GRRRR het zal toch niet...???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

GRRRR het zal toch niet...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 00:26

ik heb een probleem bij mezelf... nou.. hier komt ie dan..

ik ben echt mega bang voor de tandarts...

ik heb dus nu weer een 'probleem'
ik heb rechtsonderin 'geirriteerd' tandvlees...

het is zo dat ik zowiezo al ontstoken tandvlees heb... zit ook bij een mondhygieniste en is in september alles helemaal weer schoon gemaakt...
moet ook elke dag stokeren maar ik vergeet dat gewoon elke keer...

nu heb ik dus sinds een paar dagen dus dat geirriteerde tandvlees... het doet geen pijn.. maar ik voel heel lichtjes dat het geirriteerd is.. mijn kiezen doen ook geen pijn en het is ook niet dik ofzo...

ben dus nu ook lekker aan het stokeren geslagen... en als ik dat doe dan bloed het ook erg.. nadat ik dat heb gedaan is dat rare gevoel eventjes weg en een uurtje later begint het weer...

ik weet dus niet wat het is.. (iemand een idee?? of hebben jullie dat ook wel een?? en gaat dat dan vanzelf weg?? )
en zie de bui dus alweer hangen dat ik naar mijn 'geliefde' tandarts moet...

Limanade

Re: GRRRR het zal toch niet...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 00:46

niemand die het weet??? Huilen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:48

Niet binnen 20 minuten nee..

Weet je wat het gevolg is van het niet behandelen van parodontitis?
Dat je tanden uitvallen..

Oke, met een gebitje hoef je niet meer naar de tandarts.. Maar het lijkt mij dat je toch liever je eigen tanden houdt?

Ik zou dus maar gaan Ach gut

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 00:55

waarom gelijk weer zo'n reactie??? Verdrietig

ik ben in behandeling bij de mondhygieniste en daarbij poets ik ook op die manier die zij mij heeft uit gelegd.. alleen het stokeren schiet er bij mij in of ik vergeet het...

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:22

Poetsen, poetsen, poetsen, ook je ontstoken tandvlees (wel voorzichtig) , stokeren, flossen en spoelen met desinfecterend mondwater en is het na een weekje nog niet verbeterd, ja dan TOCH maar naar de tandarts.
Die eet je niet op namelijk.
Wist je trouwens dat er speciale tandartsen bestaan voor mensen die tandartsangst hebben?
Je bent lang niet de enige hoor.
Maar probeer toch maar al je moed te verzamelen en ga geregeld.
Dat is naast de mondhygieniste toch nodig om je gebit te behouden. Sterkte.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 01:26

idje schreef:
Poetsen, poetsen, poetsen, ook je ontstoken tandvlees (wel voorzichtig) , stokeren, flossen en spoelen met desinfecterend mondwater en is het na een weekje nog niet verbeterd, ja dan TOCH maar naar de tandarts.
Die eet je niet op namelijk.
Wist je trouwens dat er speciale tandartsen bestaan voor mensen die tandartsangst hebben?
Je bent lang niet de enige hoor.
Maar probeer toch maar al je moed te verzamelen en ga geregeld.
Dat is naast de mondhygieniste toch nodig om je gebit te behouden. Sterkte.

thx idje Haha!
ik ga , ondankt dat ik hem echt 7 kleuren schijt, toch elk half jaar braaf naar de tandarts.. heb sinds dit jaar een nieuwe en daarbij heb ik nog nooit pijn gehad... gelukkig... maar die zei dus ineens dat ik ontstoken tandvlees heb... dat had mijn oude tandarts nog nooit tegen me gezegd.. dus ben er een aardig tijdje mee rond gelopen.. Huilen nou is het niet heel erg ontstoken.. maar toch...

ik ga morgen gelijk mondspoeling halen.. moet dat bij de apotheek?? of kan dat ook bij een etos ofzo??

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:37

Hebben ze gewoon bij de Etos hoor. Listerine bijvoorbeeld, maar er zijn meer merken. Succes.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:43

Chubby schreef:

Oke, met een gebitje hoef je niet meer naar de tandarts.. Maar het lijkt mij dat je toch liever je eigen tanden houdt?

dit is niet echt een reactie waar mensen die bang zijn voor de tandarts op zitten te wachten (ik kan het weten het is ook niet mijn grote vriend) sorry
ik ben nu ookal 4 jaar niet meer geweest en moet echt weer gaan maar mijn tandarts is een slome sukkel die tot nu toe al mijn gaatjes of fout /te weinig / niet of verkeerd verdooft heeft!
ik MOET ook snel weer gaan want mijn mond is een hell
maar ik weet hoe je je voel TS ik houd ook niet van de tandarts Boos!

weet iemand of die speciale tandartsen vergoed worden door de verzekering als je er extra op verzekerd bent?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 01:58

Voor ontstoken tandvlees hoef je toch niet naar de tandarts?
Gewoon blijven poetsen, gaat het vanzelf over.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 02:09

Veel harde brokken,en veel kluiven! Clown Vork Greetz en sterkte!

elle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 03:08

Paradontax & elektrische tandenborstel!!
ik haat de tandarts ook, heb nu al 3 maanden een afgebroken kies Bloos

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:54

Flossen wil ook nog wel eens helpen. Lijkt me lastig als je zo'n angst hebt voor de tandarts.
Haal een flesje Corsodyl mondspoeling, paar gaasjes. Je laat het gaasje in de corsodyl drenken en gaat er flink op zitten kauwen, vooral op de plaatsen waar je tandvlees gevoelig is. Herhaal dit elke dag icm je normale mondverzorging en het zal zeker minderen of weggaan. Succes.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:58

Ik ben zelf echt een grote angsthaas als het om tandartsen gaat.. Maar ben net genezen van een behandeling van de kaakchirurg en in januari mag ik van start bij de parodontoloog in verband met tandvleesontstekingen..

Nee, dat is inderdaad niet leuk.. Niet voor TS, niet voor mijzelf, niet voor andere bangerikken.. Maar wat moet dat moet, iedereen loopt altijd zo heerlijk te miepen.. Gewoon kiezen op elkaar en doen voor je gezondheid wat nodig is..

TS weet zelf ook wel dat ze gewoon braaf dagelijks moet stokeren en flossen en goed moet poetsen. maar doordat ze dat 'vergeet' zit ze nu in de problemen. Eigen schuld, dikke bult hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:12

kelcy schreef:
Chubby schreef:

dit is niet echt een reactie waar mensen die bang zijn voor de tandarts op zitten te wachten (ik kan het weten het is ook niet mijn grote vriend) sorry
ik ben nu ookal 4 jaar niet meer geweest en moet echt weer gaan maar mijn tandarts is een slome sukkel die tot nu toe al mijn gaatjes of fout /te weinig / niet of verkeerd verdooft heeft!
ik MOET ook snel weer gaan want mijn mond is een hell
maar ik weet hoe je je voel TS ik houd ook niet van de tandarts Boos!

weet iemand of die speciale tandartsen vergoed worden door de verzekering als je er extra op verzekerd bent?

Hier nog 1, en de angst-tandarts zit altijd vol..

Voor mensen met een grote angst (zoals ik, had een vrij ruwe tandarts die alles het liefst zonder verdoving deed, van tandtrekken tot boren) is die stap enorm groot. Met heel veel geduld en platverdoofd lukt het mij dus ook. De stap naar de tandarts is voor mij niet eens zo groot, maar ik begin onbewust te hyperventileren in de stoel. Ik heb nu een supertandarts die weet hoe erg het is, en die me zo platverdoofd dat ik er zowat in blijf, maar dat ik tenminste niets voel. Toch blijft die drempel er iedere keer weer Scheve mond

TS, ik weet hoe je je voelt, sterkte meid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 23:16

nou.. na gister heel veel te hebben lopen stokeren lijkt het zo goed als weg...
heb er nog niet last van gehad vandaag... maar ik blij braaf stokeren hoor Haha!

heb vandaag speciale tandpasta gekocht en flosdraad en nieuwe tandenborstel
en voor spoeling had ik nog molkosan staan :d

kan er weer lekker tegen aan zo haha Haha!

thx allemaal voor jullie tips

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:23

Als mijn tandvlees wat geirriteerd begint te voelen dan ga ik gelijk met bocasan mijn mond spoelen Haha!
Dit heb ik pas sinds ik zwanger ben.

Verder poets ik nu ook met paradontax en ik geloof dat dat ook wel helpt, oh ja en een zachte tandeborstel!