ineens erge hoofdpijn...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiinDseyy

ineens erge hoofdpijn...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:52

gister avond had ik ineens last van mijn nek.. en die pijn trekt door naar mijn hoofd, dus heb nu ook behoorlijke hoofdpijn. Iemand idee wat het kan zijn ? ik probeer zo veel mogelijk te ontspannen want als ik de spieren rond mijn nek gebruik krijg ik al helemaal erge hoofdpijn...

knuffelpoesz

Re: ineens erge hoofdpijn...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:57

1 vraag, kan je je kin op je borst leggen?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:58

Zie je vlekken voor je ogen of een suizend geluid ??? Zo ja heb je wss migraine.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 14:58

ja dat wel... maar voel dat wel een beetje in mijn hoofd ( heb nu wel een asprientje op ) en een beetje in mijn nek.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:59

Ik wil je niet bang maken, maar misschien is het niet onverstandig om even naar huisarts te gaan. (weet niet precies hoe het in nl zit maar in ieder geval even een dokter bellen/zien)

Er zijn heel veel verschillende oorzaken; maar plotse erge hoofdpijn, nekstijfheid en eventueel koorts, doet bij mij als geneeskunde-student een alarm belletje rinkelen. Hoeft echt niet, maar het KAN meningitis zijn.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:00

nee, ik zie geen vlekken voor mijn ogen..

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:01

gewoon asprientje innemen en dan op een rustige donekre plek gaan liggen.
met bijna geen geluid enz. en blijf proberen of je je kin op je borst kan leggen. zodra dat niet lukt moet je snel naar de HA gaan
sterkte en ga lekker op je bed liggen, computeren doet ook meer zeer
@wizewo; daarom ook zodra je niet meer je kin op je brst krijgt, dan gelijk naar de HA. zodra je je kin gewoon nog op de brost krijgt, ook al is het met een beetje pijn, maakt het niet uit, doet het erg veel pijn dan ook ff naar de HA
Laatst bijgewerkt door knuffelpoesz op 18-11-06 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:03

Uitslag/rode vlekken op je lichaam?->zo ja, wil je dan aub snel naar de dokter bellen?

Knuffelpoesz, als je kin wel op je borst kan leggen sluit dat niks uit, helaas.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:04

ik moet nog heel even iets op de computer doen en dan ga ik ook naar mijn kamer om even op bed te liggen. ga vanvond denk ik ook even in bad, helpt misschien ook wel een beetje.

@ wizewo : nee, heb geen uitslag oid.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:04

Nou ja idd misschien als t niet zakt over een uur en t wordt erger toch maar even langs dokter sterkte en beterschap/..

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:05

is het op 1 plek in je hoofd?
bijv alleen link of alleen rechts?
zoja dat heb je spieren die wat vast zitten, kan je niks tegen doen, 3 x per dag aspirientje nemen...

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:06

dat is mij gezegd, ik heb nu een drain in me hoofd die naar me buik loopt. ik moet heel erg uitkijken voor ontstekingen, en zodra ik me kin niet meer op me borst krijg heeft mijn neurochirurg gezgt dat ik snel naar de ehbo moet komen, want dan is de kans dat ik weer meningitis krijg heel groot.
en vroeger werdt dit ook tegen mij gezegd, zodra je je kin niet op je borst krijgt en je heb koorts, dan werdt je gelijk getest op meningitis.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:07

kill3rgirl : nee het is niet alleen aan de linkerkant of alleen aan de rechterkant... En denk eigenlijk ook niet dat het dat is. Ik heb scoliose in mijn rug en daar heb ik oefeningen voor gekregen zodat ik soepel blijf.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:14

Hou die dingen in de gaten(kin, koorts en uitslag), als je het alsnog opkomt gelijk bellen. Laat als je gaat liggen je ouders je af en toe controleren.

Als het te lang duurt of je vertrouwd het niet, ook.

Knuffelpoesz...kintest is een test die als hij positief is(dus niet meer op de borst kunnen leggen) zeer suggestief voor meningitis, maar als hij negatief is, wil dat niet zeggen dat je geen meningitis hebt(zeldzaam maar het bestaat).
Veel sterkte met jouw herstel trouwens...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:19

ik had dat gisteren! precies zelfde klachten. kon ook niet in slaap komen door de pijn. vanochtend ook nog steeds. werd pas om 10 uur wakker en kon er amper uit komen. nu gaat t wel weer. bij mij hielp afleiding buiten wel...even goed om je heen kijken en niet meer in een vastte houding zitten...

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:11

wizewo; dankje wel dat wist ik ook niet. en herstellen gaat gelukkig goed.

en TS, hoe gaat het nu? sterkte verder en laat het ons even weten

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 18:33

heb net geslapen en heeft wel geholpen Lachen

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 23:37

ben nu een tijdje wakker en merk wel dat het al wat erger word. Maar ben wel half verdoofd door de asprientjes ( heb er nu 5 of 6 op ) dus heb er niet zo heel veel last van..

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:43

Er heerst ook een griep met deze symptomen.

En zelf ben ik er niet zo'n voorstander van om mensen zo bang te maken. Als het echt meningitis was geweest, had ze waarschijnlijk ook niet nu op bokt gezeten (is mijn mening).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:47

Klinkt als spanningshoofdpijn

Lekker in een warm bad liggen helpt dan ook wel een beetje

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:11

@ spokie, i know, daarom ook dat van de kin op de borst.
en het is niet mijn bedoeling geweest oom haar bang te maken, anders had ik dat wel anders gedaan...lees maar eerdere topics van mij. ik had dezelfde symptomen en kreeg toen iets wat niet vaak voorkomt op mijn leeftijd

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:32

TS, hoe gaat het vandaag met je? Beetje beter hoop ik?

@spokie...stel dat het nu wel was...en had ik mijn mond gehouden terwijl ik wel dondersgoed weet wat de gevolgen kunnen zijn...

Dat heeft niks met bangmaken te maken eerder met bewust maken. Het zou niet de eerste keer zijn dat meningitis niet of te laat herkent wordt met hele nare gevolgen.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:02

Knuffelpoesz en wizeweo, ik weet ook wel dat jullie het goed bedoelen. Maar mijn ervaring met meningitis is, da de mensen als ze hoofdpijn hebben dan zo ziek zijn dat ze ook niet meer achter de computer kunnen (ik heb op neurologie gewerkt).

En uit ervaring weet ik ook dat je heel bang kan worden, als iemand dan zulke dingen zegt. Vooral ook omdat je met de computer geen emotie over kan brengen en ook geen nuance Knipoog).

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 10:54

ja en ik heb weer ervaring dat het veel erger kan zijn.toen ik die hersenbloeding kreeg, heb ik een uur lang nog vanalles gekunt, en ik heb zo een grote hersenbleoding gehad, dat als ie 1 cm de andere kant op was gaan bloeden, dat ik niet meer geleefd had.en ik had eerst dezelfde symptomen als haar.dus ik kan het wel erger bang maken. ik heb zelfs tijdens die bloeding nog autogereden, terwijl je dat eigenlijk ook niet zou kunnen, maar dat maakt niet uit. je moet aleen niet zeggen dat wij haar bang proberen te maken, we zeggen het alleen uit voorzorg.

creative

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:38

Wat ook heel goed helpt, mits het natuurlijk niets ernstigs is, is een hete kruik (met handdoek eromheen) in je nek leggen. Hiermee warm je de nekspieren lekker op en verdwijnt de hoofdpijn ook vanzelf.

(Heb dit zelf regelmatig en dit helpt mij altijd het allerbest, hier kan geen paracetamol tegen aan!)