Een goede vriendin van mij heeft nu al een tijd last van depressie's, ze heeft dan ook een hele moeilijke jeugd achter de rug.
Ze heeft al meerdere keren bij hulpverlenders gelopen (Riagg, maatschappelijk werk) maar daar kunnen ze eigenlijn niet veel voor haar doen dan zeggen: ga op een sport, ga meer bewegen blablabla.
Ik praat vaak met mijn vriendin maar het is heel moelijk om haar over een depressie heen te helpen, zeker omdat ze er zelf vaak een potje van maakt.
Ze is gaan samenwonen met een man die ze net kende en nu ziet ze die relatie helemaal niet meer zitten maar ze hebben voor een jaar een huis gehuurd.
Dat soort dingen heeft ze altijd.
Maar nu is het de laatste tijd zo erg dat ze geen zin meer heeft, geen zin meer om te leven, ze wilt de hele dag alleen maar slapen maar ze heeft wel gewoon een baan, soms melt ze zich dan zomaar ziek en blijft dagen in bed liggen.
Dit gaat echt helemaal verkeerd en ik ben echt bang dat ze zichzelf wat aandoet, ook omdat ze nu steeds meer gaar drinken en ze dan echt haar zelf niet meer is.
Het zou het beste zijn als ze een tijdje word opgenomen, ergens waar ze hulp krijgt.
Ik heb het daar met haar over gehad en zelf zou ze ook graag opgenomen willen worden maar hoe?
Je kan niet zomaar naar een instelling/kliniek gaan: hallo hier is me vriendin, kunt u haar even opnemen?
Wie weet hier misschien meer over?
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 15-11-06 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt