Abces/ziekte van pfeifer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariiska

Abces/ziekte van pfeifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 19:29

Ik heb al anderhalve week heel erg last van mijn keel. Hele dikke keel en kan haast niet eten/drinken en zelfs niet praten.. Ik ben al anderhalve week niet naar school geweest dus loop heel erg achter. Vanmorgen naar de dokter geweest en blijkt dat ik een abces in mijn keel heb..
En misschien de ziekte van pfeifer.. Vrijdag krijg ik de uitslag daarvan.

Echt niet leuk ik verveel me elke dag

Zijn er meer mensen die dit misschien hebben gehad ?

SplashIsLief

Re: Abces/ziekte van pfeifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:30

Abces niet, ziekte van Pfeiffer wel

Errug vervelend! Spannend, sterkte ermee in elk geval Ach gut

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:33

abces ja? Ik heb zelf pfeiffer gehad, en weet dat dit vaak gepaard gaat met angina, is dit niet wat je bedoelt met je abces?

Ik heb het zo erg gehad dat m'n keel zo dicht zat, dat ik bijna niet meer kon ademen. Met als gevolg, sinterklaasavond vieren in het ziekenhuis Knipoog Weet niet of je ja amandelen nog hebt, maar als je ze nog hebt, zou ik ze laten verwijderen. En pfeiffer.. Dat is ook een hel. Zolang je het zelf niet weet, gaat het nog, maar zodra je het weet, en je eraan overgeeft, VERSCHRIKKELIJK!!! haha.. Ik heb een maand alleen maar geslapen, en zelfs nu, een jaar na dato, heb ik nog veel last van vermoeidheid.

Veel sterkte, en ik hoop voor je dat je geen pfeiffer hebt!

miepjevlug11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:40

Ik heb het zelf niet gehad maar mijn neef wel.. Hij kreeg vorig jaar de ziekte van Pfeiffer. Hij was heel lang thuis en had veel gemist. Ik zal je aanraden wel priveles of wel gewoon huiswerk te maken. Want mijn neef had zo veel gemist dat hij naar vmbo moest! Wel k.ut zeg als je dat hebt.. Ik hoop het niet voor je, en beterschap dan! Knipoog

Superbabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:49

Ik heb ook keelpijn en kon ook bijna niet praten enzo. maar volgens mi heb ik het niet (wel heb ik me amandelen nog niet laten verwijderen)

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:49

Ik heb zelf de ziekte van pfeiffer gehad en heb nu nog de nasleep. Luister goed naar je lichaam! Ik had het in een ernstige vorm en heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, dat is nu 1,5 jaar geleden en ben nog niet beter.
Beterschap!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:55

mirre schreef:
Ik heb zelf de ziekte van pfeiffer gehad en heb nu nog de nasleep. Luister goed naar je lichaam! Ik had het in een ernstige vorm en heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, dat is nu 1,5 jaar geleden en ben nog niet beter.
Beterschap!

Bij mij is het ook 1.5 jaar geleden en nog steeds periodes dat het minder gaat

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:58

Irritant he! Ik werk nog steeds niet, dat gaat gewoon niet. Ben inmiddels mijn baan dan ook wel kwijt.
Ik kan niks, ook niet paardrijden. Soms vraag ik me af of het nog beter wordt.
Krijg ook allerlei ziektes steeds, lage weerstand... Al 2 keer keelontsteking gekregen, gordelroos, griepjes.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:23

Ik heb meer dan een jaar pfeiffer. Kom er niet over heen. Mijn weerstand is erg laag, heb snel griep ect.

Heb je de uitslag al gekregen?

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 23:29

ik heb ook pfeiffer gehad.. het begon bij met keelpijn en hoofdpijn.. en ik werd extreem sloom en moe.. en ik was altijd een ADHDer.. ik fiets zo 22 kilometer op een dag en maakte mijn ouders gek om dat ik niet kon stil zitten..

aan Pfeiffer is het meest erge de na sleep er van.. ik had het op een duur niet meer maar het heeft mij 2 jaar gekost om weer een beetje op gang te komen,.. sins pas een jaar ben ik weer een beetje normaal.. ben alleen gek genoeg niet meer zo een adhder meer.. hahahaha...

1 tip. als je weet dat het niet meer in je lichaam zit.. zou ik na een periode van rust echt weer wat meer aan de slag gaan.. want ik was ook altijd moe tot dat ik er flauw van werd, want ik wist dat het al niet meer in mijn lichaam zat.. en daar ook op een duur veel van jezelf te gaan vragen. dus bvb weer gaan fietsen inplaats van auto, wordt je echt weer een stuk fitter.. wat wel minder is dat sins ik weer fiets mijn ouders niet zo snel de neiging hebben om mij ergens met de auto heen te brengen...

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:20

5 en halve week geleden had ik net als jou dat ik hele erge keelpijn had en niet kon eten en amper praten. na een week of 2 was de keelpijn zo goed als vertrokken en kon ik eindelijk weer eten. (erg blij toen !! ) ik was 6 kilo afgevallen, waarvan ik er nog steeds 4 mis. bij mij bleek het ook de ziekte van pfeiffer te zijn. het viel mij heel erg tegen hoelang t duurde. ben nu sinds een paar weken weer af en toe een halve dag aant werk. en nu pas gaat dat aardig. (of ik had vandaag een goede dag, dat kan ook.)

Doe rustig aan en beterschap.

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 15:39

ik kan nu elk moment de uitlsag krijgen.. ben best wel zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen

ik hoop echt dat ik het niet heb, want ik kan niet zonder de pony's en het rijden en ik mis mijn vriendinnen op school heel erg.. heb best een hechte band met hun..

ik vertel het hier als ik de uitslag heb.. Lachen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:15

hoop voor je dat je het niet hebt!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:23

Ik heb Pfeiffer gehad. Ik hoop idd niet voor je dat je het hebt, is idd niet fijn! Ik zat toen in groep 4, ik ging nog wel naar school, maar lag de halve dag op de bank die in de klas stond.. Zat toen op zwemles nog, als ik 2 baantjes getrokken had was ik dan ook echt doodmoe. Ik weet niet of je dat ook hebt, heel snel moe zijn?

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 20:00

Ik heb de uitslag nog steeds niet. Ze hebben wel gebeld maar zeiden dat het nog wat langer zou duren. het word dus maandag of dinsdag ofzo..

ik ben niet zo heel snel moe, maar ben wel mn conditie kwijt na 2 weken thuis zitten, de HA zei dat ik wel wat dingen mocht gaan doen ( zelf paardrijden, maar niet te lang en niet te intensief) en zonet heb ik even een rondje gelopen met de hond en daarna ging ik wel even zitten. maar verder heb ik echt energie te veel heb ik het idee Lachen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 23:00

Als je pfeiffer hebt, heb je eigenlijk nergens energie voor. Je wilt heel veel, maar zodra je begint, heb je spijt. Toen ik aan de beterende hand was, was zelf het longeren van een paard te veel.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 00:38

Ja idd Sannum, toen ik Pfeiffer had, kon ik echt niet een uur paardrijden, ookal was het niet intensief.. Kon niet eens 10 minuten denk.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:36

ik zit nu midden in de Pfeifer sleur (hoop ik dan maar)
ik kom gewoon nergens aan toe.. geestelijk wil ik van alles en nog wat gaan doen maar zodra ik van de bank afstap lijken mijn benen onwijse plumpudding :S

ben nu bezig met een verhuizing wat al mijn energie nu goed opvree, ik hoop toch maar dat ik daar geen terugklap van krijg zodra ik eenmaal wat meer rust om me heen heb..

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:51

Ik ben er net uit. (Hoop ik.. Van Pfeiffer is gewoon geenm hoogte te krijgen. Als je je goed voelt moet je halen wat er te halen valt, en als je je slecht voelt is de enigste remedie om heel de dag in je bed te liggen en er alleen uitkomen om te eten.)

1 ding is wel zeker. Je word er helemaal deprie van.

Ik heb er gelukkig niet zoveel last van gehad. Ik kreeg een dikke opgezette klier in mn hals. Toen ik naar de doktor ging stuurde ze me met lege handen naar huis. Een week later was die klier nog niet weg, en ging ik terug. Toen vroeg ik om een andere arts. Zij stuurde mij door naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Want ze dacht meteen aan Pfeiffer.
Dat bleek ook zo uitr de uitslag van de bloedtest. Ik had meteen ontstoken amandelen, kon niet eten, bijna niet drinken, niet slikken. En niet slapen als ik slapen wou. 'Snachts sliep ik in fases, met daartussen huilbuien omdat ik op dat moment gewoon heel depri werd, voelde me down, nutteloos, en had HEEL HEEL erg pijn aan mn amandelen. Echt, die amandelen waren VERSCHRIKKELIJK. Ze zaten ook helemaal vol met witte punten. Ik twijfel nog steeds of ik er niet gewoon een dikke angina bij heb gehad.

Nadat die amandelen waren geslonken begon ik me beter te voelen. Ik hield me wel wat op de achtergrond omdat ik geen hoogte kon krijgen of ik nu het ergste had gehad, of dat er misschien nog wel een hoop ging komen. Ik heb me niet echt vaak HEEL erg moe gevoeld. Maar ik kon wel heel erg veel slapen. Maar ik ben ook zoiemand die mijn moeheid goed kan onderdrukken, dus misschien lag het daar wel aan. Ik denk dat het nu onderhand over is. Ik heb zo een 4 weken van school gemist, en ben nu soms nog weleens een ochtend niet op school, omdat ik echt niet uit mn bed kan.

Maar ik denk dat het nu bijna over is. Maar je weer niet wat je kan verwachten. Ik weet ook niet of het nu wel over is, of dat ik soms nog last heb. Dat is afwachten.
Bij iedereen is het verschillend. Mijn moeder heeft er een jaar last van gehad. Ik denk dat ik na die ongeveer 1,5 tot 2 maanden wel uitgeziekt ben.
Dat verschild gewoon... Maar ik denk dat ik er zo snel doorheen gekomen ben, omdat ik vanaf het begin dat ik voelde dat ik me niet goed voelde, meteen heel maar dan ook HEEL veel rust nam.

Beterschap!

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:23

Ik denk dat het Pfeiffer is.. Heb het zelf nu ook, heel vervelend. Ik had ook heel erge keelontsteken, kon niet meer praten, kon moeilijk ademen, een rijstkorrel paste met moeite door mijn keel.
Als je Pfeiffer hebt, neem dan echt genoeg rust. Ik heb zelf nu al een terugval die nu langer dan 7 weken duurt. het is niet de moeite waard kan ik je zeggen.

Heel veel sterkte!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:26

Ik had de klieren die opzetten in je keel met pfeiffer had ik eerst in mijn buik gehad Knipoog Ze dachten aan blinde darm ontsteking, bleek pfeiffer te zijn, kreeg later wel een opgezette klier in mijn keel, die werd echt mega groot.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:34

Dakie schreef:
ik heb ook pfeiffer gehad.. het begon bij met keelpijn en hoofdpijn.. en ik werd extreem sloom en moe..

owh jeej.. ik heb afgelope jaar al 2x keelontsteking (ofzo) gehad, en heb altijd hoofdpijn (ene keer erger dan andere keer) en ik ben heel vaak moe. s avonds om 10uur uiterlijk naar bed, maar volgende ochtend nog moe. hoop niet dat ik ook pfeiffer heb, maar ik wil niet naar de dokter, want stel dat ik het heb, dan voel ik me ziek en doe ik helemaal niks meer.
Nu sleur ik mezelf gewoon maar voort omdat het moet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:43

Ach als je om 10 uur naar bed kan valt het nog mee Lachen Ik ben 2 maanden alleen mijn bed uitgekomen om te eten en naar de wc te gaan, voor de rest kon ik niks. Naar de wc was al vermoeiend.

Heb ook nog hele hoge koorts erbij gehad Knipoog En nu 2 jaar later merk ik soms nogwel een terug val, ben veel sneller moe als eerst.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:31

Er is bij mij nooit bewezen dat ik Pfeiffer had, maar het kan bijna niet anders. Heb meerdere testen gedaan maar steeds negatief.
Kreeg eerst zware keelonsteking en kwam mn bed niet meer uit. Heb 2 maanden bijna alleen maar in bed gelegen.

Dat is nu 2 jaar geleden. Nu heb ik nog steeds periodes dat ik gewoon nog heel moe ben. En het liefst de hele dag in mn bed lig en dan nog moe ben.

Ooit gaat het over zegt men. Dus daar houden we maar aan vast Tong uitsteken

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:36

ik had ook pfeiffer, ik dee ook altijd heel veel, maar ben overal mee gestop zelfs met paardrijden! Ik vond het echt heeeel vervelend, ook omdat je omgeving vaak denkt dat je je aanstelt. ik probeer altijd maar te doen alsof er niets aan de hand was. Het is nu een jaar later maar merk het nog steeds.
Tip: zegt bijna iedereen hier trouwens, Neem echt rust!!!!!!!!