koud, koud en nog eens koud! wat eraan te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

koud, koud en nog eens koud! wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 22:53

Hey,

Ik loop 5 weken stage bij een veearts, en dan heb ik rubber(regen)laarzen aan, en een overall. Maar dit is best koud allemaal. Ik heb meestal een trui aan met daaronder een hempje, maar ik heb juist enorme last van koude voeten! Wat kan ik hieraan doen? Heb al veel dingen geprobeerd, 2 paar sokken, 3 paar sokken, paardrijsokken, maar niets helpt. Ik heb nu gevraagd of ik mijn thermopaardrijlaarzen mag gebruiken, en dat mag. Maar een hoop bedrijven hebben bedrijskleding en dan moet ik die koude laarzen weer aan. Wat kan ik hier aan doen???

Nienke_

Re: koud, koud en nog eens koud! wat eraan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:27

Het enige wat ik kan verzinnen is thermosokken/ondergoed aandoen. Ik loop de meeste tijd thuis ook op laarzen. (boerderij) Als mijn voeten koud worden "wat vaak gebeurd" doe ik mijn laarzen onder de hete kraan. Maar ik denk niet dar iedere boer een slang met heet water voor je voeten heeft maar je kan het vragen natuurlijk.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:29

Misschien een maatje grotere laarzen nemen?
En een lading sokken over elkaar aantrekken Clown

Iets beters kan ik ook niet bedenken,en dat voor een rasechte koukleum Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:31

Legerkistjes zijn ook lekker warm. Misschien mag je die aan? Rubberen laarzen zijn idd niet het meest 'kouvriendelijke' schoeisel, die kou trekt zo lekker op. Iets anders dan thermosokken kan ik ook niet bedenken...

Zou het helpen als je een paar sokken aantrekt, daaroverheen boterhamzakjes en daaroverheen weer sokken? Volgens mij isoleert dat ook, of zeg ik nou iets raars? Haha!

(Boterhamzakjes over je laatste paar sokken helpen niet echt, die loop je er zo van af en dan zitten ze vóór in je laarzen.)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:32

Thermosokken aandoen, maar die werken alleen als je warme en droge voeten hebt als je ze aantrekt. Verder je voeten droog houden, neem dus extra sokken mee.
Als ergens bedrijfskleding gebruikelijk is, dan is dat voor de hygiene? Dat zijn toch voor bezoekers, DA's, etc. van die wegwerpdingen die je over je gewone kleding aantrekt?

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:44

extra sokken helpt niet... weet niet precies waarom niet, volgens mij omdat je je voeten/tenen dan minder goed kunt bewegen en dan worden ze nog kouder...
thermo sokken wel...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:10

verhaal klinkt heeeel bekend.
veel laagjes kleding aan doen !
ik leek dan ook wel een michelin poppetje, maar had het wel warm !
En je voeten.. plastic zakken (is niet echt fris maar wel warm) of thermo sokken ?

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:12

Hoi Fjordjes, er bestaan ook verwarmingselementen die je in je handschoenen of sokken kunt doen. Kijk maar eens bij de wintersportartikelen !

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:19

Karin schreef:
Zou het helpen als je een paar sokken aantrekt, daaroverheen boterhamzakjes en daaroverheen weer sokken? Volgens mij isoleert dat ook, of zeg ik nou iets raars? Haha!

(Boterhamzakjes over je laatste paar sokken helpen niet echt, die loop je er zo van af en dan zitten ze vóór in je laarzen.)

True. Haha!
Doe ik ook altijd in de winter naar de paarden aan, heerlijk! Ja

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:34

Je kan toch ook theromolaarzen aan doen? als je dan nog koude voeten krijgt...
Thermolaarzen zijn vaak waterdicht dus natte voeten krijg je niet.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 20:10

tamary schreef:
Thermosokken aandoen, maar die werken alleen als je warme en droge voeten hebt als je ze aantrekt. Verder je voeten droog houden, neem dus extra sokken mee.
Als ergens bedrijfskleding gebruikelijk is, dan is dat voor de hygiene? Dat zijn toch voor bezoekers, DA's, etc. van die wegwerpdingen die je over je gewone kleding aantrekt?

Nee, die bedrijfskleding is meestal een gewone overall met laarzen.

en iemand anders zei iets van '' dan doe je toch termolaarzen aan '' ja maar als er bedrijfskleding is mag ik die niet aanhouden. en het nadeel ervan is als je termolaarzen aanheb en je voeten zijn koud, dan blijven ze koud.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:12

Misschien in broodzakje in om je sok en daar nog een sok overheen?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:38

als je 2/3 paar sokken aan doet en die in je laars wurmt, dan heeft dat geen zin. het is juist de bedoeling dat je beetje lucht tussen je laarsen en voeten hebt. dus maatje groter kopen denk. ik weet ook niet precies hoe dat komt, maar het schijnt echt zo te zijn.

Trouwens wollensokken helpen ook erg goed voor warme voeten! maar wel een paar normale sokken er onder doen, anders kriebelt het vreselijk! Knipoog

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:06

Misschien thermozolen in je laarzen doen.
Of skisokken/ thermosokken erbij aan.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:46

Tegen joude voeten en handen....dik insmeren met vaseline. Werkt een beetje hetzelfde als een zakje, maar volet wat lekkerder aan. Door het insmeren wordt ook de coorbloeding gelijk gestimuleerd en dus je voeten lekker warm. Als je dan lekker dikke sokken aandoet, of 2 paar dunnere, hou je als het goed is warme voeten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:34

kleppieklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 09:45

Bij Daka sport hebben ze n soort sokjes of zakjes,kon het niet zo goed zien..En als je die openmaakt geeft het 6 tot 8 uur warmte af!Die zijn speciaal voor koude voeten,ze hebben het ook voor je handen..Alleen het nadeel is dat je ze maar 1 dag kan gebruiken,dus wordt denk dure hobby..
Maar denk wel dat het helpt!
Succes!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 11:37

Had er ook veel last van, koude voeten in de laarzen. Mijn vader heeft toen mijn voet uitgetekend op een stuk voerbedekking (geen harige vloerbedekking) en dat als zooltje in de laars gedaan, werkte bij mij uitstekend Haha! Dikke gebreide sokken aan van mijn oma en idd veel eten en ervoor zorgen dat je niet teveel stil staat.