Hoog cholesterol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Hoog cholesterol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 16:06

Pff, ik had gister medische keuring bij de bedrijfsarts, hebben we 1 keer per 5 jaar. Is mijn cholesterol te hoog. Daar baal ik wel van. Arts was een beetje wazig, ja moet je je dieet maar wat aanpassen. Maar eigenlijk zou ik niet weten hoe, want ik snoep hartstikke weinig en eet veel groenten en fruit enzo. Gebruik altijd vloeibaar vet. Zou niet weten wat ik daar aan kan veranderen.

Ga eerst maar naar de dokter. Kwam redelijk onverwachts, want ik leef behoorlijk gezond, heb een goed gewicht. Dan verwacht je het niet echt. Het zit wel een beetje in de familie...

Hebben meer bokkers te hoog cholesterol?

Winna

Re: Hoog cholesterol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:42

ik heb zelf geen te hoog cholesterol. Het zit wel in de familie dus ik moet er wel mee oppassen.

Ik zou inderdaad even langs je dokter gaan. Die kan kijken of het zo hoog is dat je medicijnen nodig hebt of dat het met een goed dieet op te lossen is. Hij kan je dan doorverwijzen naar een dietist. Sterkte!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:25

Ga met het bovenstaande mee, weet je ook hoe hoog je cholesterol was? Ging het om de totaal cholesterol?
Het is niet onverstandig om bij de huisarts langs te gaan. Te hoog cholesterol kan oa hart en vaatziekten veroorzaken!
Sterkte, sommige artsen kunnen het nou eenmaal niet tactisch brengen Ach gut

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:31

Ik heb geen te hoog cholesterol, maar mijn moeder wel. Bij ons zit er zo'n ziekte in de familie, maar ik weet niet hoe dat heet. Mijn moeder heeft medicijnen ervoor en ze moet elk halfjaar bloed laten prikken. In een informatie folder erover stond dat alcohol en de pil je cholesterol ook verhoogt. Verder inderdaad gewoon gezond eten en niet te vet, maar dat doe je al. Verder weet ik er ook niks van. Succes bij de dokter.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:12

Bij de HA langsgaan is idd een goed idee. Wat trouwens echt goed werkt is becel pro-activ. Vaak is het alleen zo in reclame's bij dit soort producten, maar dit werkt echt. Als ik het verder zo lees, leef je gezond, dus meer zou ik niet weten. Veel vis weinig vlees helpt ook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:16

joeeeeee.
de mijne is ook te hoog!
Haha!
zit rond de 6,8.
maar idd wat iedereen zegt,ga naar je huisarts voor een algeheel cholesterol bepaling.
je hebt namelijk meerdere dingen,die worden dan bekeken.

dieet werkt een beetje, gewoon minimaal vlees eten, wel veeeeeel vis,maar geen kibbeling natuurlijk. Knipoog
alle koekjes, chips,sausjes,jus, kaas etc is echt taboe.

een dieetiste is echt een goed idee, becel werkt trouwens niet bij iedereen.
er zijn verschillende voedingsmiddelen die je cholesterol kunnen helpen verlagen, ga zoeken op internet je komt echt superveel info tegen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 20:21

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga donderdag naar de huisarts, dus dan kan het nog een keer goed nagemeten worden. Het was nu 7,7, toch wel echt TE hoog. Maar inderdaad, misschien kan ik met becel al een heel eind komen! Dus ik ben benieuwd wat ik daar hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:23

laat maar even weten,ik ben wel benieuwd Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:28

miss_jumpy schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga donderdag naar de huisarts, dus dan kan het nog een keer goed nagemeten worden. Het was nu 7,7, toch wel echt TE hoog. Maar inderdaad, misschien kan ik met becel al een heel eind komen! Dus ik ben benieuwd wat ik daar hoor!

Gaan ze bloed uit de arm prikken? Mag je 3 dagen geen alcohol anders is de test niet betrouwbaar Knipoog Haha!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:32

ik heb ook hoge cholesterol en kben nog maar negentien dus het was wel zeer vroeg dat ik het had. Maar hier zit het ook in de familie. Vooral letten dat je niet teveel verzadigde vetten eet, geen varkensvlees, veel olijfolie en groenten vooral donkerbruin brood enzo... maar als je op internet zoekt, vindt je wel gepaste dieeten Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 08:00

Citaat:
Mag je 3 dagen geen alcohol anders is de test niet betrouwbaar

huh???
hoe kom je daar nou bij dan?ik heb wel es toevallig op maandag bloed laten prikken voor mijn cholesterol is 2x geweest dat ik dan t weekend ben wezen stappen en dus veel alcohol heb gehad.
zou t dan kunnen dat de lever harder wertk om de alcohol af te voeren en zo andere cholesterolwaarde laat zien?
mij hebben ze nooit verteld datd at niet mag, je moet alleen nuchter laten prikken,dat wel.omdat eten het ook beinvloed

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:41

Mijn vriend heeft ook al enkele jaren een hoog cholesterol, zit ook in de familie. Hij gebruikt nu een jaar pro-activ boter. Het de cholesterol is echt gedaald. Misschien het proberen waard.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:44

Ik heb ook een te hoog cholesterol gehalte, zit ook in de familie. Familiare hypercholesterolemie ofzoiets. Maar ik weet niet of ik dat heb. M'n moeder heeft er speciale pilletjes voor, maar dat mogen mijn broertje en ik nog niet. Je kunt in ieder geval van die speciale boter en dergelijke kopen verder weet ik het ok niet echt.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:50

Bij ons zit ook een te hoog cholesterol te halte in de familie.
Medicijnen van de huisarts hielpen amper en daar werd je heel duf van. Probeer eens vistabletten tegen te hoog cholestol. Het helpt echt! En je hebt er geen bijwerkingen van en het is helemaal natuurlijk. Succes!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 20:21

ditchie schreef:
Bij ons zit ook een te hoog cholesterol te halte in de familie.
Medicijnen van de huisarts hielpen amper en daar werd je heel duf van. Probeer eens vistabletten tegen te hoog cholestol. Het helpt echt! En je hebt er geen bijwerkingen van en het is helemaal natuurlijk. Succes!

Toevallig zit mijn moeder ook al aan die vistabletten!
De becelboter staat al in de koelkast Haha!
En verder zal ik eens horen wat de dokter zegt.

Maar best veel mensen dus met hoog cholesterol op jonge leeftijd!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:03

Hoe hoog is het dan precies??

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:07

pas je voeding aan, dit is echt serieus, sterfte aan hart- en bloedvaten staat nog steeds op nummer 1. Haal wat lectuur erover en verdiep je erin er is best wel veel aan te doen, mijn man heeft ook een te hoog cholesterol, wat wij doen: magere kaas, becel, veel doen met olijfolie, geen cake, slagroom, taart, chips en dat soort producten. succes het is best te doen.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:24

Bij mij zit het ook erg in de familie. Ikzelf eet al 12 jaar geen vlees meer en heb als een van de weinige in de familie een opovallend laag cholesterolgehalte.
Dus de hoeveelheid vlees die je eet zou ik ook eens bekijken, en (na overleg met je huisarts) minimaliseren.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 07:01

Mijn Cholesterolgehalte is erg goed maar toen mijn Huisarts dit wilde checken had ik zo iets van; nu val ik door de mand Bloos En dat voor iemand met Morbide Obesitas!

Maar het was 3.9, erg goed dus.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 07:23

gewicht en cholesterol hoeven niet samen te gaan he....

we hebben nogal wat zware mensen in de familie zitten,maar juist ik die netjes op gewicht zit heeft een te hoog cholesterol Tong uitsteken
ik las al iets over vistabletten,die kunnen helpen,maar er zijn zo ontzettend veel pillen en poeders die allemaal beloven dat je cholesterol er van zakt dat t een kwestie van uitproberen is Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:10

huh???
hoe kom je daar nou bij dan?ik heb wel es toevallig op maandag bloed laten prikken voor mijn cholesterol is 2x geweest dat ik dan t weekend ben wezen stappen en dus veel alcohol heb gehad.
zou t dan kunnen dat de lever harder wertk om de alcohol af te voeren en zo andere cholesterolwaarde laat zien?
mij hebben ze nooit verteld datd at niet mag, je moet alleen nuchter laten prikken,dat wel.omdat eten het ook beinvloed

Dan is de uitslag niet betrouwbaar.
Nuchter prikken is niet nodig bij een cholesterol bepaling dit is van belang bij een suikerbepaling.
Hoe ik daar bij kom is, omdat wij dit vanuit de huisartsenpraktijk mensen mee geven die bloed moeten laten prikken Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:14

Mijnes is iets te hoog, 5.8. Het zit bij mij in de familie, ik eet al niet veel van bovenstaande. Ik moet 1x in de 2 jaar prikken. Ik leef verder gezond, beweeg genoeg.

Soms is het gewoon niet verlagen met een dieet, maar is het gewoon erfelijk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:16

Splash: Maar zeker als het erfelijk is, is het belangrijk om goed op voeding te letten Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:52

hoo cholesterol en roken is helemaal een verkeerde combi

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 10:29

Net de huisarts gesproken. Ik heb dieettips gekregen. En dan over 3 maanden opnieuw meten. Ze vermoedt wel dat het in mijn genen zit omdat ik al aangaf behoorlijk gezond te leven en een aantal tantes en ooms dit probleem ook hebben.

Alleen vis eet ik dus echt niet Misselijk
Dus ik ga nu maar eens van die vistabletten proberen. Verder kan ik wel uit de voeten met de tips denk ik.

Nou vergat ik alleen nog te vragen of eieren nou wel of niet slecht zijn, en in het dieetlijstje staat niks over eieren. Weet iemand daar iets over?