Maar als het ff kan dat drink ik elke avond, ik kan er niks aan doen, als ik 1 wijntje op hem dan moet ik er nog 1 en nog 1 en nog 1 tot dat de fles leeg is.
In het weekend als we naar de kroeg gaan dan gaan helemaal alle remmen los en drink ik achter elkaar door tot ik helemaal lam ben, dan zet ik mezelf voor schut of ik krijg ruzie met mijn vriend.
De volgende dag denk ik altijd: wat heb ik gedaan??? Helemaal brak en moe van al die alcahol in me bloed.
Ik wil dit echt niet meer, ik wil niet meer drinken, maar hoe??
Als ik in de kroeg sta dan word me het ene wijntje na het andere wijntje aangeboden, het is zo moeilijk om het dan te weigeren.
En thuis... ik weet het ik moet die flessen gewoon niet in huis halen, maar als ik dan bij de AH ben denk ik 1 flesje kan toch geen kwaad? en daar gaan we weer.
Ik ben steeds ontzettend moe, dat komt niet alleen van de alcahol hoor maar ook door het weer, ik ben down en neerslachtig, maar vooral ontzettend moe, zo moe dat ik soms op mijn werk mijn ogen niet meer open kan houden.
Daar voor ben ik dus naar de dokter geweest en ze hebben me bloed gecontroleerd, de uitslag: ik schein ooit de ziekte van fyfer te hebben gehad, er zit ergens in me lichaam een oude ontsteking en mijn lever was geprikkeld...
Mijn lever geprikkeld, ik ben nu 24 jaar, en me lever is al geprikkeld, hoe is het dan met mijn lever als ik 40 ben?
Daar zal dan niet veel meer van over zijn.
Ik word nu echt een beetje bang van mezelf, zeker omdat mijn moeder een alcaholist is en ik heb gezien wat er van kan komen.
Maar hoe moet ik nou stoppen met drinken als ik helemaal geen hulp heb??
Het is niet zomaar, hup en nu stop ik, dat gaat niet.
Je ziet drank overal, op feestjes, in de kroeg, op vrijdagmiddag op je werk, als je op visite gaat, het is dan zo moeilijk om steeds maar nee te zeggen en op een spa of fanta te vragen.
Ik zit nu alweer op tegen het weekend, thuis staat er nog een fles wijn op me te wachten en als we uit gaan dan is het weer hetzelfde liedje en dat wil ik niet meer!!!
Wie heeft er een soortgelijk probleem en/of kan mij tips geven?
Mag natuurlijk ook via pb