Neusamandelen verwijderen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Droomster

Neusamandelen verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 23:10

Na een heel gedoe.
* Volgens arts een slechtwerkend neusslijmvlies (medicijnen sloegen niet aan)
* Daarna zegt dezelfde arts dat ik zwaar allergisch ben (mijn allergie waarde was volgens hem 10 keer zo hoog als normaal)
* Naar allergoloog, waar blijkt dat ik helemaal niet allergisch ben(& geen astma)
* Medicijnen van de allergoloog sloegen ook niet aan

Mocht ik vandaag naar de KNO-arts. Ik was nog geen 10 minuten binnen en we hadden de oorzaak van mijn benauwdheid gevonden. Mijn neusamandelen hangen als een soort gordijntje achter mijn neus Clown

Ze moeten er dus uit. Meteen een afspraak gemaakt en 1 december mag ik weer naar het ziekenhuis om ze eruit te laten halen.

Mijn vraag; Zijn er hier meer mensen bij wie hun neusamandelen (op latere leeftijd) zijn verwijderd? Deed het pijn? Vertel me eigenlijk alles maar over je operatie. (Moet je trouwens een pyjama aan, of makkelijk zittende kleding, of oude kleding [bloed?])

Haha, ik vind het gewoon te spannend
Haha!

Tyrza

Re: Neusamandelen verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:40

1 tip: sla ijsjes in Ja

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:18

Ik heb zowel mijn neus- als mijn keelamandelen op latere leeftijd laten verwijderen. Neusamandelen waren stukken minder erg dan keel. Ik heb er eigenlijk maar 2 dagen écht last van gehad en daarna nog een weekje beetje. Niks om je echt druk over te maken! Keelamandelen is echt vele malen erger! Ijsjes is wel een goede tip, alhoewel ik moet bekennen dat ik geen ijs heb gezien toen met mijn neusamandelen. Alleen 2 dagen in het ziekenhuis heel koud drinken.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:23

Die van mij is ook verwijderd toen ik klein was. Als ik het goed heb, hebje dr toch maar 1? Nagelbijten / Gniffelen

Alleen die van mij is later terug gegroeid, dus ik moest 2x. Vreemd lichaam Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:14

nee hoor princess. Het is normaal dat je neusamandelen weer aangroeien. Je keel amandelen blijven wel weg.

Ik heb er zelf ook wel last van. Ik ben chronisch verkouden. maar ik vind het nog niet erg genoeg. Dus laat ik het even zo.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 17:48

Ijsjes ga ik inslaan, dan gaat de wond eerder dicht zei de KNO-arts. Hij zei ook dat keelamandelen vele malen erger waren, gelukkig hoeven die bij mij niet Clown

Helaas moeten ze echt weg (ik weet trouwens niet of het er 1 of 2 zijn Clown ), want het is zo echt niet vol te houden. Ik heb het eigenlijk al jaren, maar ik krijg er steeds meer last van met o.a. gym. Met paardrijden had ik er ook last van. Dusja, dan maar weg met die dingen.

Hopelijk gaat er een nieuwe wereld voor me open, met meer lucht Haha!