wintertenen...wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annetm

wintertenen...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:51

heeej allemaal.

Ik heb sinds gister weer winter tenen..
Misschien is er ook wel een andere naam voor maar dat weet ik niet.. Clown
In ieder geval woren ze dan dik, en rood en jeukerig.

Wie o wie heeft dit ook?
En wie weet er iets op, dat je er niet zo'n last van hebt?

Kus annet.

Faelivrin

Re: wintertenen...wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:18

Doei! Ik heb er ook last van.
In een teiltje gloeiend water is heerlijk, achter de pc. Ja

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 08:12

Ik heb het altijd na het douchen Clown
Ik weet zelf geen oplossing Knipoog

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:16

hee annet.. er zijn nu bij de welkoop schoenen met bont er in.. voor maar 20 eurie ... roos heeft er ook last van.. daarom heeft ze die ook gekocht... misschien een tip ? ... kus mij

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:27

Ik heb ook vreselijke wintertenen.
Er wordt net voldoende bloed naar mijn handen en tenen gestuurd. Net op het randje. Vaak worden mijn handen en tenen donker paars/grijs achtig. Vaak jeukt het inderdaad ook. Als ik achter de pc zit dan worden mijn vingers ook ijsklontjes, nu dus ook. Scheve mond
Erg irritant. Tja, warm aankleden lijkt me nog het beste.

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:30

van koud water in warm water dan komt er ook weer een betere doorbloeding heb ik me ooit laten vertellen

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:21

ik heb het ook, ik word gek van de jeuk ik krap het gewoon tot bloeden aan toe open Scheve mond

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:32

Ik heb er dit jaar nóg geen last van gehad *klopt héél hard af* heb sinds deze winter warme schoenen en warme sokken, en ik heb nog geen echt koude voeten gehad... Ik hoop dat ik het zo de rest van de winter ook uit kan zingen, want ik heb nmog steeds niks gevonden wat helpt Rolleyes

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:35

Ik heb het als klein kindje een keer gehad, daarna gelukkig nooit meer.
Volgens mij kan je er bij de huisarts een spuit voor halen, maar dan moet je vroeg zijn, niet in de herfst pas geloof ik. En ochtendurine er overheen heb ik ook wel eens gehoord Tong uitsteken

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:49

Ik heb ook wintertenen. Het is nu alweer begonnen bij mij. Echt heerlijk. Nog niet erg. Maar gewoon rood en jeukerig en tegelijkertijd pijnlijk. Gaat weer feest worden deze winter Party!!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:51

Juultj schreef:
Ik heb ook vreselijke wintertenen.
Er wordt net voldoende bloed naar mijn handen en tenen gestuurd. Net op het randje. Vaak worden mijn handen en tenen donker paars/grijs achtig. Vaak jeukt het inderdaad ook. Als ik achter de pc zit dan worden mijn vingers ook ijsklontjes, nu dus ook. Scheve mond
Erg irritant. Tja, warm aankleden lijkt me nog het beste.

Ja die kleuren komen mij bekent voor. Op stal was ik een keer bijna flauwegevallen toen ik mn tenen zag. Mengelmoes van spierwit, met vuurroof, met paars, groen. Ze zijn wonderbaarlijk nog blijven leven. Mijn handen zijn ook altijd koud. Paars achtig en als ik buiten ben worden ze vuurrood met donkerpaars/grijs achtig.
A fijn genoeg details voor vandaag Vork

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:54

Rooie tube van VSM, is er speciaal voor wintertenen. Voorkom verder juist snelle ovrgangen van koud naar warm en andersom. Laat steenkoude tenen dus langzaam weer op temperatuur komen, beter dan direct in een warm bad stappen Lachen

Zorg verder voor goede/ ademende schoenen die niet te strak zitten bij je tenen. Geen sokken aan 's nachts in bed om je tenen op te warmen, is ook funest.

Ik had er, helemaal vroeger extreem veel last van. Op een of andere manier is het gelukkig de laatste tijd flink afgezakt Lachen
Laatst bijgewerkt door Bienotje op 27-11-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:56

Bienotje was me voor, dat wilde ik precies gaan schrijven......... de creme die ze noemt is geweldig, zeker aanschaffen!

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:58

Ik heb er ook verschrikkelijke last van :/ , heb ooit de tip gekregen om er over heen te plassen Clown , maar dat heb ik nooit uitgeprobeert.. ik heb nu pas thermolaarzen gekocht en ga eens proberen of dat helpt Lachen , ik heb wel een tip;
niet onder water houden! uit ervaring van mijzelf en de dokter weet ik dat dit het alleen maar verergert ! , je moet zorgen dat iemand je tenen zeg maar masseert Knipoog , dat het bloed er goed door kan stromen en anders eventueel een zalfje/

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 20:59

Ja hier ook. Ik heb mij thermosokken gekocht met daaronder mijn gewonen sportsokken. Mijn dokter raadden mij meer vitamine aan. En ik gebruik soms aloe ver gel voor als het echt jeukt en de kloven komen. groetjes

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:02

Thermosokken/ boots buiten lijkt me wel oke. Op die manier voorkom je dat je tenen tot gevoelloos kouw worden. Let er wel op om als je weer naar binen gaat die thermosokken en boots uit te doen, anders worden je tenen/voeten net twee stoofkachels en zo warm dat juist de wintertenen gevoel verergert Knipoog

Citaat:
Bienotje was me voor, dat wilde ik precies gaan schrijven......... de creme die ze noemt is geweldig, zeker aanschaffen!

Ja

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:04

ja dat klopt in huis moet ik ze uitdoen anders komt het branderig gevoel en gaan ze weer jeuken. Ik doe mijn sokken binnen uit en doe mijn berenpantoffels aan en in de zetel masseerd mijn vriend mijn voetjes.
groetjes

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:08

VSM gelei tegen winterhanden en voeten (zo heet het dacht ik).

Dat werkt echt super! Ik had er ook altijd zo last van dat ik er niet van kon slapen ´s nachts. Waarschijnlijk helpt het ook al dat ik nu mijn bevroren teentjes niet meer op de verwarming leg Haha!.

Als je hele koude handen hebt kan je ze wel kort wassen met koud water, dit voelt dan toch lekker warm aan en je handen warmen niet te snel op.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:48

Ik heb ook al weer last van wintertenen Ja
Lekker warm aankleden en smeren met zalf (en verder maar afwachten tot het weer warmer wordt).
Bij mij verschilt het van jaar tot jaar of ik er veel of weinig last van heb. Dit jaar zal wel weer ellende worden als het nu al begint..

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:02

Vitamine A slikken schijnt te helpen. Die heb je gewoon in tabletvorm. Die werkt alleen het best wanneer je al even van tevoren begint met die te slikken. Maar misschien helpt het nu evengoed ook nog wel wat..

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:05

waar kan je die vsm zalf halen? bij de apotheek?

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:06

haha trouwens hebben jullie ook wel eens, dat je vingers zoo koud zijn, dat ze dood gaan.. helemaal wit zeg maar, en geen gevoel of wat dan ook? xxx

kruumie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:43

wintertenen heb ik ook vaker last van gehad,vorig jaar niet dit jaar ook nog niet *klopt af*
mijn moeder had in de libelle ofzo gelezen dat je klimop in kokend water moest doen, na een tijdje weer druit halen (als water groenig is zegmaar) en dan met je voeten erin
hielp bij mij heel goed!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:48

Ow vreselijk! K heb slechte doorbloeding,en heb ELK jaar wintertenen en vingers. Vind ze zo irritnat zeg. Vorig jaar kon ik het gewoon niet meer uitstaan en ben ik naar drogist gegaan en vsm zalf gehaald ervoor. Het is een soort gelei en het je tenen gaan ervan gloeien, het hielp bij mij wel even, maar niet altijd.
Dit jaar heb ik thermosokken (erg dure, uit wintersportzaak) en thermo laarzen, maargoed het is nog niet echt koud geweest dus k heb er nog geen last van.

Garmana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:50

VSM zalf koop je bij een drogist en bij ons ook in de suppermarkt Knipoog helaas heb ik er zelf ook last van ik slik van dr A Vogel pilletjes voor een betere doorbloeding.. Het werkt wel want zodra ik dr mee stop heb ik dr vreselijk veel last van :S
Succes dr mee Knipoog