Fhysio wat gaan ze precies doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Fhysio wat gaan ze precies doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:05

Haay
Ik ga vrijdag voor het eerst naar de Fhysio voor mijn nek/rug maar ik vroeg me af wat ze daar nou precies doen, want dat weet ik dus niet.
En wat jullie ervaringen zijn met Fhysio en of het heeft geholpen
Al vast bedankt

Micha

mirre

Re: Fhysio wat gaan ze precies doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:07

een fysio masseert datgene waar jij last van hebt, in jou geval dus de spieren in je nek en rug. Eerst even een praatje maken waar je precies last van hebt en dan gaat hij/zij masseren.
Ik ben zelf 2 keer naar de fysio geweest en het heeft niet geholpen, toen heeft de fysio mij doorgestuurt naar een osteopaat en die heeft me heel goed geholpen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:09

Ok bedankt,
Ik ben heel erg blij dat er eindelijk iets aan gaat gebeuren ik heb er al zo lang last van

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:13

ik heb ook een tijdje (haha totaal 5 keer ofz) bij de fysio gelopen voor mijn knie.
Dan zetten hij een soort pads op die lichte stroomstootjes gaven. Ik moest hem dan steeds iets opdraaien.
Het hielp bij mij niet dus ben ik ermee gestopt.

Het was zo dat ik toendertijd mijn knie erg ontlastte, toen ik was gestopt met fysio en het gewoon ging belasten hield ik er nog maar weinig pijn aan over. Overigens ben ik hypermobiel en moet dus spieren ook sterk(er) maken.

Mijn moeder heeft ook bij de Fysio gelopen voor haar nek.
Hij trok aan haar nek en masseerde haar.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:31

mirre schreef:
een fysio masseert datgene waar jij last van hebt, in jou geval dus de spieren in je nek en rug. Eerst even een praatje maken waar je precies last van hebt en dan gaat hij/zij masseren.
Ik ben zelf 2 keer naar de fysio geweest en het heeft niet geholpen, toen heeft de fysio mij doorgestuurt naar een osteopaat en die heeft me heel goed geholpen.

Fysio's masseren echt niet alleen maar hoor . Eigenlijk vrijwel niet.

Je krijgt eerst een kort gesprekje waarin je je klacht uitlegt. Hij zal wat vragen gaan stellen, om zo de klacht helder in beeld te brengen. Daarna zal hij een onderzoekje uitvoeren. Waarschijnlijk iets met mobiliteit van de wervels. Dan beweegt hij de wervels een voor een en kijkt of er ergens iets vast zit. Daarna zal hij evt. een behandeling beginnen, maar ik weet niet of dit nog in 1 afspraak past Tong uitsteken.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:33

mijn ervaring met fysio is dat hij wel masseert, maar goed, misschien zijn er ook wel verschillende fysio's.....
Mijn fysio was ook manueel, dus hij kraakte ook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:35

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:38

mirre schreef:
mijn ervaring met fysio is dat hij wel masseert, maar goed, misschien zijn er ook wel verschillende fysio's.....
Mijn fysio was ook manueel, dus hij kraakte ook

Voor masseren heb je een masseur, als een fysio alleen masseert is het imo geen goede

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:38

nou ja, het heeft ook niet geholpen.. dus misschien was het ind. geen goede. Hij kraakte ook wel!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:31

Ik heb vorig jaar maand of 5 bij de fysio gelopen.
Idd eerst intake gesprek met nog korte massage (had eerst nek/schouder klachten, later ook in de onderrug maar dat was een zenuwkwestie) en de keren daarop heeft hij ook nog gemasseerd, maar gingen we ook oefeningen doen om alles los te maken. Dus ook huiswerk Tong uitsteken

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:40

laura1987 schreef:
ik heb ook een tijdje (haha totaal 5 keer ofz) bij de fysio gelopen voor mijn knie.
Dan zetten hij een soort pads op die lichte stroomstootjes gaven. Ik moest hem dan steeds iets opdraaien.

Het was zo dat ik toendertijd mijn knie erg ontlastte, toen ik was gestopt met fysio en het gewoon ging belasten hield ik er nog maar weinig pijn aan over. Overigens ben ik hypermobiel en moet dus spieren ook sterk(er) maken.

komt mij bekend voor..ik moet morgen naar de fysio om mijn linkerknie sterker te maken.
Je verhaal klinkt eng Tong uitsteken

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:38

Ik heb een half jaar geleden tijdens zadelmak maken mijn onderarm/elleboog gebroken en is toen met plaatjes en schroefjes weer in elkaar gezet, na 3 weken gips kon ik mn arm echt geen millimeter bewegen! Dus na een week fysiotherapie en echt heel langzaam beetje bij beetje rekte hij mn elleboog uit elkaar en steeds een stukje verder buigen en de pezen masseren. Nu sinds een maand kan ik hem helemaal buigen maar nog niet draaien dat zal waarschijnlijk ook niet meer kunnen maar daar heb ik geen last meer van, en ik hoef niet meer te komen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:43

_Micha_ schreef:
Haay
Ik ga vrijdag voor het eerst naar de Fhysio voor mijn nek/rug maar ik vroeg me af wat ze daar nou precies doen, want dat weet ik dus niet.
En wat jullie ervaringen zijn met Fhysio en of het heeft geholpen
Al vast bedankt

Micha

Dat ligt aan de klachten.
Bij mij werd er eerst gekeken wat het probleem is en daarna werd er verteld wat ze eraan gingen doen. Ik ben nu een aantal keer gekraakt en het voelt erg goed!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:33

Lisetje schreef:
laura1987 schreef:

komt mij bekend voor..ik moet morgen naar de fysio om mijn linkerknie sterker te maken.
Je verhaal klinkt eng Tong uitsteken

whaha nee joh het is niet eng.
Alleen bij mij hielp het niet.
Ben daarna gewoon mijn knieen gaan belasten en nu alleen als ik ognesteld ben heb ik er een beetje last van.
Dus ja Knipoog

Hoe ging het trouwens?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:39

Tsja, wat een fysio doet ligt aan je klachten. Je zegt dat je heen gaat voor je nek/rug, maar je nek is wel wat anders dan je rug Knipoog Hij/zij gaat je eerst vragen stellen wat er mankeert, hoe lang al, waar het door komt en of er dingen zijn die je klachten verergeren/verminderen. Dan gaat ie je onderzoeken, kleren moeten uit, je moet wat bewegingen maken, hij drukt miss hier en daar es op. Vanuit het onderzoek en de anamnese trekt ie een voorlopige conclusie, en daar steltie zn behandelplan op af. Dat kan dus van alles zijn, wat voor jou het beste is op dat moment. Heb je stijve spieren dan kan eht een massage worden, maar ook kan je ie spieren gaan rekken, of een warmtepakking aanleggen. Zitten er wervels niet goed, kan ie die 'kraken' (zoals men dat zo noemt)...
Het is dus afwachten wat bij jou gebeurt, reken iig niet op wonderen na 1 keer, er staan niet voor niets iig 9 behandelingen voor, ze kunnen niet toveren! Wel moet jenatuurlijk verbetering voelen. Ennuh, huiswerkoefeningen krijg je misschien ook nog wel Tong uitsteken

Neuh, ben geen fysio in opleiding hooooor..... tralala

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 18:44

Nee ik heb last van mijn rug EN nek dat had ik wat duidelijker moeten neerzetten. Hoelang duren die afspraken meestal?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:02

ik moet pas om 10 over half 7 Lachen zal het ernaar laten horen wat er gebeurde Tong uitsteken

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:08

ik loop bij een sportfysiotherapeut die ook mag 'kraken' of hoe het genoemd wordt. Ik ben er meestal een uur bezig want ben daar nu 2 x in de week aan het fitnessen voor mijn spieren. had ook erge last van mijn onderrug en toen bleek dat me bekken scheef stond en aantal wervels in me rug en nek niet goed... ben er nu zo'n 8 keer geweest

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:46

Ik ben vandaag voor het eerst naar de fysio geweest voor mn rug/nek.
ik had eerst gewoon een gesprekje over mn klachten enzo en over wat voor sport ik deed hoevaak ik werkte etc.
Daarna moest ik me uitkleden en een aantal bewegingen maken en aangeven of het pijn deed en waar.
Toen moest ik op zo'n bed gaan liggen en heeft ze wat gemasseerd enzo.
daarna heeft ze uitgelegt wat ze dacht wat mijn probleem was en wat we allemaal gaan doen.
en toen 2 nieuwe afspraken gemaakt voor volgende week.
het was niet eng ofzo en als het pijn deed kon ik dat gewoon aangeven.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:53

ik loop al 6 maanden bij de fysio na een zware enkelbreuk. En hij masseert echt niet, ik doe allerlei oefeningen enzo. Maar het hangt natuurlijk ook van de klacht af