Welke torische lenzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

Welke torische lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 19:34

Naar aanleiding van een voorgaand topic ivm prijs van lenzen en het feit dat ik als brildrager wil overschakelen op lenzen stel ik vast dat er nogal veel merken zijn met 'het beste'. De "silicon hydrogel lenzen" zijn beter zuurstof-doorlatend, de andere heeft een time released vochtfilm, etc... Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb torische lenzen nodig maar zie door het bos de bomen niet meer. Ik wil cylinder -1 maar eveneens een lens die tegen de avond niet droog wordt (werk soms tot laat in de avond in airco voor pc....)

Met welke torische maandlenzen hebben jullie goede of slechte ervaringen?

Kit_for_ever

Re: Welke torische lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:28

Volgens mij is airco nooit fijn met lenzen. welke dan ook.. Ik heb voor 2 weken een nieuw soort lens op proef gehad. Halfzachte. Beetje rare naam, ze waren gewoon hard. Zouden meer zuurstof doorlaten blablabla... Ze zijn na die 2 weken toch verrot snel terug gegaan naar de opticien!!! Daytime heten die. Heb nu zachte. bevalt me prima!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:10

Ik heb de Softview Toric, geen idee waarom, heb al zoveel verschillende lenzen gehad. Maar de opticien zal er wel een goede reden voor hebben gehad Haha!.
Ben er redelijk tevreden mee, zitten alleen soms een beetje wazig.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:22

Ik werk erg graag met proclear lenzen deze zijn speciaal ontwikkeld voor mensen met droge ogen, of mensen die dus met airco werken..

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:30

Ik heb de Cooperflex Toric XR, volgens mij. Ik werk ook in de airco achter de pc en heb erg veel last van droge ogen. Binnenkort beginnen met een oogdruppel erbij. Ik kan geen andere lenzen dragen ivm mijn ogen maar ben verder erg tevreden over deze lens!

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 16:21

Bij coopervision zijn de cylinders net volgens mijn maat te krijgen... Coopervisio zou wel zowat de pionier zijn van toric lenzen dus kan me wel voorstellen dat het goede zijn.
Ik ben eens naar een andere opticien geweest en hij raadde me aan om begin volgend jaar de air optix van ciba vision te nemen. Deze zou veel meer zuurstof doorlaten en amper uitdrogen.
Voorlopig ga ik een testpaar focus daily nemen omdat deze wel in mijn cyl te krijgen zijn. Ben benieuwd.
Ik ga er ook druppels bijnemen tegen droge ogen, die met hyaluronzuur , hoop dat dit helpt.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:25

kris_ schreef:
Ik ga er ook druppels bijnemen tegen droge ogen, die met hyaluronzuur , hoop dat dit helpt.

kijk je wel uit met het gebruiken van druppels naast je lenzen dragen??
je ogen kunnen namelijk heel makkelijk wennen aan het gebruik van de druppels waardoor je ogen dus eigenlijk "verslaafd" raken aan de druppels en dus zelf minder traanvocht gaan aanmaken....

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:36

Oei dat is ook iets voor mij. Maar met de droge ogen die ik nu heb, kan ik ook niet werken. Heb afgelopen zaterdag een nieuwe vloeistof meegekregen die ik moest proberen maar daar lijkt de droogte nog erger van te worden!
Mijn lenzen zijn ook niet helemaal met de perfecte cylinder erin, dat gaat ook niet. In mijn bril heb ik dat wel. Eerst merkte ik daar wel verschil in maar nu ik mijn lenzen weer dagelijks draag eigenlijk niet meer.
Ik heb ook wel eens andere lenzen geprobeerd, nog betere dan de Cooperflex schijnbaar maar die waren echt niet fijn bij mij! Ik weet niet meer hoe die heetten...