blaasjes over heel lichaam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enid

blaasjes over heel lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:07

Sinds een paar dagen heb ik opeens allemaal rode blaasjes op mijn bovenlijf.
Het begon op mijn Borst, toen op mijn buik en rug en nu gaat het ook al naar mijn nek..

Het begint als witte bubbeltjes..net als wanneerje je aan brandnetel gestoten hebt en het worden dan rode pukkeltjes.. het jeukt en doet pijn als je er aan krabt.. Ik weet echt niet wat het is. Heb Geen dingen zoals bodylotion opgesmeerd.

heb de huisarts al proberen te bellen maar deze was niet bereikbaar...

iemand misschien enig idee wat het kan zijn?

Yessy

Re: blaasjes over heel lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:15

Heb je al waterpokken gehad? Knipoog

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:17

Ja heb ik al gehad..maar het ziet er inderdaad uit als waterpokken!.. alleen de jeuk is niet heel erg. als ik eraf blijf voel ik er niets van paar het irriteerd alleen als ik dat wel doe

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:32

Al gedacht aan gordelroos? Lachen

Dat lijkt er heel erg op, en word veroorzaakt door precies het zelfde virus als dat van waterpokken.
Beste kun je gewoon even langs de dokter gaan. Lachen

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:33

Ja ik zit nu op internet te zoeken en het lijkt heel erg op gordelroos.. Moet morgen maar even naar de dokter gaan..het gaat al naar mijn nek toe..en wil echt niet dat het in mijn gezicht komt..Boos!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:37

mocht het gordelroos zijn.....Ik heb het pas gehad en er is weinig aan te doen, alleen pijnstilling. Het kan namelijk heel zeer gaan doen. Maar Gordelroos komt eigenlijk altijd alleen maar voor op 1 helft van het lichaam en dan in de vorm van een soort gordel. Ik heb er calendula zalf op gesmeerd en dat heeft erg goed geholpen. Tegen de jeuk heb ik er menthol poeder opgedaan. Tegen de pijn kan je paracetamol nemen of mocht dat niet afdoende zijn heeft de huisarts pijnstilling.
Beterschap ermee!

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 20:44

dankje..denk niet dat het gordelroos is dan.. ik heb het over heel mijn bovenlijf alleen niet mijn armen en ik mijn nek.. Pijn doet het niet en heel erg jeuk valt mee... Maar misschien dat dat nog komt..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:46

Gordelroos is idd meestal rond je middel of daar net onder.. Ik heb het ook gehad, maar dan krijg je meestal ook koorts en het doet gruwelijk veel pijn.. Sterkt hoor!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:44

Misschien een soort van herpes zoster? Wat daar tegen helpt is acupunctuur. Moet je alleen wel a la minute doen, en 3 dagen lang herhalen.

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:55

Hoi,
Weet nog steeds niet wat het nu is.. maar sinds vanmorgen heb ik het idee dat het al iets minder word. sta nog helemaal onder maar de plekken waar het begonnen is zien er al een stuk normaler uit. Ik dacht ook al aan iets van herpes zoster..want daar lijkt het wel heel erg op.

Hopen dat het over aan het gaan is..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:29

Fijn dat het beter gaat! Lachen
Mijn vader heeft ook zoiets, hij werkt in een glasvliezenfabriek, en het komt waarschijnlijk van alle piepkleine stukjes glas die erafkomen en in z'n kleren gaat zitten en in zijn huid prikken. Of hij was er allergisch voor, dat weet ik even niet meer Clown
Maar bij hem begon het ook met witte blaasjes en ook het gevoel van de brandnetels.

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 18:55

owww...ja dat is dan waarschijnlijk ook een allergie geweest..
Ik las op internet dat tea tree oil ook heel goed is tegen huidproblemen en had deze toevallig in huis. ik ben nu daar mee begonnen en even kijken wat dat doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:30

Ik dacht eigenlijk niet aan gordelroos maar aan netelroos, ook heel vervelend.. google maar eens op netelroos, misschien is dat het wel.

Noie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:54

Hmm het klinkt precies zoals het bij mij is, ook bultjes net alsof je je aan een brandnetel hebt gestoken. Bij mij jeukt het nu wel heel erg, maar in het begin ook niet. Ik ben bij de dermatoloog geweest en ze noemen het netelroos ook wel urticaria. Ze kunnen er niks aan doen alleen medicijnen voor geven tegen de jeuk. Iedereen schijnt het ooit te krijgen in zn leven, het kan meteen weer weggaan, maar het kan ook een paar jaar duren. Zou gewoon even langs de dokter gaan, dan weet je het zeker Lachen