vriend van mijn ouders krijgt hartinfarct.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

vriend van mijn ouders krijgt hartinfarct.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:07

gisteren was ik laat me bed uit (15.15u) en ging rustig douchen en een aankleden.
daarna liep ik naar het kantoor van mij vader (achter ond huisje).
ik zag dat er iemand op de wc zat en liep er snel langs omdat ik nogal een slaap hoofd had.
een van mijn hondjes (Gaïa) bleef bij de wc staan en keek me aan. ik riep Gaïa en zei dat ze mee moest naar boven (de drukkerij van mijn vader waar ik part-time werk) de hond liep met enige tegenzin mijn kant op en op dat moment komt degene die op de wc zat uit de wc.
ik zag dat het Henk was (een vriend van mijn ouders) en zei: Hé Henk, jij hier?? wat leuk!
op dat moment kijkt hij me aan met hele doffe ogen en blijft stok stijf staan.
nog geen twee seconden later valt hij ineens achterover, en ligt op de grond met wijd openstaande ogen... ik riep meteen mijn vader, ik zei: Pa Henk is gevallen!! henk is gevallen!! en mijn pa kwam aanrennen. hij zag henk liggen op de grond, hij zei tegen Henk dat hij bij hem moest blijven en zijn ogen open moest doen (want die waren inmiddels weer dicht) Henk reageerde niet en hij hield op met adem halen... mijn vader begon hem te beademen en zijn hart was ook gestopt, dus hij bedon hem te reanimeren.
inmiddels had mijn moeder de ambulanse al gebeld, maar die kwam niet uit haar woorden en gaf de medewerker aan mij, dus ik heb het een en ander verteld aan die medewerkers.

binnen 6 minuten stonden er al twee broeders op de motor voor onze deur en ik bracht ze naar achter, naar het kantoor waar Henk nog steeds gereanimeerd werdt door mijn vader en vriend. de broeders zette een electronisch schok apparaat neer en het enige wat ik om de paar seconde hoorde was, LOS!! en een klap. (ik kon het niet meer aanzien en stond buiten)
ze kregen na 6 schokken zijn hart weer op gang en hij werdt per ambu naar het ziekenhuis gebracht....

hij ligt nog steeds in het ziekenhuis en vanavond gaan ze kijken of ze hem bij kunnen krijgen. (ze hebben hem in slaap gehouden) hij ligt nog steeds aan de beademing en hartmachine, ik hoop echt dat het goed komt.

Er werdt verteld door de broeders dat het zo goed was dat er iemand bij was geweest (ik dus) en dat hij niet eerst alleen gelegen had tot dat iemand hem vond. want binnen een minuut nadat zijn hart ermee ophield had ik mijn vader al geroepen en was mijn vader al bezig met reanimeren.

Ik moest me verhaal gewoon kwijt, en ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt? aan de ene kant voel ik me namelijk zo trost dat ik er bij was op het moment dat het gebeurde omdat ik meteen alarm kon slaan en dat hij niet alleen was, maar aan de andere kant krijg ik de blik in de ogen van Henk en zijn hele houding toen hij nog stond en me aankeek maar niet uit mijn hoofd.....

Robyn.

Djoena

Re: vriend van mijn ouders krijgt hartinfarct.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:08

ps sorry voor de spelfouten, ik heb alles zo snel mogelijk neergezet en niet op de spelfouten gelet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:09

Heftig... Komt me ook enigszins bekend voor, mijn opa is pas overleden na een hartstilstand. Ook eerst nog een tijd in coma gehouden in het ziekenhuis.

Als je er behoefte aan hebt, mag je altijd PM'en!

Sterkte voor jullie allemaal!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:11

Sterkte en beterschap.
Soms zijn dingen gewoon zo als ze zijn. En jij was toevallig in de buurt en hebt er naar gehandeld!!!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:12

Pff da's niet echt lekker wakker worden...
Wel heel goed dat je toch zo snel gehandeld hebt (en je vader dus ook)!
Veel sterkte!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 17:29

Nouks schreef:
Heftig... Komt me ook enigszins bekend voor, mijn opa is pas overleden na een hartstilstand. Ook eerst nog een tijd in coma gehouden in het ziekenhuis.

Als je er behoefte aan hebt, mag je altijd PM'en!

Sterkte voor jullie allemaal!

ja we zijn ook erg benieuwd of hij nog bijkomt vanavond, en als hij bijkomt of hij dan geen hersen beschadiging heeft opgelopen (daar hadden de broeders het over).

lotteElb schreef:
Pff da's niet echt lekker wakker worden...
Wel heel goed dat je toch zo snel gehandeld hebt (en je vader dus ook)!
Veel sterkte!!

ik ben echt héél erg trots op mijn vader, vooral omdat hij zonder angst bleef handelen...

dank jullie wel voor de lieve berichtjes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:33

so hey.. een geluk dat er iemand bijwas. Hoop dat alle sgoe dkomt en hij goed uit de coma komt. Sterkte met alles

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 23:49

we zijn vanavond lang het ziekenhuis geweest om te kijken hoe het met hem ging. hij is al aardig stabiel, maar ze willen hem nog niet wakker later worden. dat is verschoven tot morgen.... ben benieuwd! we houden hoop!

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:02

Jeetje zeg. je mag zeker trots zijn. Zonder jou was het nu al einde verhaal! Ook top van je vader om gelijk te gaan reanimeren. Het is gebleken dat veel mensen die een hartinfarct krijgen en hier (gelijk) aan overlijden, veel minder zou zijn, als mensen niet in paniek zouden raken en zouden reanimeren!
Echt toppie!

Veel beterschap en ik weet zeker dat hij er weer helemaal bovenop komt! .

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:38

hallo iedereen Haha!

gisteren ochtend zijn ze bezig geweest om Henk van de hart machine en de beademing af te krijgen... dit liep mis en ze hebben hem er toen weer "aangelegt"

nu zijn ze vanaf vanochtend met kleine beetjes de stroom aan het afnemen geweest, en er was geen resultaat... tot vanavond! Haha!

hij heeft +/- 20 seconden zijn ogen open gehad Haha!
hij reageerd nog nergens op, ook niet op pijnprikkels, maar ze denken dat hij snel weer uit zijn coma toestand komt en dat hij ook snel op de pijnprikkels gaat reageren Pling

ben echt zóóó blij!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:43

Jeetje, dat is niet niks. Je hebt eigenlijk toch nu wel zijn leven gered. Je mag trots zijn op jezelf. Heel knap van je, hoe je hebt gehandeld Knipoog Maar ik kan me voorstellen, dat je het er moeilijk mee hebt, om het beeld te verwerken. Daar gaat tijd over heen, voordat je dat wel kan.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:54

weet je wat het ook is, zolang hij maar weer beter wordt heb ik geen moeite met het feit hoe hij mij aankeek en zijn houding op dat moment, maar ik wil gewoon echt niet dat dat de laatste blik is geweest die ik van hem in mijn hoofd heb...
maar na vanavond houden we in ieder geval echt hoop! ik bedoel... we hebben ons best gedaan en nu is hopen het enige wat we nog kunnen doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:14

dat is zeker niet niks, heb helaas al veel ongelukken gezien en ben een aantal keren als een van de eersten bij de slachtoffers geweest, maar dat is wat anders dan wanneer het een bekende is..

Heel veel sterkte..

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:15

Dan schrik je wel zeg!
Wat heb je goed gehandelt! Je mag echt heel trots zijn!
En je vader ook, erg dapper!
Veel sterkte, hoop dat ie er weer bovenop komt!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 22:33

ik vind je verhaal dood eng. Mijn vader heeft tot 3x aan toe een hart infarct gehad, en is ook aldoor net op het puntje van de dood ontsnapt. Blijf dan ook de angst houden dat het eens een keertje fout gaat
veel sterkte, en ik hoop dat hij er heel snel weer boven op is!!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 19:38

hallo iedereen,

het gaat steeds beter met Henk en reageerd op pijnprikkels, stemmen etc. wel nog erg slaperig hihi!

wel heeft hij nu een flinke long ontsteking doordat zijn weerstand erg laag was/is, maar de dokter zegt dat we ons daar niet zo druk over hoeven te maken.

hij kan nog steeds niet praten doordat hij nog allemaal slangentjes door zijn keel heeft lopen,
maar hij reageerd wel met knikken (ja Tong uitsteken ) en zijn hoofd schudden (nee Tong uitsteken )

Haha!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:11

En dit laat maar weer zien dat dieren zo'n goed gevoel en instinct hebben. Wat moet dat schrikken voor je zijn zeg! Goed gehandeld hoor, evenals je vader en ook je moeder door de telefoon aan jou te geven.
Ik kan me voorstellen dat het veel indruk maakt, het is natuurlijk ook niet niks. Wel fijn om te horen dat het met kleine stapjes wat beter gaat.

Sterkte ermee.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 22:57

ben blij dat al wat beter gaat met hem. nu hopen dat snel helemaal beter is!!!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:00

ja idd.
Wat zul je geschokken zijn zeg! Wel super dat je zo hebt gehandeld en dat je vader meteen is begonnen met reanimeren.
Sterkte!

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:11

Heftig... Mooi dat het al wat beter gaat met hem... jij moet inderdaad heel erg geschrokken zijn. Super dat je zo gehandeld hebt!!
Mijn oom heeft vorige week ook ernstig hartinfarct gehad... maar hij is wel bijna de hele tijd bijgeweest..., maar toch als mijn tante niet zo snel erbij was geweest was het waarschijnlijk heel anders afgelopen.
Hij is nu gelukkig weer thuis en alles gaat goed met hem, maar toch het was wel heel erg schrikken.

Jij nog heel veel sterkte!!!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 01:35

dank jullie wel voor alle lieve brichtjes Haha!

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 03:04

Djoena schreef:
hallo iedereen,

het gaat steeds beter met Henk en reageerd op pijnprikkels, stemmen etc. wel nog erg slaperig hihi!

wel heeft hij nu een flinke long ontsteking doordat zijn weerstand erg laag was/is, maar de dokter zegt dat we ons daar niet zo druk over hoeven te maken.

hij kan nog steeds niet praten doordat hij nog allemaal slangentjes door zijn keel heeft lopen,
maar hij reageerd wel met knikken (ja Tong uitsteken ) en zijn hoofd schudden (nee Tong uitsteken )

Haha!

Hoi Robyn,

Ik heb een jaar op de afdeling cardiologie in het amc stage gelopen als verpleegkundige en ben daar ook regelmatig met patienten na reanimatie in aanraking gekomen. Het is super hoe jullie gehandeld hebben, en dat hij nu reageert is een heel goed teken!!! Uiteraard is het afwachten hoe het verder gaat als slangen eruit zijn... Bedenk wel: de 'functies' die direct na de reanimatie verdwenen zijn kunnen nog erg verbeteren. Uit mijn hoofd: pas een jaar na de reanimatie kun je spreken van 'blijvend letsel'.

Sterkte!

Groetjes, Marjon

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 16:15

-> MW

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 21:27

vandaag zijn de slangen eruit gehaald en Henk had nogal een droge keel (en nog steeds last van de longontsteking) maar hij heeft gepraat Haha! !! hij heeft er wel enkele minuten over gedaan, maar het eerste wat hij zei was : ik wil naar huis.

het laatste wat hij zich nog kan herinneren voor zijn hart het begaf was dat hij samen met zijn vrouw tv aan het kijken was, en dat is ongeveer 5 dagen voor het hele gebeuren voor het laatst gedaan. dus zijn geheugen mist nogal wat dagen.
ook had hij het heel even over de verpleegster, dat ze zo hardhandig was hihi Clown
dit hoorde we net een half uurtje geleden, dus zijn praat vermogen gaat vooruit Haha!
ook zei hij trouwens: annemiek is wel lief he?! (zijn vrouw) haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 21:57

**Update**

Henk is sinds gisteren weer thuis Haha! !!!!
hij heeft nog steeds een "gat" in zijn geheugen, maar zo als het er nu uitziet gaat het allemaal goed komen Haha!

Go jij! Go jij!