kaakchirurg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 11:23

Ik ben als de dood voor de tandarts. Ben ook al 4 jaar niet geweest. Nu komt mijn verstandskies door en ga bijna door de grond van de pijn. Alle moed bij elkaar geraapt en gister naar de tandarts geweest. 2 gaatjes, een vulling uit een kies en 3 verstandskiezen die niet door kunnen komen. Ze zitten schuin in me kaak. En kunnen niet naar boven omdat er een stuk bot in de weg zit. En daar komt die pijn vandaan.
Heb dus een verwijskaart gekregen voor de kaakchirurg. Helaas kan dat een maand duren voordat ik aan de beurt ben.
Ik zit nu aan de ibuprofen maar dat werkt ook niet al te best.

Wie heeft er ervaring mee?
Wat slikte je tegen de pijn?
Hoe ging het bij de kaakchirurg er aan toen?

Zesiram

Re: kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:27

Ik heb geen ervaring met de pijn vooraf, maar ik kan zeggen dat de kaakchirurg zelf bij mij erg mee viel. De behandeling was wel erg spannend, maar eigenlijk pijnloos en ook de dagen erna heb ik bijna geen pijn gehad. Ik heb alleen de eerste dag zware ibuprofen geslikt, maar daarna had ik eigenlijk geen pijn meer, dus ben er mee gestopt. Ik ben de volgende dag ook gewoon gaan werken. Alleen heb ik wel een week vloeibaar moeten eten, dat werd ik echt goed zat op het eind. Bij mij zijn ook 3 verstandskiezen getrokken in één keer. Ze waren nog geen van allen doorgekomen, dus er moest ook gesneden worden.
In ieder geval veel sterkte en hopelijk valt het mee ( en in het vervolg niet zo lang wachten hè, met de tandarts, dan wordt het alleen maar erger Ach gut )

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:44

Ik ben afgelopen donderdag voor de tweede keer bij de kaakchirurg geweest. Boven getrokken, onder gesneden (omdat ook bij mij kaakbot in de weg zat).. Ben ook heel bang voor de tandarts, maar je moet er toch een keer vanaf, rondlopen met die pijn gaat ook niet vanzelf over..

In Tilburg (St Elisabeth) kun je veel sneller terecht meestal, ben ik ook geweest vanuit Roosendaal!

De eerste keer had ik een ontsteking die ook deels weggesneden werd, ging met 4 hechtingen naar huis. Nu slechts een hechting en met flink Brufen Bruis ben ik de week doorgekomen..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:08

Ik ben ook doorverwezen naar de kaakchirug omdat mijn verstandskiezen problemen gaven. Ik mocht gelukkig onder narcose alle 4 mijn vestandskiezen tegelijk laten verwijderen in het ziekenhuis. Misschien is dat ook een optie voor jou?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:10

Ik ben zelf vorige week woensdag bij de kaakchirurg geweest.Moest één verstanskies eruit laten snijden. Ik was als de dood, maar heb uiteindelijk met heel veel geduld van de chirurg en assistentes doorgezet.
De verdoving is even vervelend maar de behandeling op zich is goed te doen. Het enige wat je voelt is dat ze een beetje aan het duwen en trekken zijn in je mond.
Bij mij is er een 'tampon' in de wond gedaan en het is gehecht. De tampon heb ik een week later moeten laten verwijderen ( dit deed geen pijn, het ging alleen opnieuw bloeden). Je krijgt Brufen 600 Mg mee wat wel goed helpt. Ik kreeg alleen last van bijwerkingen dus moest stoppen met pijnstillers.

Het is vooral belangrijk voor jou om echt aan te geven dat je heel bang bent want hierdoor nemen ze echt de tijd voor je. Ik ben zelf enorm over de rooie gegaan en ben behandeld als de koningin Bloos

Alvast heel veel succes!

Ik heb me voorgehouden dat er ergere dingen zijn

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:00

mijn zus is ook naar de kaakchirurg geweest om de verstandkiesen te laten trekken

ze kreeg antibiotica. Ze wist niet dat de pil daardoor niet werkten en ze is nu zwanger. Dus ik zou daarmee goed opassen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 04:51

Ik heb geen antibiotica gehad hoor.. Normaal gezien moet je bij de apotheek vermelden welke medicijnen je gebruikt en zullen ze je waarschuwen voor een verminderde werking van de anticonceptiepil wanneer je antibiotica voorgeschreven krijgt..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 06:12

felicity schreef:
Ik ben als de dood voor de tandarts. Ben ook al 4 jaar niet geweest. Nu komt mijn verstandskies door en ga bijna door de grond van de pijn. Alle moed bij elkaar geraapt en gister naar de tandarts geweest. 2 gaatjes, een vulling uit een kies en 3 verstandskiezen die niet door kunnen komen. Ze zitten schuin in me kaak. En kunnen niet naar boven omdat er een stuk bot in de weg zit. En daar komt die pijn vandaan.
Heb dus een verwijskaart gekregen voor de kaakchirurg. Helaas kan dat een maand duren voordat ik aan de beurt ben.

hier precies hetzelfde verhaal.
doodsbang voor tandarts.al lang niet meer geweest.
verstandskies die al door is en van binnen al helemaal hol is en 1 die nu doorkomt.
periodes van alleen maar op bed liggen en letterlijk uitschreeuwen van de pijn.
niets wat werkt.
maar nog niet de moed verzameld tandarts te bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:43

felicity schreef:

Hey meid een serieuze tip:

Bel je ziektenkostenverzekering op en vraag of zij kunnen bemiddelen in de wachtlijst. Jouw ziektekostenverzekering zoekt automatisch ziekenhuis/kliniek op met het minste wachttijd. Kan dus zijn dat jij niet in Oudebosch naar het ziekenhuis moet (als jullie die hebben? ) Maar in een dichtbijzijnde andere ziekenhuis.

Verder Ibuprofen wat je nu slikt is ontzettend slecht voor je maag! Een maand lang op die troep kan ernstige beschadiging opleveren voor je maagwand.

Ik wens je erg veel sterkte met de pijn!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:01

wat ook schijnt te helpen tegen de pijn is van dat spul voor baby's als hun tandjes doorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:08

Charmodent is dat.. dat helpt wel, maar er zit vrij weinig werkend stof in ivm lichaamsgewicht van een klein kind.. Je kunt het zeker proberen! Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

Goeie Geit! niet eens aan gedacht!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:12

Hier iemand met ongeveer hetzelfde verhaal: laatst ben ik voor het eerst in ongeveer 2 jaar (kan me de laatste keer niet herinneren) naar de tandarts geweest. Het was in een andere kliniek dan dat ik eerder ging, een hele (zacht) aardige tandarts met veel geduld. Conclusie: tandsteen, 3 gaatjes, 2 doorkomende verstandskiezen (waarvan er eentje al een tijdje te zien is) die beide getrokken moeten worden.
Ook bij mij groeien ze superscheef, tegen mijn kiezen aan. 4 jaar geleden raadde de orthodontist me aan om ze te laten trekken, maar ik had zoiets van: daar wacht ik dus zolang mogelijk mee. Nu ben ik toch echt aan de beurt.
Ik heb alleen nog niet de moed gevonden om de kaakchirurg te bellen; eerst maar eens die gaten laten vullen, dat vind ik al eng genoeg. Ik heb een soort van half trauma aan de ortho overgehouden; ook heb ik al mijn hele leven last van aften waardoor mijn hele mond soms pijnlijk is. Hiervoor heb ik jarenlang lidocaine gesmeerd (geen geneesmiddel, verdooft slechts). Blijkt dat ik nu (waarschijnlijk) ondergevoelig voor lidocaine ben geworden, ik ben er dus ook nog heel bang voor dat ik tijdens de behandeling nog wat voel Verdrietig
Misschien kunnen we elkaar steunen? Lachen