verhoogde kans op trombose, erfelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danah

verhoogde kans op trombose, erfelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:35

Sinds een paar dagen weet ik dat ik een erfelijke 'ziekte' heb waarbij je verhoogde kans hebt op trombose. Nu heb ik geen idee wat ik daarmee aan moet. Ik weet eigenlijk amper wat trombose is en een verhoogde kans op trombose, tja... Het schijnt dus dat ik niet mag roken (niet erg want dat was ik toch al niet van plan), niet aan de pil mag (hallo?? weet iemand hier iets meer van?? mocht het zover komen dan heb ik toch liever trombose dan een baby geloof ik... Sigaar ) en dat ik bij lange vliegreizen of iets dergelijks aspirine zou moeten slikken om mijn bloed dun te houden. Heeft iemand dit ook, en weten jullie misschien wat de naam hiervan is? Dan kan ik misschien zelf wat informatie opzoeken op internet..

Sorry voor dit rare bericht, ik weet ook wel dat ik dit eigenlijk aan de huisarts zou moeten vragen of aan mijn ouders, maar mijn ouders weten er weinig van en ik vind het niet de moeite waard om een afspraak bij de huisarts te maken. Dat komt wel tegen de tijd dat ik aan de pil wil ofzo..

Meissie17

Re: verhoogde kans op trombose, erfelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:48

Je hebt toch geen trombose??
Waar maak je je nu dan al druk om:S

Verder weet ik alleen dat je de pil niet mag nemen als je trombose hebt.

Shadow0

Re: verhoogde kans op trombose, erfelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:53

Trombose is een bloedklontertje dat ergens in je lichaam een ader af kan sluiten. Als dat op de verkeerde plekken gebeurt (hersenen, longen, hart) dan kan dat gevaarlijk zijn.

Als je het vantevoren weet kun je er wel rekening mee houden, en dus voorzorgsmaatregelen nemen. Dat is erg handig.
Over de pil: maak je daar maar niet te druk over, er zijn meer vormen van anticonceptie dan alleen de pil. (Waarschijnlijk moet je iets hebben zonder hormonen.)
Als het zover is maak je gewoon een afspraak met de huisarts, en die kan je dat dan uitleggen en samen met jou bepalen wat het beste is.

Ik denk dat als je zoekt op 'trombose', dat je dan al heel wat informatie vindt.