Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Je kan het gewoon meteen drinken. Wel eerst de spenen schoon maken. Paardenmelk schijnt wel heel snel te gaan gisten, dus of meteen opdrinken of meteen invriezen anders wordt je er dronken van.
MaiMai schreef:Er wordt weleens beweerd dat er zoveel bacterien in melk die rechtstreeks van de moeder komt dat het ongezond is, maar ik geloof daar niet zo in. Tijdens het productieproces van melk gaan namelijk nog meer goede bacterien verloren. Ik heb vorig jaar een lange periode de melk van mijn bijrijdmerrie gedronken en in het begin hielp het tegen exceemklachten. De werking verminderde echter wel na een tijdje, ik weet niet of ik resistent werd of dat de kwaliteit van de melk minder werd of iets anders...
Waar je wel voor op moet passen is dat je je merrie beter niet te lang kunt melken, zeker niet wanneer je nog weer een veulen wil fokken. De melkproductie zal hoe dan ook na een tijd minder worden, ik neem aan dat je niet zoveel zal melken als dat een veulen normaal gesproken per dag drinkt (hoe wil je het dan houdbaar houden...) Veel succes!
MaiMai schreef:Ik heb vorig jaar een lange periode de melk van mijn bijrijdmerrie gedronken en in het begin hielp het tegen exceemklachten. De werking verminderde echter wel na een tijdje, ik weet niet of ik resistent werd of dat de kwaliteit van de melk minder werd of iets anders...
MaiMai schreef:Zolang je blijft melken zal je merrie blijven produceren (na een aantal jaar zal ze misschien wel stoppen, maar het kan lang duren!) Zodra je het veulen afspeent trekt de melk vanzelf weg. Wanneer je zelf gaat melken zul je ongetwijfeld minder melk gebruiken dan dat het veulen nu drinkt, en zal de melkproductie langzaam afnemen. Je kunt dus prima melken, maar hoe langer je melkt, des te meer moeite ze zal moeten doen om melk te maken.
LadyF schreef:Bedankt voor de tips maar heeft iemand ook ervaring met paardenmelk en psoriasis?
Suzanne F. schreef:LadyF schreef:Bedankt voor de tips maar heeft iemand ook ervaring met paardenmelk en psoriasis?
www.equilac.com
Ik denk dat het verstandiger is om paardenmelk te kopen wat speciaal voor menselijke consumptie behandeld is, dan het zo uit de merrie op te drinken.
Typ op www.google.nl paardenmelk in en je krijgt veel sites over allergieen en mensen met ervaringen ermee.
flyfly schreef:Mijn vader had ook erg veel last van psoreasis. Hij heeft toen paardenmelk zalf erop gesmeerd en binnen de kortste keren was het heel veel minder. Je moet wel blijven smeren dan blijft het minder.
Mijn zoon had vroeger ook last van uitslag en waterwratjes , en na een paar maal smeren waren uitslag en wratjes verdwenen en zijn ook niet weer teruggekomen.
Lenn schreef:er is ook gewoon zals van merriemelk, dat is wellicht wat handiger?
marleendv_88 schreef:Als het echt zo gezond is ga ik Rachel ook maar eens lief aankijkenDie heeft vast wel wat over, vind ze vast wel goed
Eventjes nog iig, ze verwacht volgend jaar weer een veulen.
Ik heb wel eens paardenmelk geproeft, is niet heel vies ofzo.