iemand ervaring met een gebroken neus ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simone_1986

iemand ervaring met een gebroken neus ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:23

Hoi

Ik heb gister tijdens het stoeien een kopstoot op mijn neus gehad van mijn vriend.
Mijn neus deed echt heel erg pijn en heeft ook even gebloed. Ook ben ik daarna heel erg duizelig geweest.
Nu doet mijn neus nog steeds erg pijn en er zit een pijnlijk bultje op mijn neus, hij is verder niet erg blauw, Alleen een beetje dik.

Weet iemand van jullie of hij mischien gebroken kan zijn ? Of kan dat alleen als je neus daarna echt heel erg dik en blauw is ?

Djaleesa

Re: iemand ervaring met een gebroken neus ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:29

een paard heeft keer tegen mijn hoofd getrapt toen ik onder hem lag en toen is mijn neus schreef gegaan hij was niet gebroken maar hij kan net zogoed gebroken zijn van jou toch even naar laten kijken ? Weet je in ieder geval wat het is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:12

Ik denk het niet, meestal als hij gebroken is heb je de volgende dag blauwe ogen (tenminste dat had ik en mij werd verteld dat altijd zo was). Ik zou even goed kijken of hij niet scheef staat.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 03:39

ja dat heb ik ook gehoord, maar mijn ogen zijn niet blauw geworden, wel deden ze erg pijn en is het onder mijn ogen iets donkerder.
Mijn neus staat niet scheef maar als ik aan het botje voel dan lijkt het of hij los zit en dat doet best veel pijn.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:15

toch even langs de ehbo Knipoog
zit zelf mnet een gebroken middelvinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:52

ga langs de EHBO.
mijn exvriend heeft mijn neus ook eens gebroken door me opzettelijk een keiharde kopstoot te geven.
Mijn neus bloedde als een rund en staat scheef,nu nog.
Ze hebben er niet veel aan gedaan,kreeg er een soort pleister op,en pijnstillers(ben jaar erna wel aan mijn neus geopereerd voor wat anders,toen zeiden ze dus ook dat ze konden zien dat ie gebroken was geweest omdat er een hard stukje op zit).
Sterkte,vervelende pijn is het.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:05

Lieke schreef:
Ik denk het niet, meestal als hij gebroken is heb je de volgende dag blauwe ogen (tenminste dat had ik en mij werd verteld dat altijd zo was). Ik zou even goed kijken of hij niet scheef staat.

dat hoeft ook niet per direct zo te zijn. mijn zus was van mijn paard gevallen, en tijdens de rodeo was de cap naar beneden gezakt. ze is half op har hoofd beland waardoor de caprand op haar neus is geklapt. mee naar doktor geweest. niet gebroken, maar ze had de dag erna wel blauwe ogen. een jaar later had ze tijdens ek voetbal en klap op haar neus gehad met een elleboog(was doelpunt dus iedereen omhoog). weer niet gebroken maar wel weer blauwe ogen.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 19:20

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Ik heb mijn huisarts gebeld maar die vondt het niet nodig om naar te kijken, ze zegt dat als mijn neus gebroken was dat hij dan blauw was.
Maar het rare is dat hij amper dik is geworden, mijn ogen hebben wel pijn gedaan maar zijn ook niet blauw geworden.
Hij doet nog steeds even veel pijn en het voelt echt heel erg raar aan als ik het botje aanraak.
Ik zelf vertrouw het niet zo erg omdat ik vaker wat gekneusd heb maar dat toch heel anders aanvoelde, maar ja als de huisarts zegt dat het geen kwaad kan dan moet ik dat maar geloven Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:24

Ik zou me ook maar niet al te druk maken, als hij is gebroken kunnen ze er namelijk niets mee (tenzij hij scheef staat). En bij jou staat hij niet scheef dus zal hij gewoon genezen. Gewoon voorzichtig zijn en hopen dat je niet verkouden wordt.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:24

Mijn broer heeft zijn neus eens gebroken en dat is niet blauw geworden, als je het niet vertrouwd gewoon laten controleren.