verstandskies trekken...help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

verstandskies trekken...help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 22:54

ik moet 11 december mijn verstandskies laten trekken........en ik ben er zo onwijs bang voor!
als ik alleen al denk aan die afschuwelijke prikken van de verdoving,dan word ik er misselijk van....

de eerste keer dat links mijn verstandskiezen werden getrokken was in opdracht van mijn vorige tandarts(terwijl het achteraf helemaal niet nodig bleek te zijn)en ik ben behandeld bij een kaakchirurg die zo ongevoelig en naar in haar manier van werken was,dat ik er een trauma aan over heb gehouden.
mijn eigen tandarts gaat het nu doen en die is echt hartstikke aardig en rustig,maar ik zit er zo voor in de stress.......

wie heeft er wel goede ervaringen met kiezen trekken,en kan me een beetje gerust stellen( Tong uitsteken )

Chubby

Re: verstandskies trekken...help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:49

je hebt maar 4 verstandskiezen.. Dus waarschijnlijk ben je de avond van 11 december overal vanaf.. Da's het enige geruststellende aan het verhaal Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 10:04

ja je hebt gelijk Haha!
maar ik moest even zeuren Tong uitsteken

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:06

Meid komt vast helemaal goed. Als je tandarts het zelf gaat doen betekent dat hoogstwaarschijnlijk dat je wortels mooi recht zitten (geen gecompliceerde extractie dus) en dan valt het allemaal enorm mee. Op zich is een verdoving achterin je mond over het algemeen veel minder gevoelig dan voor in je mond dus ook dat komt helemaal goed. Succes 11 december!
Laatst bijgewerkt door Jodemi op 20-11-06 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:06

ik voelde alleen het kleine prikje.. verder niets.. Haha!
ik heb liever dat ze een kies trekken dan boren.. ook al doen ze dat niet watn dan heb je op een gegeven moment geek tanden meer.. Tong uitsteken
ik voelde igg helemaal niets.. Knipoog

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:12

Als de tandarts het zelf gaat doen valt het allemaal best wat mee, alleen dat prikje voel je ff.
De bovenste verstandkiezen gingen er bij mij slecht uit, de wortels zaten vast aan de oogkassen, dat was anderhalf uur werk per kies Haha! De onderste 2 waren er zo uit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:00

Steaming schreef:
De bovenste verstandkiezen gingen er bij mij slecht uit, de wortels zaten vast aan de oogkassen

Da's toch wel erg knap:

Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:15

Ik heb begin dit jaar een verstandskies laten trekken, ook door mijn eigen tandarts. 'k heb alleen er allereerste prikje gevoeld. Was een beetje irri maar dat was 2 sec. Binnen 3 tellen was ie eruit en ik heb daarna nergens meer last van gehad ook niet toen de verdoving was uitgewerkt.

't was alleen lastig als ik rijst at want dat bleef dan in het gat zitten Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 21:18

haha Haha!
ja dat is soms lastig met eten idd.

ik voel me alweer iets geruster(waar bokt al niet goed voor is)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:20

Ik heb ze er van de zomer allemaal uit laten halen, 2 per keer. Rechtsonder was echt helemaal scheef gegroeid, dus moest de kaakchirurg ze eerst doormidden boren alvorens hij ze kon trekken. Toen moest ie tot overmaat van ramp nog zwaar zijn best doen om ze eruit te trekken. Maar echt veel last heb ik er niet van gehad tijdens het trekken, het deed absoluut geen pijn. En die verdovingsprikjes vielen ontzettend mee.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:14

Dat ken ik lepeltje.. Chirurg moest echt kracht zetten Haha!

Ook ik ben elke avond nog in de weer met zoutoplossing en een spuitje om mijn 'holle kies' (zonder kies) schoon te spoelen..

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:19

De eerste keer toen ik moest, daar zag ik niet zo tegenop.. Ik was al 5 kiezen kwijt ( Mjaa Verward ) dus dit kon ook nog wel!
Prikjes hier prikjes daar en trekken maar! Tataa ik was zo weer thuis. Heb wel flink last van de bovenkant gehad omdat daar een hechting in zat..
Toen moest ik de 2e keer weer en ik was ervan op de hoogte dat ze zouden gaan snijden omdat 1 kies nog niet helemaal door was.. En ik was zo zenuwachtig blaaat blaat.. Maar weer prikjes, sneetje, en weg waren de kiezen! Ik heb echt nergens last van gehad.. 2 tot 3 dagen een niet fijn gevoel als de wind oid. erop kwam maar voor de rest..

Ik zou me nergens druk over maken ..
Ik denk dat je meer last hebt van de genezing dan van het trekken zelf Lachen

Suc6 alvast!