos, maar ook verdrietig, ineens heel gelukkig ofzo. Gewoon stemming die omslaat (niet ineens, maar geleidelijk, en merk het zelf in het begin nauwelijks).
Ik heb gesprekken bij een psycholoog en heb dat daar eens aangekaart.
Volgens haar is het iets wat mensen vaak hebben als ze hun gevoelens niet goed uitspreken of mensen die heel rationeel zijn (veel nadenken over wat ze doen en hoe ze moeten reageren in dit geval). Je verstand kan over iets bijvoorbeeld zeggen dat je het niet erg vind, dat je er niet boos over moet worden. Maar jou gevoel kan het tegenovergestelde beweren.
Als jij dit maar vaak genoeg vasthoud, gaat jou gevoel zich steeds meer naar de achtergrond trekken en denk jij dus dat je het niet erg vind, maar jou gevoel blijft zeggen dat het wel erg is. Alleen merk je dat niet!
De kunst is dan om op het moment dat je het merkt terug te gaan denken, en te gaan bedenken wat er gebeurt is die dag, ding voor ding.. Uiteindelijk kan je dan bij iets uitkomen waar je van denkt "daar kan ik wel boos over zijn..."
Dit kan heel lang duren, soms kom je er pas na 3/4 dagen achter wat het geweest is. Maar hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat en hoe eerder je het probleem herkent.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 22:00

Daar heb ik ook weleens last van ja. Snap dan meestal niet waarom ik nou eigenlijk boos ben. Verward Zat er vanmiddag nog aan te denken, toevallig dat hier een topic over is. Ik lees ff mee.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:35

Heb ik ook wle eens... En dan kan ik ook uitvallen om niks.. Maar af en toe komt het denk ook omdat ik veel over me heen laat komen en dat het af en toe ook een beetje teveel word

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:59

Ik heb daar ook heel veel last van. Ook dat mn stemming ineens om kan slaan door een verkeerde opmerking van iemand.. dan voel ik me de ganse dag al een beetje down (maar toch wel vrolijk.. raar gevoel Tong uitsteken ) en dan komt er nog een opmerking bij en dan kan ik zóó boos worden op diegene.. en die snapt er dan niks van en ik ook niet omdat ik boos ben geworden om een opmerking die eigenlijk niks betekende...

Heb er maar mee leren leven. De mensen met wie ik omga ook, althans.. ze laten mij zien dat ze t doen, maar of ze t ook echt "leuk" vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:04

Heb er ook wel vaak last van. Word er heel gefrusteerd van, en daardoor nog bozer omdat ik gefrusteerd word ect. Niemand die er iets van snapt waardoor ik nog gefrusteerder wordt.
En dan krijg je ineens een onzettende behoeft om bij mama op schoot te kruipen. Voor zo ver dat ooit nog gaat passen Clown

Heb het trouwens alleen in de winter, en met vreselijk rot weer. Als ik gewoon lekker buiten kan zijn heb ik er eigenlijk nooit last van.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:01

Dat heb ik ook vaak..
ik wil me dan gewoon isoleren van de buitewereld..
word kwaad,verdrietig,gefrustreerd..
met ups en downs..
allemaal gemengde gevoelens..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:38

haha tell me about it...
Ik heb nogal een kort lontje en ik kan me ook echt om niets vreselijk kwaad voelen, dan heb ik ook echt een gevoel van onmacht. Heel appart Clown
Er hoefd dan ook maar een klein dingetje te gebeuren en ik ontplof dan totaal Bloos
Gelukkig heb ik een omgeving die er heel goed mee om kan gaan Tong uitsteken Haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:41

heb er ook wel eens last van en dan weer twee maanden niet echt weird.. denk puberteit ja Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:46

heb ook ook vak of dat ik egt om iets heel kleins helemaal over de zeik kan gaa heel vreemd

kiilihu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:20

Ja het is niet iets van uren of dagen maar van weken. Soms wat erger dan andere keren. Maar blij wordt je er niet van! En hoe blij je dan ook kunt zijn om iets, weg gaat het eigenlijk niet echt. Kan zelfs lachen terwijl ik zo'n boos gevoel heb Tong uitsteken
Het is dus ook niet iets wat mn omgeving merkt want ik ben gewoon nogsteeds ik. Maar dat maakt het misschien nog wel erger dat niemand het door heeft terwijl ik het wel voel. En zin om met dingen te gooien oid heb ik totaal niet. Het zit gewoon in me maar komt er nooit uit. Ookal zou het wel eens beter zijn als dat wel gebeurde denk ik..............

nicolietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:37

Ben je ook aan de pil? Dan kan dat namelijk erger worden, dan zou je dus een andere pil kunnen proberen...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:45

Kiilihu, klinkt toch niet alsof dat zomaar is.
Weet je zeker dat het geen lichamelijke kwestie is (hormonen, pil, enz) of dat je je geestelijk toch niet zo lekker voelt als dat je zelf verder denkt?
Ik ben redelijk onstabiel in mijn stemmingen. En ik kan meer één ding zeggen, los van alle gezondheidszorg, ga hardlopen. Klinkt heel raar, maar ik word er overdreven gezegd - echt een beter mens van. Voel me rustiger, fitter, enz... Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:53

Ik heb dat echt heel vaak, om helemaal niets wordt ik dan zomaar ineens boos, en daarom weer ik dan weer geïrriteerd en vanuit dat word ik dus chagrijnig. Maar ik ben gewoon een chagerijnig persoon ofzo, ik ben ook echt altijd aan het zeuren en mopperen, ben ook heel snel boos, je hoeft maar met je vingers te knippen en ik kijk al kwaad. Echt achterlijk, maar ja, ik schijn nou eenmaal zo te zijn. Maar nogal vervelend voor me medemensen, en ja voor mezelf ook.

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:54

hormonen????????

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:57

hophop schreef:
hormonen????????

Nee, bij mij niet. Ik heb het echt altijd, en al vanaf mijn derde, en eerst dacht iedereen oh dat is een vervelende dreumes/peuter en toen werd ik kleuter en t werd alleen maar erger. En nu ben ik bijna 20 en naja iedergeval, ik denk dat ik gewoon zo ben, ik heb ook Borderline, maar dat is het eigenlijk niet. :S Ik ben gewoon zo een vervelend persoon. Dat zeggen mijn beide zussen ook, die ouder zijn, dus nja als ze het allebei zeggen, zal t wel zo zijn

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:57

Ik denk dat iedereen weleens te maken heeft met agressies. Wat dan wel helpt is sporten, ga een stukje hardlopen, leef je uit op een boksbal...maar ga niet domweg op iemand inmeppen, schreeuwen of rare dingen doen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:59

Nee ik zal niet iemand slaan, maar wel boos doen enz. Echt vervelend voor die persoon in kwestie dan.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:00

Ja af en toe heb ik er last van..
Dan kan niemand iets goeds doen en word ik overal boos om Tong uitsteken
Maar dat is gelukkig niet zo heel vaak Lachen Tong uitsteken
Ik ga niet iemand slaan.. Dat doe ik echt nooit..

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:01

ik heb het inderdaad ook, vooral als ik me verveel.
of alleen maar dingen te doen heb die ik niet wil doen.