het begon 7 jaar geleden....
mijn moeder werd al langer geslagen en ik vroeger ook door haar vader mishandelt.
zij is nu keihard in dit onderwerp geworden.
Vroeger
toen mijn moeder een aantal jaar met mijn vader getrouwd was begon het slaan als het niet naar zijn zin was.
hij vernederde mijn moeder in het bijzijn van mijn vader`s vrienden, op een sexuele manier..*dit heeft mijn moeder allemaal aan mij verteld!*
Mijn Zus:
mijn zus werdt eerst geestenlijk mishandeld door mijn vader.
hij zij toen ze het neit goed op school deed altijd:'' je deugt nergens voor!''
toen ze in de eerste begon te liegen over wat ze allemaal deed*op school met vrienden.*werd alles erger.
mijn vader begon haar te slaan als de leugen uitkwam.
maar de reden waarom ze loog was dat ze bang was dat Rien*mijn vader* haar weer zou slaan, schoppen, ed.
toen ze 2 keer was gezakt heeft mijn vader haar filiaal in elkaar geslagen met een houte
stoel.
toen mijn ouders uit elkaar waren kreeg mijn zus vanwege het liegen geen geld meer, ze had er een gewoonte van gemaakt.
dus ging ze mijn moeders handtekening vervalsen om aan geld te komen.
mijn moeder stuurde haar uit huis en ze ging bij haar rijke vriend wonen.
na bezoeken aan psygologen ed kwam alles weer goed. mijn vader spreekt ze nog steeds niet, want zij wilt dat pas weer als hij toegeeft dat hij fout zat.
ik ben hier allemaal getuige van geweest en het deed mij pijn om mijn oude zus waar ik nog steeds gek op ben pijn te zien lijden.
Mijn Broer:
mijn broer was door alle problemen en foute vrienden aan de drugs geraakt.
hij werdt een Junkie...
toen hij een keer op onse oppas zat te schelden, pakte mijn moeder hem bij zn arm*niet hard* en zei dat hij eens ff normaal moest praten.
hij sloeg haar meteen een blauw oog.
hij werd uithuis gezet en ging overal en nergens wonen.
toen werdt hij opgepakt voor inbraken, vechtpartijen,ed.
hij zat een paar dagen in de gevangenis en heeft toen overal met veel tranen zn exuces voor aangeboden.
hij wouw zelfs in therapie.
mijn moeder nam hem weer in huis en hij had taakstraf en een avond klok voor 6 maanden ong.
mijn vader heeft hem toen hij en junkie was*tijdens de dagen dat wij bij hem waren.* vresenlijk veel geslagen enz, onderandere met: lampen,handen,service ed.
mijn broer heeft nu ene hekel aan mijn vader.
hier zat ik ook tussen in.
Ik
ik was toen de enigste die mijn vader nog zag.
ik sprak hem nooit tegen omdat ik toen al als de dood voor hem was.
de eerstekeer weggelopen.
toen ik voor het eerst weggelopen was had zijn vriendin vresenlijk op me zitten te schelden.
ze doet dit altijd als mijn vader er niet is.
ik belde mijn moeder per mobiel en vertelde alles.
zij kwam me halen en bracht me naar mn zus.
mijn vader wist neit waar ik was en ging zoeken.
hij kwam bij mn zus en ging daar voor de deur staan schreeuwen terwijl mn nichtje allang al sliep.
hij bedreigde ook haar man met de dood.
mijn zus belde de politie en die zou klaarstaan als hij weer terug kwam.
ik bleef daar slapen en mijn moeder ging naar huis.
toen heb ik hem heel lang niet gesproken.
hij belde me na 5 weken of we konden praten, dat vondt ik goed.
hij begon meteen op me in te praten, zoals: Gaby*vriendin* is dol op je en je hebt dit allemaal verzonnen.
ik belde mn zus om te vragen of ze wouw komen, ik was zo overstuur dat ik bijna niet meer kon praten.
zij kwam en stuurde mn vader weg.
toen na een week bracht hij me wel is naar paardrijden.
dat was niet altijd even gezellig.....
toen alles beret ging ging ik daar weer een dinsdag eten.
dat ging nog goed.
na een paar keer op dinsdag te hebben gegeten ging ik daar op vrijdag heen en misschien zou ik blijfen slapen, ALS het gezellig was!
het was dus echt neit gezellig en ik vroeg of mijn vader me naar huis wouw brengen.
hij begon te schreeuwen en te gooien met spullen.
ik vroeg waarom hij boos was want ik zei niks raars ofzo.
zijn vriendin zei: ''jij hebt ons heel wat aangedaan, je bent je vader neit waard!''
na anderhalf jaar gescheldt op mij en ik zei nooit wat terug zei ik alleen:'' jij moet nu is een keer je bek dicht houden!''
ik had geen zin om nog met mijn vader in een auto te zitten dus zei ik: ''ik loop wel naar huis.''
ik voelde aan de voordeur maar die zat opslot.
mijn vader trok me daar heel hard vandaan en duwde me tegen de deurpost aan de andere kant van het halletje.* 2,5 meter ofzo.* mijn hoofd knalde tegen de deurpost en het werd ff zwart voor mn ogen.
toen ik weer zag was ik onwijs duizelig en missenlijk.
hij trok me naar de auto en duwde me erin waardoor ik op het opstapje viel.*van ijzer, dit was ik eerst vergeten te vertellen.*
tijdens het rijden schreeuwde hij tegen me enzo.
bij mij thuis ging hij voor me staan, over me heen gebogen tegen mij schreeuwend.
Opwachten
nou het verhaal van het opwachten:
hij zag me, ging stoppen, ik stopte, hij kwam naar me toe rennen en schreeuwen, en ik fietste weg.
hij riep: poedersuiker kind! ik krijg je nogwel! je bent niks waard!
voor de trein willen springen
Dit is serieus, niet gelogen!
het treinstation fietste ik langs toen ik wegreed voor mn vader.
zonder na te denken smeet ik mn fiets aan de kant en wachte op de trein.
mijn vriendin belde me en ze vroeg waar ik was, ik zei op het station.
ze vroeg waarom ik op het treinstation stond.
ik barste gewoon... ik vertelde haar alles ook wat ik wouw gaan doen.
gelukkig woonde ze vlakbij* 3 min fietsen* en kwam ze als een speer naar me toen zonder dat ik er om vroeg.
zij haalde me daar weg en bracht me naar huis.
toen we 100 meter verderop fietste hoorde ik de trein aankomen.
wat mijn moeder ervan vindt.
zij vindt mijn vader ziek, ze helpt me onwijs veel.
ik hoef hem van haar nooit meer te zien.
dit was het.... ik hoop dat het nu duidenlijk is.