kraker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

kraker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 10:50

Wie heeft er ervaring met een kraker?

Ik heb al enige tijd last van mij rug, ben er al voor naar de fyshio en mensendieck geweest, maar dat heeft me eigenlijks weinig geholpen. Nu zei iemand laats tegen mij,misschien is de kraker wel een oplossing, word alles weer even recht gezet. Maar het lijkt mij dood eng...
Ik ben bij de friesland zorgverzekeraar verzekerd, maar word het wel vergoed?

Nou dit was t even, alvast bedankt:D

vronytopper

Re: kraker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:06

niemand.. dan zal het vast wel niet goed bevallen:P:P

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:14

Ik ga 1 x in de 3 weken en ik heb veel minder last van mijn spieren Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:15

ik heb ook bij de kraker geweest,voor me rug
het heeft mij niet echt veel geholpen...het kraken opzich doet niet zo veel pijn hoor.eigelijk merk je er hellemaal niks van.het klinkt alleen wat eng Clown
ik ging eerst elke week een x heen.dat hielp altijd maar even en dan zat ik weer hellemaal vast...nu zit ik bij mensendiek

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:19

okej,ik ga ook nog altijd naar de masseur, maar dat helpt ook alleen maar voor een tijdje!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:51

Ik ben bij een manueel therapeut geweest, die kraken ook en het heeft mij wel geholpen. Echt eng is het niet en het doet zeker geen zeer, bij mij wordt het gewoon helemaal vergoed.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:32

Ik zit ook bij de friesland en ben uitgebreid verzekert. Ik kreeg 2/3e van het bedrag terug als ik het goed heb (in ieder geval veeeel meer dan ik had verwacht).

Ik ben ook bij een manueel therapeut geweest en bij hem gekraakt. Het heeft mij ook erg goed geholpen maar pijnlijk was het zeker wél. Maar ik zou er zo weer heen gaan ondanks dat ik het niet bepaald prettig vond, het resultaat was en is geweldig Haha!
(Had 5 scheve wervels in mijn rug en 1 in mijn nek)

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:36

bij mij zit het in de ziektekosten.. Haha! dus kost niets

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:57

Mijn vriend is ook een paar keer bij de kraker geweest, het heeft hem wel geholpen zijn rugspieren te ontspannen (zegt hij dan), maar hij loopt nog steeds krom. Maar dat komt omdat hij een hernia heeft en als hij rechtop staat dan straalt het heftiger uit naar zijn been. Er werd tot een bepaald bedrag vergoed door de verzekering. Maar dat zal overal wel anders zijn, gewoon even bellen of op internet kijken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:59

pb kiwiko eens.
die gaat altijd naar de chiropractor toe ( duurder woord dan kraker)

ik zit er zelf ook over te denken om een keer de chiropractor te bezoeken maar dan voor me gehele rug.
heb het gevoel alsof er iets klemt in me rug

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:03

ik vind het geweldig........ mijn lijf heeft heel wat te verduren gehad (en nog steeds) met mij...... maar sinds ik naar de Chiro ga, slaap ik beter, beweeg ik beter..... en heb ik veel, veel meer energie

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:05

KiWiKo schreef:
ik vind het geweldig........ mijn lijf heeft heel wat te verduren gehad (en nog steeds) met mij...... maar sinds ik naar de Chiro ga, slaap ik beter, beweeg ik beter..... en heb ik veel, veel meer energie

ik heb dus ook helemaal geen energie.
als ik uit bed stap wil ik gelijk alweer doorslapen.
kan wel een hele dag slapen.
en heb ook heel erge last van me onderrug wat later in me bovenrug ook enorm pijn gaat doen.
de fysiotherapeut masseerde het altijd, maar dat heeft maar voor tijdelijk gewerkt.
de keren dat ik er dus was.
nou dus ook helemaal niet Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:07

Fysio werkte NIET voor mij........ een veel te zachte behandeling.....

mijn lijf heeft drastischere maatregelen nodig Haha! Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:10

KiWiKo schreef:
Fysio werkte NIET voor mij........ een veel te zachte behandeling.....

mijn lijf heeft drastischere maatregelen nodig Haha! Haha!

lichamelijk moeten ze gewoon harder zijn dus.
heb alweer last van me schouder, ga morgen eens de huisarts bellen
ben benieuwd wat ze zeggen.
(heb al ruim 2 jaar last van me schouders, sinds ik eraf gevallen ben met springen, en pas geleden ook met opstrooien en nou ook heel erg Boos! )

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:59

ik ben 2 keer bij de kraker geweest toen ik van mijn af-en-toe-bijrijd-paard was gevallen.

hij heeft toen naar mijn rug gekeken en me gekraakt. het is helemaal niet eng hoor, je schrikt alleen van de krak.
hij legt je in een vreemde houding en drukt je dan heel hard tegen zich aan.

mij heeft het geholpen, want mijn spier drukte de boel aan de kant waardoor het in mijn rug schoot. (lekkere sport, paardrijden Knipoog )

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:01

Ik ga ook redelijk vaak er heen! Laatste tijd weer minder, maar krijg weer rugpijn...dus weer even een bezoekje! En ik zweer dat het geen pijn doet! Ik heb hetzelfde als de therapien die jij hebt gehad...en die sloegen niet aan! Na een paar keer therapie een maand geen last daarna weer voor controle, niks gedaan! Week later toch weer last en weer 3x er heen geweest. TOt nu toe niet veel last gehad. Maar denk dat ik volgende week weer even langs ga!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:03

Ik ben voor mijn whiplash bij de kraker geweest. Heb mijn behandelingen niet afgemaakt, omdat het toen goed ging.. lekker dom dus want nu is het dubbel en dwars terug. gouden tip dus! Bloos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:04

ik zit erover te denken om ook naar een kraker te gaan, na een val van t paard een tijd geleden houd ik nog steeds mijn rug niet goed recht, kan je zelf contact opnemen met zo'n kraker of moet dit via de huisarts? ik heb eerder Fysio gehad maar dit hielp niet veel.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:08

Bij een chiropracter hoeft niet persee gekraakt te worden hoor! Mijn moeder gaat er altijd heen, en wil het mij ook aansmeren. Maar ik vind het maar niets, dat getrek en geduw etc aan m'n lichaam. Maar mijn moeder heeft anders echt zulke pijnlijke gewrichten enz. dat ze (zware) medicijnen ervoor gebruikt. Ze heeft bijvoorbeeld dat verboden medicijn arcoqcia(of hoe je het ook schrijft_ toen het nog niet verboden was gebruikt, en door de chiropracter kan ze zonder.
Bij onze chiropracter zijn er altijd een soort opendagen, 1 keer in de maand geloof ik. Maar ik zou gewoon ff naar je HA gaan of een praktijk in de buurt.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:12

ok ga ik doen dankjewel Lachen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:41

ushi schreef:
Bij een chiropracter hoeft niet persee gekraakt te worden hoor! Mijn moeder gaat er altijd heen, en wil het mij ook aansmeren. Maar ik vind het maar niets, dat getrek en geduw etc aan m'n lichaam. Maar mijn moeder heeft anders echt zulke pijnlijke gewrichten enz. dat ze (zware) medicijnen ervoor gebruikt. Ze heeft bijvoorbeeld dat verboden medicijn arcoqcia(of hoe je het ook schrijft_ toen het nog niet verboden was gebruikt, en door de chiropracter kan ze zonder.
Bij onze chiropracter zijn er altijd een soort opendagen, 1 keer in de maand geloof ik. Maar ik zou gewoon ff naar je HA gaan of een praktijk in de buurt.

mijn moeder wil juist eerder dat ik wat ga afvallen en als ik dan nog last heb van me rug naar de ha ga, maar ik denk er toch echt anders over en kan het ook buiten haar rug om doen, zoals voor ik aan de gang ga eerst de ha even bellen Cool

die weet volgens mij nog niet eens wat keihard van een paard stuiteren is, en dat je dan heel erg pijnlijk kan vallen Ach gut

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:43

Mij heeft het ook wel geholpen, ga nu nog eens in de paar maanden.
Het kraken doet idd geen pijn, het klinkt alleen niet zo fijn soms.
Bij mij wordt het tot een bepaald bedrag door de verzekering vergoed.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:45

Maroush schreef:

wat wordt er nou precies gedaan dan als je het laat kraken?
drukken ze dan op een bepaalde plek ofzo, leg eens uit hoe dat in zun werk gaat Cool

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:47

om de 2/3 weken ga ik d'r heen, kom moe maar voldaan bij hem de deur uit, en kan d'r dan weer even tegen, voor een paar weken,
moet wel zeggen als het kouder word kom ik er meer dan iin de zomer

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:50

Ketaki schreef:
Maroush schreef:

wat wordt er nou precies gedaan dan als je het laat kraken?
drukken ze dan op een bepaalde plek ofzo, leg eens uit hoe dat in zun werk gaat Cool

Ze draaien/trekken op de een of andere manier aan je wervels. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Het komt er iig op neer dat de stikstof tussen je wervels loskomt en dat hoor je dus. En als het goed is staat alles dan weer recht Lachen