Spierspannings hoofdpijn, meer mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Spierspannings hoofdpijn, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 16:46

Ik heb Spierspannings hoofdpijn. Veroorzaakt (volgens neuroloog/bloed) door Pfeifer..

Ben dus niet zo stressbestendig, en heb bij een klein beetje (onbewuste) spanning al een barstende hoofdpijn. Ben in behandeling bij de Manuele Therapeut geweest, omdat mijn spieren en aanknopingspunten in m'n nek ontzettend hard worden als ik me inspan.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Hoe zijn jullie erachter gekomen? Wat doe je eraan om het te voorkomen en te genezen?

Groetjes,
Klaas

silver

Re: Spierspannings hoofdpijn, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:32

Ik heb zelf altijd erg veel last van hoofdpijn die vanuit mijn nek en schouders komt. Ik ben ook niet zo stressbestendig en dit uit zich bij mij dan ook meestal in een pijnlijke nek en schouders. Het voelt dan enorm hard aan en de pijn trekt dan vaak naar mijn hoofd. Erg vervelend en pijnlijk is dat.

Ik weet niet hoe dit bij mij precies veroorzaakt is, maar misschien is het wel aanleg.

Ik ben hiervoor ook bij de manueel therapeut geweest, maar dit heeft niet echt gewerkt. Meestal als ik er erg last van heb, dan helpt het vaak wel als iemand mijn nek en schouders kan masseren met een spierbalsem. Dan trekt het soms wel weer een beetje weg.

Hopelijk kom je er snel weer vanaf, Ach gut want leuk is het zeker niet

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:02

Vervelend! Bij mij hielp de manuele therapeut ook niks, heeft me ook gekraakt waardoor het nog erger werd Verward

Gevolg was dat ik meer in het ziekenhuis/thuis was dan op school, ik dus geen rapporten meer kreeg en naar een nieuwe school en lager niveau moest. Gaat nu wel wat beter maar ik voel het nu weer opkomen.
Op m'n vorige school mocht ik om half 12 altijd naar huis om met een boek oid bij de paarden te zijn dankzij m'n Maatschappelijk Werker destijds. Daar vond/vind ik mijn ontspanning bij.

Hoop ook voor jou dat het snel overgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:05

Hier nog een klantje

Mijn nek zit dan ook echt vast.
En op de plek waar je nek in je hoofd overgaat helemaal.
Ik voel het dan als een band over mijn hoofd trekken. En achter mijn linkeroog steekt het dan.

Ik ga er nu voor naar de fysio
Helaas helpt het (nog) niet.

Bij mij is het sinds een jaar en wet wel waardoor het komt
Spanning Haha!