koortslip, hoe ervanaf komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

koortslip, hoe ervanaf komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 14:42

ja, op een of andere manier ben ik aan een koortslip gekomen..
begon 2,5 week geleden, ging toen weer weg, kwam weer terug, en is nu zo erg dat heel mijn mond kapot is...moet er wel bij vermelden dat ik vrij weinig weerstand heb, door oververmoeidheid en stress, maar hoe kom ik hier vanaf?
Heb gewoon het gevoel dat ik zo'n immens grote mond heb nu...

corine1981

Re: koortslip, hoe ervanaf komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:44

Probeer eens biergistpillen te slikken (voornamelijk ter preventie, maar het gaat er ook sneller van over).

Wanneer het echt te erg is misschien dokter eens raadplegen...??

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:07

Ik heb het ook gehad, afschuwlijk als je weer een koortslip aan voelde komen.
Ik heb ook weinig weerstand en zeker als het je periode van de maand is.

Wat echt werkt! dat moet je echt van me aannemen.
Koop of bestel bij de apotheek Hot Kiss, dat is een apparaatje dat werkt op een batterijtje.
Dat houd je op het plekje waar je je koortslip op voelt komen en dat moet je er 4 seconden op houden, dat word
even heel heet, doet heel even een beetje pijn maar je moet er wat voor over hebben...
Het apparaatje kost €50,- maar je doet er 400 behandelingen mee.

Daarnaast, koop je bij de drogist de vitamine Lysine, dat is niet zo duur.
Als je maar iets voelt op je lip neem je die Lysine in en je koortslip blijft weg, er staat op de bijsluiter dat je er maar 3 per dag in mag nemen maar ik neem er altijd een stuk of 5, maar dat is natuurlijk op eigen risico Knipoog
Ik heb nooit meer een koortslip gehad!!
En ik had al zoveel geprobeert!

Er zijn voorderest zoveel dingen aangeraden op bokt, waaronder door mijzelf: alcohol er op doen, zovirax, vectavir, calendula zalf, jodium erop, ochtend urine erop smeren, een gouden ring in een glas water laten staan en dan dat water opdrinken enz. enz.

Maar de methode met de Hot-kiss en de Lysine werkt echt het beste!

Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:10

Arrabel schreef:
Koop of bestel bij de apotheek Hot Kiss, dat is een apparaatje dat werkt op een batterijtje.

Nog nooit van gehoord, ik wordt ook al jaren belaagt met dit ellendige virus wat lelijke plekken veroorzaakt, heb alles geprobeert, maar niets helpt echt.
Het duurt bij mij altijd ruim 2 weken voor het plekje weg is....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:20

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:30

genoeg vitamientjes eten Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:33

die hotkiss klinkt erg veelbelovend! jammer alleen dat ik niet zomaar €50 te besteden heb...

het zijn bij mij geen plekjes meer... 't zijn zo ongeveer heel mijn lippen en daar omheen zegmaar ook een randje... dat wordt morgen toch maar even de huisarts... (mijn moeder kwam aanzetten met ''tandpasta erop smeren'' ??is dat iets?...)

voel me echt lelijker dan ooit zo Vork

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:51

Nee, geen tandpasta erop smeren, daar word het alleen nog maar erger van.
Ga nu nog ff vlug naar de winkel en haal een potje Lysine! (bij de drogist) dat helpt echt.
Dat zijn capsules, als je er vandaag al 2 inneemt en morgen 4 dan is het over 3 dagen al een heel stuk beter!
Luister nou even naar Tante Arrabel!! Knipoog

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:36

Als ik er een voel opkomen.... race ik naar de badkamer op de tea-tree te zoeken en dat met een wattestaafje 2/3 keer per dag op de koortslip boenen. Het prikt gigantisch maar oke. Daarna steeds dik insmeren met zovirax/vectavir (maakt niet uit, komt op hetzelfde neer). En de rest van de dag continu blijven smeren met zovirax. Wat ik ook wel vind helpen eigenlijk is als je m op voelt komen... terugduwen Nagelbijten / Gniffelen haha klinkt heel stom maar echt een paar minuten (liefst langer Clown ) stevig met 1 of 2 vingers er op drukken.... Bij mij lijkt 'ie nu niet echt door te breken, ben al 2 dagen aan het boenen, smeren en drukken Clown
Dat Hot Kiss lijkt me ook wel erg handig, misschien schaf ik die ook wel een keer aan in overleg met mon parents Vork

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:31

Citaat:
Als ik er een voel opkomen.... race ik naar de badkamer op de tea-tree te zoeken en dat met een wattestaafje 2/3 keer per dag op de koortslip boenen. Het prikt gigantisch maar oke.

Weet je waarom het prikt?
Omdat je er zo hard op boent dat je je huid stuk maakt en je de thee tree in een open wondje doet.
Is niks mis mee hoor, ik heb ook alles geprobeert, de blaasjes open prikken met naalden en dan alcahol er in, mondwater met waterstofperoxide er in op de koortslip doen, jodium, de hele dag zovirax en vectavir door elkaar smeren, die stomme lippats.

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, als je gaat boenen en de thee tree in het wondje doet, dat gaat het wel over maar dan is je koortslip weg en dan zit je weer met een wondje.
Dat heb je dus absoluut niet als je Lysine tabletten neemt want laat je koortsuitlag weg gaan van binnen uit.
Ook met de Hott-kiss krijg je geen wondvorming, het enige wat er wel kan gebeuren met de Hot-kiss is dat je een puistje krijgt op de plek waar je de blaasjes op voelde komen...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:01

Lysine wordt ook aangeraden door drogisten en werkt (in ieder geval bij mijn lief) perfect!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:03

Zovirax Lachen
Flink smeren, bij mij kwam er ook een. Hijs nu alweer weg. Donderdag begon ie Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:04

Ik heb altijd koortsuitslag onder mn neus of half erin. Ook erg vervelend.

Ik prik altijd de blaasjes door en dan goed met water spoelen. Dan droogt het uit en houd ik het soepel met Purol zalf.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:06

Oe, dat doet echt zooo zeer Verdrietig ! Ik heb het ook wel eens. Als ik hem aan voelde komen probeerde ik er altijd veel op te bijten (weet ook niet hoe ik daarbij kom!? Bloos ) Maar dan ging hij meteen weer weg.
Als ik er toch eentje had gebruikte ik altijd zo'n groene stik. Het is een soort labello maar dan speciaal voor een koortslip. Helpt ook wel goed. Alleen dan moet iemand hem niet gebruiken die geen koortslip heeft. Want het is besmettelijk!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:10

Oh, koortslip, dat haat ik! Ik heb het de laatste tijd bijna nooit meer gehad, maar nu begint er weer een plekje te komen geloof ik.. Verdrietig
Mijn moeder heeft er een zalfje voor (naam weet ik niet.. ) Geen idee of het helpt maar ik smeer het er voor de zekerheid toch maar iedere dag op..

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:11

Ik had het vroeger heel veel, maar toen was mijn weerstand niet best. Ik heb toen elke dag Echinaceadruppels genomen, heeft enorm geholpen. Koortslipcreme helpt super voor de genezing en een lippenbalsem met Echinacea erin elke dag. Daarnaast krijg ik nu elk jaar de griepprik, ben niet vaak meer verkouden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 17:37

ik ben naar de huisarts geweest, en heb nu een ''hydrofiele crème'' genaamd ''Fucidin'' en dan zou het over moeten gaan. het was geen koortslip meer, was het wel mee begonnen, maar het was nu een bacteriele infectie geworden die zich flink aan het uitbreiden was... (lekker joh, als dat je mond is, en ze zeggen dat, eetsmakelijk Sigaar )
volgende week weer terug naar de huisarts...

bah..

't is wel koortsliptijd nu of niet?

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:39

Goh, wat vervelend! Ik hoop voor je dat het snel overgaat, want dat lijkt me echt onwijs veel pijn doen! Ach gut
Volgens mij is het idd nu de tijd voor koortslippen. Ik zelf heb er (gelukkig) geen last van!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:36

Ik heb die stomme koortslippen het hele jaar door hoor! Niet contstant natuurlijk maar de periode maakt voor mij niet uit.

Die lysine ga ik onthouden, eens kijken of dat goed helpt! Ik ben altijd te laat (of te lui) met smeren van vectavir of die andere cremepjes.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:56

Arrabel schreef:
Citaat:
Als ik er een voel opkomen.... race ik naar de badkamer op de tea-tree te zoeken en dat met een wattestaafje 2/3 keer per dag op de koortslip boenen. Het prikt gigantisch maar oke.

Weet je waarom het prikt?
Omdat je er zo hard op boent dat je je huid stuk maakt en je de thee tree in een open wondje doet.
Is niks mis mee hoor, ik heb ook alles geprobeert, de blaasjes open prikken met naalden en dan alcahol er in, mondwater met waterstofperoxide er in op de koortslip doen, jodium, de hele dag zovirax en vectavir door elkaar smeren, die stomme lippats.

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, als je gaat boenen en de thee tree in het wondje doet, dat gaat het wel over maar dan is je koortslip weg en dan zit je weer met een wondje.
Dat heb je dus absoluut niet als je Lysine tabletten neemt want laat je koortsuitlag weg gaan van binnen uit.
Ook met de Hott-kiss krijg je geen wondvorming, het enige wat er wel kan gebeuren met de Hot-kiss is dat je een puistje krijgt op de plek waar je de blaasjes op voelde komen...

Ja ik weet het maar heb liever een wondje dan een blaasje!!! Echt 100 maal liever *LOL*

Ga binnenkort eens zo'n Hot Kiss bestellen, mocht wel van mn ouders Vork !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:58

De goedkope variant van de Zovirax is ook ok hoor Ja

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 15:58

whaa, bij mij is het nu echt een ramp, schaam me doood!

t wordt steeds erger...

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:40

Wat erg, Naaltje! Helpt de creme niet?

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:46

Heb er ook jarenlang vaak last van gehad, soms elke maand en dan wel 2 weken lang, eerst last van jeuk, dan blaasjes, dan korsten die opensprongen (had het meestal echt op m'n lip dus als je 's ochtends de eerste hap van je boterham nam was je gelijk Dracula), dan nog een dikke week een rode plek, echt vreselijk. Maar sinds ik de prikpil heb, heb nog maar 1x een koortslip gehad en dat was toen ik ook erg verkouden/grieperig was. Omdat je niet meer ongesteld wordt heb je blijkbaar ook die daling van je weerstand niet meer zodat het virus niet meer toeslaat. Mss niet voor iedereen handig, maar als je toch de eerstkomende tijd niet zwanger wilt worden is het mss een idee? Ik heb die prikpil al bijna 2 jaar dus ik zou het geen toeval meer kunnen noemen.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:51

Zofirax, heb het altijd in mn tas zitten. Als ik m voel opkomen gelijk smeren, meestal voorkom ik het dan.

Als de blaas er al zit, zonder dat ik t van te voren in de gaten had, Zofirax smeren binnen 3 a 4 dagen ben je er vanaf.

Belangrijk is wel, NIET PULLEKEN DAN BLIJFT IE KOMEN. Knipoog