Waarom laten we ons zo dik worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Waarom laten we ons zo dik worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 13:27

Heb zelf ongeveer zo'n 15 kg overgewicht en vind het nu echt te gek geworden. Kleren kopen is niet leuk meer. Vind mij zelf te zwaar worden voor op een paard. Zelfs schoenveters strikken wordt moeilijker Bloos en probeer dus af te vallen. Maar voordat je weer op een goed gewicht bent ben je wel even bezig.

Nu vraag ik mij af waarom ik het eigenlijk zo ver heb laten komen. Waarom heb ik toen ik 1 kg zwaarder werd niet gelijk gezegd. Ho nu oppassen even een een paar weekjes wat minder snoepen en je bent weer op gewicht. Nu zit ik met de gebakken peren en moet dus langduriger op dieet.
(Nou ja eigenlijk de rest van mijn leven gezonder eten anders zit het afgevallen gewicht er zo weer aan natuurlijk)

Zie om mij heen ook veel dikkere mensen en vraag mij dus echt af hoe komt dat nou toch. Ja veel eten/snoepen. Maar waarom stoppen we dan eigenlijk niet eerder en wachten zo lang met op dieet gaan?

Wanneer kwam voor jou het omslagpunt en dacht je nu moet ik er echt wat aan gaan doen?

BrankaZ

Re: Waarom laten we ons zo dik worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:32

Stevig ben ik altijd al geweest en als ik echt de kilo's zou wegen die bij mijn lengte passen, vrees ik dat je mijn ribben kan tellen. Maar toen ik op een gegeven moment dus niet meer lekker in mijn vel zat en bovendien ook aan mijn gezicht kon zien dat ik te dik was (vond dat ik een plofkop kreeg) was voor mij de maat vol. In ongeveer 2 jaar ben ik nu ruim 12 kg afgevallen. Er mag nog wel wat meer af, maar het moet niet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:33

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 13:45

LisetCharlot heb je topic gelezen. Alleen niet gereageerd Bloos Bij jou kwam het omslagpunt dus toen je niet meer in je lievelingsbroek paste.

Weet niet welke maat broek dat is. Maar zelf heb ik dus eerst gewoon een grotere maat gekocht en toen nog een keer en pas daarna dacht ik zo'n grote maat wil ik helemaal niet.

Iedereen heeft dus een bepaald omslagpunt en voor iedereen is dat bij een verschillend gewicht.
Voor Branka Z was dat dus toen je het ook in haar gezicht ging zien.

Ben dus wel benieuwd naar het wanneer en waarom.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:46

LisetCharlot schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=689520

Laten we mekaar helpen Haha! kan een beetje tips en hulp goed gebruiken, helaas Boos!:=

Misschien iets minder dat topic promoten? Mensen krijgen nauwelijks de tijd om het te lezen.

*edit* reactie verduidelijkt.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 28-11-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:50

dit is een maat 30 (taillemaat)

misschien dat mensen nu denken van goh, wat zeur je dan.. maar tis gewoon iets persoonlijks, wat tussen mn oren zit. ik ben nooit 'dik' geweest, maar de laatste tijd gaat t echt hard. Mn gezicht is dikker geworden, mn bovenbenen en dus mn heupen (de lovehandles..)

Ik wilgewoon weer trots zijn op mn lichaam, en niet hoeven denken van pfff....

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 14:09

LisetCharlot het is alleen maar verstandig om bijtijds maatregelen te nemen om te voorkomen dat je dik wordt.

Achteraf denk ik ook waarom ben ik de eerste keer dat ik een maat groter nodig had niet gelijk op dieet gegaan.

Daar ben ik dus ook heel benieuwd naar waarom de één zoals jij dus wel gelijk actie onderneemt en waarom de ander dus afwacht met actie te ondernemen tot ze echt veel te zwaar zijn. En wanneer je dus actie gaat ondernemen en waarom.

Dus het gaat mij niet zo zeer om dieetips of wat je dan gegeten hebt want daar zijn al heel veel topics over.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 14:23

lisetcharlot: ik zag in je eigen topic dat je 5 kg kwijt wilt, de eerste 5 zijn altijd makkelijker. daarna word het pas moeilijk!
maar ik vind het verschrikkelijk goed dat je nu meteen al stappen onderneemt.
ik heb dit zelf zwaar nagelaten. ik ben nu dan ook al bijna 20 kg te zwaar Stoom uit je oren Ziek Misselijk
ik heb samen met mijn vriend overlegd om te gaan sporten, helaas vind hij sporten echt afschuwelijk en heeft hij het ook niet nodig, dus moet ik nu alleen gaan. Verdrietig
mijn ommekeer kam dus ook door mijn kleren. ik heb op het moment nog 2 broeken die me passen. de een is een spijkerbroek, de ander is een huisbroek. en dit is toch echt niet meer normaal. ik moet er nu echt wat aan gaan doen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:10

waarom laten we ons zelf zo dik worden. T ja wat zal ik erop zeggen. Het is allemaal zo lekker, het gaat gemakelijk erin. MAAR wanneer het moment daar is en de mensen in je omgeving zeggen. Zo meid je ziet er welvaarend uit!!! Ja toen ging de bel kleihard rinkelen bij mij. En idd die eerste 5 kilo is eitje, maar de rest. Ik doe me best om niet meer te snoepen (in elk geval heel veel minder) Ik merk het ook aan me maag, krijg meer last van brandend maagzuur ect ( heb een hernia breuk dus ik moet gewoon op gewicht blijven) Het is o zo moeilijk. Maar waar een wil is een weg. Ik moet er nog 5 kilo,s af dan ben ik 10 kilo afgevallen. Van de zomer moet ik op mijn gewicht zijn.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:22

Ik ben nu 17 jaar oud, en weeg op dit moment 82 kilo...Mijn omkeerpunt kwam toen ik mijn vriend leerde kennen..Ik val de ene keer heel veel af, andere keer heel veel aan...Hij vind het neit erg dat ik zo ben, maar heeft wel gezegd dat ie niet graag ziet dat ik dikker word..Ik eet nu gewoon gezonder, of probeer dat iig, probeer meer te bewegen enz..Ik wil gewoon voor de zomer weer op gewicht zijn.Ik liep een tijd bij een dietiste, ik woog op dat moment 69kg, en ik was zooo blij! Helaas moest ik door ziekte aan het medicijn prednison, waardoor ik zowiezo al dik werd, me down voelde en nog meer ging eten..En het is daarna uit de hand gelopen..Kom we gaan allemaal zorgen dat we ons oude gewicht weer bereike!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:36

helaas ben ik ook te zwaar (dik klinkt zo grof) Helaas weet ik wel hoe het gekomen is. Ik had nl zwangerschapsvergiftiging bij mijn 1e kindje en was ruim 30 kilo aangekomen waar er nu nog ruim 10 van aan zitten...Verder vind ik het ook heel moeilijk om mij er toe te zetten om op te letten.....
Ik ben toch wel van plan om nu wel een beetje op te letten, want ik ben nu over mijn grens heen.....balen...

Vooral als je een keer kleren wilt kopen en het past niet dan baal ik heel erg....

Misschien leuk om gezamelijk op te letten....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:56

Libiris: Heb een topic geopend in de huiskamer!! Hyper!
Zijn al met een stuk of 10 man, neem even een kijkje zou ik zeggen! Haha!

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 17:18

kun je deze even linken?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:05

Ik was ook te zwaar, ik woog 72 kilo en vond dit gewoon echt te gek. Vraag met niet wat het omslagpunt was, maar van de ene op de andere dag ben ik gaan lijnen. Weeg nu 63 kilo, en de laatste 3 moeten er af. Heb het heel rustig aan gedaan, de eerste maanden gingen erg snel, de laatste tijd gaat het telkens beetje op en neer; kilootje erbij, en dan hup weer extra opletten. Lachen
Wil het niet meer zo ver laten komen!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:08

Eten is makkelijker dan sporten Ja Bloos
Niet dat ik te dik ben, maar het klonk wel leuk Clown

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:34

appelbolfan schreef:
Eten is makkelijker dan sporten Ja Bloos
Niet dat ik te dik ben, maar het klonk wel leuk Clown

Je vind het vast minder leuk klinken als je wel te dik zou zijn.

Het begon bij mij allemaal een tijd geleden, ik kwam steeds meer aan en op een gegeven moment woog ik 96 kilo. Dit was egt te gek, ik was vooral een emotie eter. Ouders gescheiden, gepest op school, depressieve vader, enz. en het zat in mijn familie, mijn moeder heeft precies hetzelfde probleem.
Nadat ik bij een psycholoog zat en alles langzaam aan een plaatsje kreeg heb ik besloten om af te vallen, ik ben toen 20 kilo afgevallen en was daar erg blij mee. Ik heb zowieso een grove bouw en ik ben altijd al zwaar/breed geweest. 76 kilo is nog zwaar, maar het paste gewoon beter bij me en ik wilde zeker doorgaan. Ik ben wel te snel afgevallen, het heeft een half jaar geduurt, hierdoor kreeg ik gordelroos, dat was erg pijnlijk.
We weten allemaal dat te snel afvallen het jojo effect teweeg brengt en het klopt helemaal. Ik weeg alweer een tijdje 83 kilo. Het is niet afzichtelijk, ik heb maat 42. Oke, het is te veel en te groot, maar ik kan best tevreden zijn met mezelf, mede omdat mijn vriend me altijd steunt en hij zorgt altijd dat ik me goed voel heb ik ermee leren omgaan.
Sinds een weekje ben ik weer helemaal gemotiveerd om af te vallen, ik heb besloten gezond te eten en ben weer lid van de sportschool. Ik ben nu alweer 2 keer geweest (heb het donderdag 23 november besloten) en ik voel me gelijk beter! Het minder eten gaat nu ook makkelijker omdat ik weet hoeveel moeite het kost om het aantal calorieen in een koek of iets in die richting er weer af te trainen.
Ik ben er van overtuigd dat het me nu gaat lukken, op een gezonde manier. Ik heb weer "zin" om op de weegschaal te staan!

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:38

Dit vraag ik me ook telkens af. Ik weet waarvan het komt. Ik ben een onwijze snoep kont. Als ik foto's van me zelf van een aantal jaar geleden zie dan baal ik onwijs.
Ik woog toen zo'n 60 kg. Vond ik trouwens toen ookal te veel. Nu zou ik het wel weer graag willen dat ik 60 kg woog.
Na mijn eerste zwangerschap is er ongeveer 4 kilo aan blijven hangen. Maar nu ik net weer bevallen ben is het nogeens 10 kg. Dus ik moet toch echt wel wat kwijt. Ik vertik het ook om nog weer nieuwe kleren te kopen. Je blijft dan toch weer hangen. Want dan zitten je kleren weer lekker. Nu loop ik nog in mijn zwangerschaps kleren en ik probeer wel wat meer te letten op wat ik eet. Maar af en toe krijg je dan ineens weer zo'n vreet bui.
Het is me ooit eens gelukt om snel af te vallen. Het was toen maar zo'n 7 kilo. Mijn toen nog vriend, maar intussen man, zou voor mij een pony kopen als ik 55 kilo zou wegen. Dat wilde ik namelijk zo graag(de pony en de 55 kilo).
Maar nu heb ik eigenlijk wel alles wat me harte begeerd, dus moet ik het toch doen op puur zelf beheersing. En dat is nou zo moeilijk. Chocola en patat zijn ook zo lekker. Sterkte aan iedereen die met het zelfde probleem zit.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:02

Ik was zelf ook te zwaar geworden. Ben zelf maar 1.65 en woog voor een kleine 2 jaar geleden ook al 71 kilo. Dit kwam mede doordat ik al een tijd een vriend had, waarmee ik vaak uit eten ging, ff een ijsje ging halen en gewoonweg lui werd. Maar toen ik het uit heb gemaakt, omdat het gewoon niet meer liep en ben ik weer gaan sporten. Ik was zelf altijd al gek op sporten en van mezelf eigenlijk helemaal niet lui. Op een gegeven moment woog ik al snel weer 68 kilo en daar ben ik heel lang op blijven hangen. Nu de laatste paar maanden ben ik ook meer op mijn eten aan 't letten want ik wil heel graag naar de 62 kilo toe. Dat lukt me al aardig want ik zit nu al enkele weken op het gewicht van 66 kilo. Ik ben niet iemand die houdt van drastisch stoppen met eten (oke misschien werkt dit een tijdje als je echt enorme overgewicht hebt) maar meer het veranderen van je "leefwijze". Ik sport nu ook vrij intensief 4x per week gemiddeld 2,5 uur. En als ik daarbij goed op m'n eten blijf letten denk ik wel dat ik volgend zomer zo'n 62 kilo kan wegen....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:19

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:03

Ik ben al zolang ik me kan herinneren wat steviger geweest. Toen ik naar de middelbare school ging is het wat erger geworden, maar ik kwam telkens steeds maar een beetje aan. maar een heleboel beetjes is heel veel Knipoog . Inmiddels weeg ik al 3 jaar hetzelfde, maar dat is wel veel te zwaar.

Nu ben ik aan het afvallen en ik ben vastberaden om het deze keer wél vol te houden. Mijn omslagpunt ligt eigenlijk bij het feit dat ik na 3 jaar wéér ging aankomen en nu ben ik het echt zat Clown . Inmiddels zijn in ieder geval de extra kilo's er alweer af, maar ik wil eigenlijk nog 17 kilo afvallen, gewoon omdat ik denk dat alles dan wat makkelijker word (zowel lichamelijk als geestelijk). Ik moet wel zeggen dat ik pas kan gaan afvallen als ik goed in mn vel zit anders mislukt het al bij voorbaat.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:56

bedankt voor de link, ik ben er al naar toe, heb zelfs een afval-laddertje toegevoegd...

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:01

Waarom laten we het zover komen?

Ik zal eerst even voorop stellen dat ik ook niet een van de lichtsten ben en me er nu niet meer prettig bij voel.

Maar ik heb het voor mezelf eens onderzocht, waarom eet ik, waarom is het zo gemakkelijk?

Ten eerste merkte ik dat ik toch heel veel wegat omdat ik me:
- verveelde
- rot voelde
- omdat ik dingen moest doen waar ik geen zin in had

Vervolgens zijn wij hier in het westen zo extreem verwent, de hele maatschappij draait op méér méér méér, wat moet ik doen zodat het MIJ het méést opleverd, en dat zie je terug in het eetpatroon van de meeste mensen. Lekker en veel, en er vooral niet over praten. Nu zijn er mensen die maar heel weinig nodig hebben en mensen die werkelijk alles naar binnen kunnen werken zonder een gram aan te komen. Die worden zich niet bewust van hun hebzucht, de mensen die dik worden wel. Eigenlijk een prachtig pluspunt vind je niet? Het is een kans om je bewuist te worden van je houding naar de wereld. Grijp die zou ik zo zeggen, ik doe met je mee Lachen

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:05

echt mooi gezegd, nooit op die manier bij stil gestaan...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:45

Ik vind mezelf dik, maar voor me lengte mag ik 70 kg zijn en ik ben 65.
Probeer ook minder te snoepen maar dat is zoooo moelijk, vooral op school als je bent vergeten je brood mee te nemen, ff naar de super of naar het tankstation wat te eten haalen. het is best moelijk maar ik wil ook best stoppen Tong uitsteken

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:16

Dat is nu precies wat ik niet begrijp aan " ronde" mensen: hoe kun je het zo ver laten komen? Begrijp me goed, ik wil hier niemand aanvallen maar ik snap echt niet dat iemand zich zelf heel zwaar laat worden. Daar kun je alleen maar last van hebben in het dagelijkse leven, buiten het feit dat het ook niet mooi is. En dan praat ik niet over 10 kilo te veel maar sommige mensen zijn echt zwaar. Ik begrijp niet waarom je dan niet wat minder eten naar binnen werkt. En het overgewicht is onderhand volksziekte nr 1 aan het worden, kijk eens rond op basisscholen daar is de helft van de kinderen al te zwaar en die kopen hun eten echt niet zelf........