Denk je eindelijk de oorzaak van al je klachten te weten....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silver

Denk je eindelijk de oorzaak van al je klachten te weten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 23:55

...is het hoogstwaarschijnlijk weer iets anders....*zucht* Rolleyes

Ik loop dus al maanden (zeg gerust jaren) met maag/darm klachten. Dokter heeft er nooit iets aan willen doen, tot 3 weken geleden. Toen vond ie het toch maar eens tijd dat ik naar het ziekenhuis ging voor een echo van de bovenbuik. Hij dacht namelijk aan galsten.

Goed, ik dus naar het ziekenhuis, echo'tje gemaakt en wat blijkt...Galstenen!!! Nou daar ben ik mooi klaar mee, want galstenen waar je last van hebt, worden verwijderd en dat houd in dat je hele galblaas eruit gehaald wordt. Nagelbijten / Gniffelen

Ik weer terug naar de HA. Deze was erg in zijn nopjes met de uitslag, want hij had wel weer even de goede diagnose gesteld. "Nu weet je dus de aanleiding van al je klachten he!", was de eerste zin die uit zijn mond kwam rollen! "Nou, dan gaan we nu maar eventjes een verwijsbriefje voor de chirurg opstellen".

Ik dus afspraak gemaakt met de chirurg en kon vandaag terecht. Een erg aardige vrouwelijke chirurg vroeg mij wat mijn klachten waren, en kwam al gauw tot de conclusie dat de klachten die ik heb, nou niet specifiek zijn voor galstenen. Er zijn namelijk duizenden mensen met galstenen die daar helemaal geen last van hebben. Zij denkt toch veel meer aan de maag/darmen. Verward

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu over 2 weken een afspraak bij de internist. Dan krijg ik eerst een gesprekje, en moet dan vervolgens talloze onderzoeken gaan doen. Kortom, ik dacht dat ik nu eindelijk na al die tijd wist wat er met me aan de hand was, maar het tegendeel blijkt waar... Een rit onderzoeken staan voor de deur.

Aan de ene kant ben ik erg blij natuurlijk dat ze het serieus nemen en mij laten onderzoeken, want anders gaat mijn galblaas er misschien wel voor niks uit. Maar andere kant wordt ik hier zo moe van. Ik wil nou eindelijk zo graag eens van die klachten af. Ik weet wel dat ze er nu aan gaan werken enzo, maar elke keer weer die onzekerheid van het niet weten wat er aan de hand is... Ik loop er al zo lang mee en de klachten worden steeds erger. Het belemmerd me nu gewoon in mijn dagelijks functioneren. Ik hoop gewoon dat ze er achter komen en dat het dan te verhelpen is.

Ook vind ik het erg slecht van de HA dat hij nooit eens naar mij heeft geluisterd en niet eens een keer verder denkt aan wat het kan zijn (zeker omdat mijn moeder een erfelijke darmziekte heeft en het erg veel in de familie voorkomt...)

Maar goed, sorry voor dit ietwat lange verhaal, maar moest gewoon even mijn verhaal kwijt! Lachen

Zonnebloem

Re: Denk je eindelijk de oorzaak van al je klachten te weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:37

He wat vervelend voor je, kan me goed voorstellen dat je ervan baalt zeg!!!
Veel sterkte in elk geval met d eonerzoeken en hou je ons op de hoogte als ze weten wat het is?

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:58

De klachten die jij heb (gelezen in je vorige topic), had ik ook allemaal. Nu mijn galblaas is verwijderd heb ik nergens geen last meer van, ook zijn mijn darmen en maag nu en stuk rustiger.

Heel veel succes verder met de onderzoeken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:00

pfff wat n gedoe. artsen... praat me er niet van!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:52

Ik ken het gevoel, heb een tijdje terug met vervelende klachten gelopen (andere dan jij), waar ze ook geen duidelijke oorzaak voor konden vinden. Gelukkig heb ik een HA die me wel serieus neemt.

Van galstenen kan je wel vreemde klachten krijgen hoor, mijn moeder heeft heel lang met rugklachten gelopen, artsen hadden geen idee waar het van kwam. Bleek een hele grote galsteen te zijn.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 16:24

Bedankt voor jullie berichtjes! Ja, ik baal er zeker wel van. Maar ik hoop dat ze dan deze keer iets vinden.

Maar het kan ook heel goed zo zijn dat na al die onderzoeken toch blijkt dat het mijn galblaas is en dan moet ie er alsnog uit...