Drogen/pijnlijke lippen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Drogen/pijnlijke lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 15:45

Hallo

Wie weet er een goed middeltje wat werkt tegen drogen lippen? Vaseline helpt niet echt bij mij..
Ik heb namelijk nu al zo'n 2 maanden dat telkens mijn mondhoeken open schuren. Dat doet echt pijn dan. En dan is het bijvoorbeeld weer een weekje over en dan begint het weer. Echt heel vervelend. Als ik dan moet gappen ofzo springt alles echt weer open.. En dan heb ik van die kleine sneetjes in me mondhoeken wat pijn doet.

_Juultje_

Re: Drogen/pijnlijke lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:49

Heb precies hetzelfde, lees dus even mee. Smeer er nu vaseline, helpt opzich wel redelijk. Alleen als ik het een dagje vergeet, gelijk ontzettend droog en pijnlijk. Erg vervelend!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 15:50

Ja he! ik doe meestal als het dan net weer over is stoppen met vaseline smeren en dan heb ik een half weekje later weer super zeere mondhoeken.. Kan amper gappen of alles licht weer open

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:51

zowiezo genoeg drinken.. (is mij eens verteld Verward )
Tja en verder weet ik t niet egt. Heb er zelf nooit zo'n last van, en anders helpt een lippenbalsem bij mij wel goed Ja

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:52

Het klinkt misschien raar..
Je kan met een tandenborstel en warm water zachtjes over je lippen heen gaan zo worden ze "gescrubt" voordat je gaat slapen wat vaseline op je lippen doen. En overdag goed bijhouden met een verzorgende lippenbalsem. En veel drinken!

Edit: typfouten verwijderd.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 15:54

Toevallig gisteren met mijn dochter naar de dermatoloog geweest voor dit probleem.in eerste instantie leek ze allergisch voor dr beugel,maar dit blijkt niet het geval te zijn...ze heeft heel erge droge gezwollen lippen die steeds stuk springen en haar mondhoeken zijn ook altijd stuk.ze heeft nu Fucidin gekregen voor 10 dagen 3xdaags,maar dat zal wel alleen op recept te krijgen zijn,maar nu komt het....
Er werd haar aangeraden er in vervolg:Bepanthen op te smeren.Dit is verkrijgbaar bij apotheek en drogist.het is eigenlijk zalf voor oppervlakkige huidbeschadigingen,luieruitslag ( Haha! ) en tepelkloven Bloos .het herstelt en beschermt de huid.dit schijnt volgens de dermatoloog hét middel te zijn....ben benieuwd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:01

Ik doe er dan altijd creme op van nivea (soft)
Wanneer ik er labello of vaseline op doe, moet ik dat blijven doen om
erger te voorkomen. Dat lost iig niet op.
Blistex dat tubbetje, helpt ook goed. Dat is ook creme.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:04

Ik had er ook erg last van (werd steeds erger, begon een beetje op de wondjes van een koortslip te lijken...) maar ik had toevallig lipgloss gekocht en dat werkt goed Tong uitsteken

Edit: Labello werkt idd niet, dat helpt maar eventjes maar dat blijf je smeren Knipoog Vaseline en Purol kan het erger maken. In Vaseline zit als basisproduct aardolie dus als je een gevoelige huid heb is dat absoluut niet goed voor je! *spreekt uit ervaring Lachen *

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:07

Tiffany schreef:
Je kan met een tandenborstel en warm water zachtjes over je lippen heen gaan zo worden ze "gescrubt" voordat je gaat slapen wat vaseline op je lippen doen. En overdag goed bijhouden met een verzorgende lippenbalsem. En veel drinken!

werkt idd erg goed, met een tandenborstel even poetsen en je lippen zijn heerlijk zacht en glad. Voordeel: Alle dode huidcellen worden ook nog eens verwijderd!

Wat ik ook wel eens ergens heb gehoord: Teveel lippenbalsem of vaseline gebruiken kan zorgen voor snelle uitdroging wanneer je het een paar dagen niet gebruikt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:08

Tiffany schreef:

Doe ik ook altijd, werkt erg goed Haha!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:09

kissable lips Vork

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:10

Kieffer schreef:
Tiffany schreef:

Doe ik ook altijd, werkt erg goed Haha!

Gelukkig dan ben ik niet de enige gek haha Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:11

Je huid went idd aan de lippenbalsem. Heb een tijd lang ook last gehad van wondjes in mijn mondhoeken, bleek dat ik allergisch was voor Kerrie. Maar voordat ik daar achter was waren we een hele tijd verder. Misschien ben je wel ergens allergisch voor?

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:14

Het blauwe blistex potje is een wonder middeltje bij dit soort vervelende lippen, ik heb er altijd 1 in mijn paardenjas en 1 in de la van de keuken en ook nog 1 in de auto. Als het heel erg is, voor dat je in je bed stapt ff lekker smeren en dan gaan slapen, ben je er zo vanaf!!!

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:48

Ik heb nu ook steeds elke keer uitgescheurde mondhoeken, zò vervelend! Sigaar

Ik smeer er nu maar wat sterilon zalf op, vaseline enz, heb ik ook al geprobeerd maar dat helpt niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:50

de dokter adviseerde mij daar levertraanzalf voor Haha! in het begin is het maar een appart smaakje en ruikt het niet echt lekker maar het helpt echt super! je lippen zijn dan echt na een paar keer smeren normaal Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:53

Purol, het wondermiddel tegen al uw problemen Tong uitsteken nee even serieus. ik smeer iedere dag meerdere keren per dag purol. (uit een blikje, niet de lipbalsem) en dat werkt echt fantastisch. maar je moet wel consequent blijven smeren. ik heb het eigenlijk altijd bij me en smeer het op als mn lippen een beetje droog aanvoelen. ik heb dan ook nooit scheurtjes of droge lippen. als je het s avonds opsmeert dan zit het er s morgens nog steeds op. ik vind het echt heel prettig. probeer het eens zou ik zeggen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 17:05

Bedankt voor de tips! Volgens mij werkt vaseline idd niet zo goed. De tip over de tandeborstel met warm water ga ik zeker eens uitproberen! ik was toevallig net even bij de apotheek en heb het gelijk gevraagd. Ze gaf mij een creme die ook heel vaak gebruik voor bij kloofjes op de handen en voeten. Ik ben benieuwd. Het scheint heel erg vet te zijn. Dus misschien helpt het wel. Als zit niet help ga ik zeker eens de producten wat jullie vertellen uitproberen. Echt elledig dat je een hele dag door prut op je lippen moet smeren. Ik vind dit echt raar trouwens ik heb er nooit geen last van gehad. Dit is echt de eerste keer. En dan heb ik er gelijk goed last van ook

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:25

Vriendin van mij had dat ook, die smeerde boter op dr lippen.. Ze zei dat het werkte iig. Mss niet teveel vaseline en labello enzo op je lippen smeren, anders maken je lippen van zichzelf mss geen vocht meer aan. Dan kan je niet meer zonder..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:48

iehh boter! ik lust egt geen boter.. Moet er niet aan denken om dat om mijn lippen te smeren!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:52

als ik purol er op smeer dan is het weer gewoon goed alleen ik ben een mafkees die der lippen openhaalt (velletjes eraf trekt Bloos bloeden doet het ook wel vaak Bloos ) en dat helpt bij mij toch wel.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:53

Ik gebruik de lippenbalsum van Weleda... dat is heel fijn spul!!
En dus niet zoals de labello's e.d. waarmee je moet blijven smeren...

Dat met die tandenborstel wil ik ook wel eens gaan proberen!! Haha!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:04

gekkeils schreef:
als ik purol er op smeer dan is het weer gewoon goed alleen ik ben een mafkees die der lippen openhaalt (velletjes eraf trekt Bloos bloeden doet het ook wel vaak Bloos ) en dat helpt bij mij toch wel.

Hihi, dat deed ik vroeger ook altijd, maarja het ziet er niet uit dus heb het mezelf afgeleerd. Ookal doe ik het af en toe nog wel.. Vork

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 19:05

C_hristel schreef:
iehh boter! ik lust egt geen boter.. Moet er niet aan denken om dat om mijn lippen te smeren!

Ik moet er zelf ook niet aan denken hoor.. Schijnheilig

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:06

hahah ik heb nu een of ander middeltje van de apotheek en opzig voelt het wel lekker zacht aan. haha