Ik word gek van de nachtmerries!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Ik word gek van de nachtmerries!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:41

Elke nacht, elke dag word ik wakker met die afschuwlijke beelden in mijn hoofd.
Mensen die vermoord worden, dieren die afgeschoten worden.
Kinderen die verpletterd worden, mijn vriend die vreemd gaat, ik ben verdwaald en weet niet waar ik heen moet.
Monsterachtige figuren die achter me aan zitten, geesten.Oorlogen ik moet vluchten, pistolen op mijn hoofd.
Krokodillen, magere en zieke paarden, ik word verlaten en bedrogen, verdwaalt, vastgebonden en pijn gedaan.

Maar ook hele absurde dingen zoals: vogels die in slangen veranderen en me dan bijten, vreemde feestjes waar ik niemand ken, vaak veranderen beesten in andere beesten of in voorwerpen, gebouwen die ik niet ken, mensen die ik niet ken.
Hele vieze toiletten en ik moet zo nodig maar de toiletten ze zijn veel te vies.
Een pretpark, allemaal leuke atracties maar ik kan er niet bijkomen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Zo druk, ik word doodmoe wakker, soms depressief, down.
Ik word er gek van!! Ik wil dat het stopt.
Weet iemand iets tegen nachtmerries? misschien iets homeopatisch?

Cer

Re: Ik word gek van de nachtmerries!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:43

Hm.. klinkt mij een beetje als de standaard droom? Of ben ik nu raar?

Wat je kan doen is de controle over je droom nemen... dan kan je de boel een beetje sturen. Als je echt angstig wordt, zou je Rescue van Bach kunnen proberen...

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:46

Ik denk dat je het veel te druk hebt en dat je eens voor jezelf een soort van rustperiode in moet lassen (weekendje weg ofzo?), dan denk ik dat het met je rare dromen ook een stuk beter gaat.
Succes

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:48

Citaat:
Hm.. klinkt mij een beetje als de standaard droom? Of ben ik nu raar?

Standaard?? dus iedereen word smorgens doodmoe wakker doordat hij elke nacht aan het vechten, rennen en bang is in zijn slaap?
Nee toch?
Ik raak er echt van in de war, het is ook allemaal zo duidelijk, ik kan echt op dat moment niet het onderscheid maken of ik nou droom of dat het echt is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:50

Ik droom ook dat soort dingen, maar ik word er niet (meer) moe van... Dus voor mij is het standaard. Maar ik weet niet of dat bij meer mensen zo is?

Je droomt toch altijd wel rare dingen? Dat is de clou van dromen..

Stress kan ermee te maken hebben inderdaad. Je moet rustig gaan slapen, en niet malen. En je kan je dromen beinvloeden Ja

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:55

Maar heb je dat elke nacht?
Droom je ook elke nacht afschuwlijke dingen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:00

Ja, 9 van de 10 keer wel. Totdat ik er wat aan heb gedaan ...
nu zijn de echt angstige dingen zo goed als weg, en blijven de 'spannende' dingen over (ontsnappingen, achtervolgingen etc en ja... toilet issues Clown )
Omdat niet iedereen mijn nachtelijke avonturen hoeft te weten, kan ik via pb wel vertellen wat ik ermee gedaan heb Ja

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:05

ik zou eens langs de dokter gaan. die kan je misschien helpen of doorverwijzen naar een psycholoog. ik denk dat zij je beter en sneller kunnen helpen dan als je zelf gaat proberen het op te lossen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:06

Een psygoloog Verward Naah, zo erg is het ook niet denk ik hoor...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:11

Waarschijnlijk komt het door teveel spanning en teveel drukte. Probeer voordat je gaat slapen "rustig" te zijn in je hoofd
en misschien kan een valeriaanpilletje helpen (homeopatisch). En wees niet te huiverig met naar een psycholoog gaan...
Ik ken ook iemand die te lang heeft doorgelopen met nachtmerries en het werd steeds erger... op het laatst kon deze persoon niet meer slapen

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:16

Ik kan wel slapen, te goed zelfs, ik snooze mijn wekker altijd net ff te lang door zodat ik altijd 1 of 2 minuten te laat op mijn werk ben.
Ik weet het, en elke avond denk ik morgen ga ik eerder opstaan maar het lukt me nooit.
Het liefst zou ik de hele dag slapen en dat kan ik ook zonder moeite.
In het weekend blijf ik altijd tot een uur of 2 in mijn bed liggen.... Ik ben dan ook bijna altijd moe.
Daar ben ik wel laatst voor naar de dokter geweest en ze hebben bloed geprikt maar alles was goed.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:32

ik heb er vannacht ook een gehad en het was zeker niet fijn. het ging over mijn moeder die nu alleen op vakantie is Nagelbijten / Gniffelen

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:17

Join the club. Hier nog een alles door elkaar dromer.
Pff ben ook zo gaar als het maar zijn kan. Slaap als een blok en kan er niet uit komen maar droom iedere nacht. Ook van alles door elkaar. Niet altijd heel erg gelukkig maar vaak heftige dingen. Fijn...volg dit topic dus even...

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:25

Dromen komen meestal door als je voordat je gaat slapen na denkt en dan in slaap valt dan nemen je hersenen het over waardoor je dus waarschijnlijk die nachtmerrie's krijgt, misschien leukt het voordat je gaat slapen een leuk boek te lezen zodat je lichaam wat rust krijgt doordat je gestresst gaat slapen krijg je sneller een nachtmerrie, dit heb ik ooit eens gelezen. Dus als je voor slapen gaat even rustig iets anders doet dus boekje lezen of tv kijken zodat je lichaam tot rust kan komen.. 9 van de 10 heeft het ook met drukte en stress in je leven te maken

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 14:32

Ik heb ook wel is gelezen dat het met medicijn gebruik te maken kan hebben...
Zou dat kunnen?
Ik gebruik namelijk medicijnen, serotinineremmers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:33

Mij is ook verteld dat het door medicijngebruik kon komen.. ik gebruikte toen veel Saridon....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 00:50

Ik ken het.
Ik heb het dan wel niet elke nacht, maar ik heb 1 nachtmerrie die steeds terug keert.
Niet fijn. Ik ben dan ook helemaal moe als ik wakker word. Het lijkt dan alsof ik echt 30 kilometer hard gelopen heb.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:06

Afschieten die klaas vaak Vork

Nee. Ik herken mezelf hier wel in, een tijd geleden, ik had toen best veel stress, mijn relatie was toen der tijd net uit etc. Ik ben valeriaan gaan slikken voor het slapen, Dat ik in mezelf tot rust kom en in slaap val, gewoon een ontspanningcapsule, iig bij mij werkte het heen ontspannend, en toen kwamen er andere dromen op wel mooie dromen Lachen Of ik ik droom de laate tijd ook vaak helemaal niks..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:09

Dat soort dromen heb ik eigenlijk alleen als ik koorts heb. En dan ook meteen heel heftig.

Ik heb niet dé oplossing, maar ik denk wel dat het scheelt als je kunt ontspannen. Mocht je niet in slaap kunnen komen omdat er allemaal (vervelende) gedachten door je hoofd schieten, probeer die dan van je af te schrijven (hoeft niet eens lang, gewoon in kernwoorden) op een schrijfblok naast je bed. Wat belangrijk genoeg is, dat pak je later nog wel eens op. En als het niet belangrijk genoeg is om later op te pakken, dan merk je dat vanzelf. Zo maak je je hoofd 'leeg'.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:14

Wat er ook mee te maken kan hebben is je temperatuur! Hoe warmer ik het krijg in bed, hoe groter de kans op nachtmerries en andere irritante chaotische dromen.

Rechtstreeks vanaf de TV of een druk computerspelletje gaan slapen is iig een afrader. Ook een té spannend boek werkt niet bevorderlijk voor een rustige slaap.

Hoe meer ontspannen je bent (en rustig in je hoofd!) voordat je in slaap valt, hoe beter je kansen op een goede nachtrust.

Beetje aparte "tip" maar uh... meestal slaap je ook heerlijk nadat je klaargekomen bent. Bloos Je bent dan nml helemaal ontspannen!
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 15-11-06 01:17, in het totaal 2 keer bewerkt

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:15

@Arrabel: Dat komt me echt heel bekend voor. Ik slaap eigenlijk nooit een nacht goed, want als ik dan wakker wordt heb ik het gevoel dat ik geen oog dicht gedaan heb en alleen maar hele erge dingen heb meegemaakt. Ben er ook mee naar de homeopate geweest, en zij noemde dat van mij "realistische fictieve dromen". Ik droom dus over bepaalde dingen (eigenlijk nooit vaak hetzelfde volgens mij, maar ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk vergeten) en als ik dan wakker wordt denk ik de eerste minuut nog dat het echt gebeurd is. Moeilijk uit te leggen een droom, maar het zijn geen echt fictieve dingen als monsters ofzo. Het zou wel echt kunnen gebeuren, maar ook weer niet Tong uitsteken En dan voel ik me ook zo intens verdrietig, boos, rot als in mijn droom op het moment dat ik wakker wordt. Heel erg vervelend en het put je helemaal uit.

edit.
Citaat:
Ik kan wel slapen, te goed zelfs, ik snooze mijn wekker altijd net ff te lang door zodat ik altijd 1 of 2 minuten te laat op mijn werk ben.
Ik weet het, en elke avond denk ik morgen ga ik eerder opstaan maar het lukt me nooit.
Het liefst zou ik de hele dag slapen en dat kan ik ook zonder moeite.
In het weekend blijf ik altijd tot een uur of 2 in mijn bed liggen.... Ik ben dan ook bijna altijd moe.

Dat heb ik ook precies hetzelfde..

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:20

serotonine.... dat is toch de stof die je nodig hebt om wakker te worden? Kan het dan niet zo zijn dat je door de remmers juist te lang in je droom-fase slaap blijft?

dat temperatuurverhaal kan ik me bij aansluiten, als ik het veel te warm heb in bed, kan ik mijn dromen herinneren, en anders niet, dus het zal er vast iets mee te maken hebben.
Verder ga ik heel erg dromen (wel vreemde/warrige dromen maar geen nachtmerries) als ik het heel druk heb met vanalles. Tegenwoordig kijk ik voortijd vaak zo'n super domme nietszeggende komedie waarbij je verstand op nul komt te staan, of ik lees een suske&wiske of donald duckje in bed. dat zet mijn gedachten weg van de drukte.

Succes ermee! blijf er niet te lang zelf mee rommelen, misschien dat de HA iets heel simpels ervoor weet.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:21

oh, en alwiene.... je "vreemde" tip.... ik word dan juist over actief Tong uitsteken

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:22

whissie schreef:
oh, en alwiene.... je "vreemde" tip.... ik word dan juist over actief Tong uitsteken

Hihi, het hoeft natuurlijk ook niet voor iedereen te werken. Clown

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 11:56

Citaat:
@Arrabel: Dat komt me echt heel bekend voor. Ik slaap eigenlijk nooit een nacht goed, want als ik dan wakker wordt heb ik het gevoel dat ik geen oog dicht gedaan heb en alleen maar hele erge dingen heb meegemaakt. Ben er ook mee naar de homeopate geweest, en zij noemde dat van mij "realistische fictieve dromen". Ik droom dus over bepaalde dingen (eigenlijk nooit vaak hetzelfde volgens mij, maar ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk vergeten) en als ik dan wakker wordt denk ik de eerste minuut nog dat het echt gebeurd is. Moeilijk uit te leggen een droom, maar het zijn geen echt fictieve dingen als monsters ofzo. Het zou wel echt kunnen gebeuren, maar ook weer niet Tong uitsteken En dan voel ik me ook zo intens verdrietig, boos, rot als in mijn droom op het moment dat ik wakker wordt. Heel erg vervelend en het put je helemaal uit.

Dit heb ik dus ook, je hebt het gevoel, het intenste rot gevoel, dat je in je droom ook had.
Als ik dus droom dat mijn vriend zegt dat hij al lang 10 keer vreemd is gegaan en vervolgens met 3 meisjes op een bed gaat liggen vrijen (wat ik dus ook vaak droom) voel ik me echt net zo rottig dan als dat in het echt zou gebeuren.
Ik kan ook echt jankend wakker worden, dat is ook niet normaal he?

Citaat:
serotonine.... dat is toch de stof die je nodig hebt om wakker te worden? Kan het dan niet zo zijn dat je door de remmers juist te lang in je droom-fase slaap blijft?

Serotinine remmers houden de serotinine stof in je hersenen op peil, mijn serotinine aanmaak in mijn hersenen kan wel is niet goed werken en dat is heel erg.
Serotinine zorgt er voor of jij je gelukkig of depressief voelt, bij een "normaal" mens kan die serotinine niet ze ver zakken maar bij mij wel, als ik die medicijnen niet zou hebben kan je serotinine zo laag zakken dat het gevaarlijk word, je voelt je ten eerste heeeeeeeel erg depressief en als het serotinine peil zo laag word dat je bijna niks meer hebt dan is alles zo onverdraagbaar dat je zelfmoord zou kunnen plegen.
Daar om heb ik die medicijnen.