Ik heb jaren met een beugel gelopen en had een mooi bekje. Maar ben door bepaalde omstandigheden heel bang voor de tandarts, dus kwam er te weinig. Toen hebben we besloten een andere tandarts te nemen. Had sinds het wekend wat last van mijn mond, waar de verstandskies doorkwam, dus was een mooie gelegenheid om een andere tandarts bellen.
Hele aardige man, geen verkeerd woord over. Eerst foto's laten maken, gewoon overzichtsfoto's. Toen kreeg ik de vraag of ik wel eens bij een orthodontist was geweest.
Ik was helemaal verbaasd, dat kon je toch zien :S Nou, er scheelde een hoop aan mijn mond, een hoop scheven stukken en toen mij er op wees zag ik het ook wel. Mijn voortanden staan niet meer recht op elkaar, maar het is me eigenlijk nooit opgevallen.
Ik ben overigens nooit enthousiast geweest over mijn orthodontiste. Ik heb nooit gaatjes gehad. Toen mijn beugel eruit mocht, hebben ze foto's van mijn gebit gemaakt. Toen mochten er ineens even 8 gaatjes gevuld worden. Dat werd afgescheept met "geen spoelmiddel gebruikt en slecht gepoetst". In een half jaar!!
Vervolgens kreeg ik nog meer goed nieuws! Mijn verstandskiezen gaan ze allemaal trekken, dankzij mijn orthodontist. Die had ruimte moeten maken voor mijn verstandskiezen en anders had hij kiezen moeten trekken.
Morgen gaat dus de verstandskies die zeer doet eruit (zat een ontsteking), dus de hel gaat beginnen. Als hij mij zonder pijn kan behandelen, kan hij voor mij in ieder geval niet meer stuk. (de reden dat ik bang was voor mijn tandarts was, was dat het vullen altijd pijn deed).
Ik ben dus echt verschrikkelijk giftig. Ik mag waarschijnlijk weer opnieuw beginnen met een beugel, aangezien de tandarts het verassend vond dat mijn kaken geen zeer deden, want die horen het behoorlijk moeilijk te hebben, doordat het zo scheef staat.