borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:35

hallo medebokkers.

ik ben dus nog niet op dieet, moet alles bijhouden van de huisarts enzz.
maar heb ook veel rugpijn en nekklachten.
me moeder zei laatst al, waarom niet je borsten verkleinen.
( heb zelf best wel grote maat, dus maakt me ook niet zoveel uit en kan best wel wat missen hoor Haha! )
(kan momenteel ook cupmaat E hebben, maar weet niet welke het is Bloos )[
en wil daar toch een D van maken of een volle C cup.

we gaan hiermee zobijzo naar de huisarts toe om te vragen hoe alles zit.
nou wil ik weten:

wordt het vergoed?
en hoe waren de eerste paar weken?
hoelang heb je er last van?

en zijn er nog meer bokkers die dit hebben gedaan, of hebben dit van vrienden.
weet zo uit me hoofd niet alle vragen in 1x, dus kan best zijn dat er nog een hele hoop vragen bij komen.

jullie mogen me ook wel een pb sturen als je het liever niet wilt antwoorden. Knipoog

groetjes ketaki

__Nathalie__

Re: borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:44

ik weet niet hoe lang je bent en wat je weegt en of je wat kilotjes kwijt wil/kan (omdat er staat ben nog niet op dieet) maar dan zou ik dat eerst proberen. Ik ben 20 kilo afgevallen en ben van een zeer volle E (E was me eigenlijk te klein maar de laatste maat met beetje normale bh's) naar een Dtje gegaan. als je een kilo of 7 tot 10 afvalt ben je al een hele cup maat kwijt. Het eerste wat afvalt zijn je borsten. Ik ben naar bijna 2 cup maten kleiner gegaan heb nu inmiddels weer een gewone D omdat ik weer een paar kilo zwaarder ben maar had van de zomer echt een kleine D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:47

ik ben 163, weeg rond 75 ( wil 15 kg kwijt zobijzo)

maar dan nog, zei me moeder in ieder geval, dat het best wel zwaar is
ben niet echt de grootste, maar best wel grote maat.
ik moet ook eerst afvallen en dan willen we het daarna daar over hebben

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:51

Dan zou ik eerst die 15 kilo gaan afvallen en als je ze dan nog te groot vind ze dan verkleinen. Als je ze nu laat verkleinen en dan die 15 kilo gaat afvallen hou je waarschijnlijk niks meer over. En geloof mij toen ik bij de 10 kilo zat was ik al bang dat ik niks meer over zou houden en toen ik 20 kilo was afgevallen had ik 2 cupmaten kleiner dus scheelt echt wel heel veel ik wil er nu nog 20 kwijt dus zal misschien eindigen met een kleine C ofzo.
als je het straks kwijt ben kan je het er niet meer aan laten zetten (ja kan wel maar dan krijg je implantaten)

edit je hebt best kans dat het niet meer nodig is als je bent afgevallen en wil je ze nog wel kleiner kun je ze altijd nog laten verkleinen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:57

Ik zou het toch eerst proberen via afvallen als je dat lukt.
Een borstverkleining is een behoorlijke operatie,
het duurt ook wel een aantal weken voor de pijn weg/minder is
en zelfs een aantal maanden voor je alles weer mag doen met je armen.
Je bent er wel een tijdje zoet mee.

Bij mij werd het wel helemaal vergoed, maar dat is inmiddels al weer 15 jaar geleden.
Je kan dat het beste navragen bij je eigen verzekering, is ook afhankelijk van je pakket.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:58

dat is ook het plan.

maar zal eerst kijken of het ook veel smaller wordt bij mij.
zoniet, gaat er wel wat af

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:00

toevallig is mijn moeder er vanmorgen ook aan geholpen en word niet vergoed, vorge keer nog wel nu niet meer

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:01

Een kennis van mij heeft haar borsten laten verkleinen. Zij had overgewicht en moest van de chirurg eerst afvallen tot een normaal gewicht voordat hij wilde opereren.
Als je gaat afvallen wordt je cupmaat namelijk ook kleiner.

Houd er rekening mee dat je na een borstverkleining altijd zichtbare littekens overhoud.
Borstvoeding is ook niet meer mogelijk en er bestaat een klein risico dat je tepels ongevoeliger worden.

Zou er dus heel goed over nadenken voor je tot zoiets besluit. Heb het idee dat je je nu wel heel erg laat beinvloeden door je moeder maar het is wel jouw lijf.

Ketaki schreef:
me moeder zei laatst al, waarom niet je borsten verkleinen.

Ketaki schreef:
maar dan nog, zei me moeder in ieder geval, dat het best wel zwaar is

Wil je het laten doen vanwege rugklachten dan kun je eerst mensendieck therapie of ceasar therapie proberen om je houding te veranderen. Best kans dat je rugproblemen dan ook verdwijnen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:02

en waarom werd het niet vergoed dan breitling?
als het om medische redenen is moeten ze het toch wel vergoeden?
of ligt dat ergens anders aan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:02

Er is een topic over borstverkleining waarvan ooit besloten is dat het mag openblijven als centraal topic: viewtopic.php?f=136&t=470239&hilit=borsten

Boordevol ervaringen, waar je vast antwoord vindt op een hoop van je vragen. Ja

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:03

oke, dat wist ik niet.
zal gaan lezen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:12

Karin schreef:
Er is een topic over borstverkleining waarvan ooit besloten is dat het mag openblijven als centraal topic: viewtopic.php?f=136&t=470239&hilit=borsten

Boordevol ervaringen, waar je vast antwoord vindt op een hoop van je vragen. Ja

het is wel een topic waar al heel lang niet op is gereageerd.
mag je die dan weer omhoog halen dan?
Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:15

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:18

ik vond borstverkleining helemaal geen grote operatie. Ik ging van f naar klein c. Moest na twee dagen al stofzuigen en dingen in het huis doen. Je merkt het bijna niet. Behalve dat je een groot verband aan hebt.
Heb nooit pijn gevoeld en ik ben een pijnmietje. Wel raar moment je word wakken en je gaat voelen. En alles is opeens kleiner Haha!

ik ga wel eerlijk zijn dat er veel mislukken. Mijn dokter zegt het ook en sommige chirurgen lijken wel slagers.
En zichtbare littekens je mag gerust komen zien die zijn er niet hoor.
Mijn laatste ex wist er niet van en die heeft ook nooit iets gezien.
Maar daar kan ik moeilijk een foto van nemen Haha!

Voor de rest krijg ik vaak dat ik één van de schoonste correcties heb.
Als je in belgie woont moet je echt naar hem gaanµ

edit tepelgevoeligheid en borstvoeding met de nieuwe techniek is dat niet meer het geval. Al zo een twee jaar niet meer

nog een keer Haha! bij sommige mensen word de cupmaat niet kleiner. bij mij toch niet... ik raad het iedereen aan, mits het een goede chirurg is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 00:25

indd, wil eerst alle info erover, dan dat je het zonder te informeren doet en je schrikt je eerst wezenloos

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:30

Ketaki schreef:
indd, wil eerst alle info erover, dan dat je het zonder te informeren doet en je schrikt je eerst wezenloos

je borsten worden in een ankervorm gesneden.
Rond je tepel en dan kan hij zo verplaatst worden. Zodat hij er niet meer af moet. Vroeger was dat het geval en dan kreeg je wel is tepelproblemen.
voor de rest ik zie men eigen littekens niet meer ze zijn helemaal weg. Juist onder de borst nog wat roos maar daar ziet niemand.

ik kan alleen kwa belgische ziekteverzekering spreken. Daar word alles terugbetaald. Je moet naar een man of vrouw die bepaald dat je het nodig hebt. Ik was zo zenuwachtig Bloos
Blijkt dat het juist binnen en buiten was. Niets laten zien alleen zeggen wat men cupmaat was.

Verder heb ik echt nooit pijn gehad. Zelfs geen klein beetje anders zou ik het eerlijk vertellen. Ik kon direct bewegen en dingen doen. Het was verplicht twee dagen ziekenhuis die feitelijk niet nodig zijn.
Verder is het wel raar, want eerst voor de operatie moet je fototjes laten nemen en dan sta je daar in je naakie Clown

Ik zou het zo opnieuw doen geen second twijfelen, erger nog spijt dat ik er zo lang op gewacht heb Clown
als je nog iets wilt weten

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:33

Een vriendin van mij heeft het ook gedaan... weet niet meer van welke maat naar welke maat ze is gegaan.. maar ze is vrij rond van zichzelf.... en haar grotere borsten pasten veeeeeeeeel beter bij haar dan de kleintjes die ze nu heeft.. bij haar werd het wel vergoed...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:38

MiepprinZ schreef:
Een vriendin van mij heeft het ook gedaan... weet niet meer van welke maat naar welke maat ze is gegaan.. maar ze is vrij rond van zichzelf.... en haar grotere borsten pasten veeeeeeeeel beter bij haar dan de kleintjes die ze nu heeft.. bij haar werd het wel vergoed...

Ik had maatje 38 Haha! het was meer borst dan katia Vork
Goh ja als je een goede chirurg hebt laat die je niet beslissen welke cupmaat je wilt.
Ik wou kleiner dan c maar het mocht niet. Maar ik zie ook vaak dat het zo niet is.
Plus dat mooi gelift of niet ook een groot verschil doet.
Achja ik sprak hem niet tegen en ben daar ook blij mee Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:45

Toch vind ik het jammer dat er meer aan "nu" dan aan "later" gedacht wordt.
Ik zie regelmatig mensen bij ons op de afdeling met een borstverkleining die graag borstvoeding willen gaan geven.
En na een borstverkleining gaat dat moeizaam, kost veel tijd en energie én de borstvoeding komt nooit helemaal goed op gang (als het al op gang komt)
Je zult altijd je borstvoeding moeten aanvullen met kunstvoeding om tot een complete voeding te komen.

En dat vaak alleen voor de mooi Bloos

(en ja, natuurlijk weet ik ook dat er ook medische redenen zijn voor een borstverkleining, maar daar heb ik het nu niet over Knipoog )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:50

mijn techniek kan ik perfect borstvoeding geven hoor?
Het gaat er gewoon om hoe je geoppereerd word. Maar als ik dat ander topic lees . Ofterwel heb ik geluk gehad, en een pracht van een chirurg. Ofwel hebben zij allemaal ongeluk gehad.

Maar soit bij mij was het de grotere borstverkleining drie kilo en een beetje is er af.
Het is niet zozeer medisch

goh ja als je maatje 38 heb een een grote f doet je rug wel pijn. Maar het is de wonden van de bh's tot bloedens toe. En bh's van over de 160 euro. Ik hat een grote d op mijn 15. op mijn zeventiende vertrok alles al naar het zuiden Haha! voor een jong meisje is dat ook niet plezant. En zeker als je wat fanatiek wilt sporten

Ik zeg het doe het niet als je niet zeker bent van je chirurg. Als hij zegt dat hij de tepel eraf gaat nemen zou ik het ook niet doen....

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:29