kent iemand deze afwijking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

kent iemand deze afwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 23:56

haai

Even een vraagje,
kennen jullie de stoornis sid??? het schijnt te maken te hebben met gevoel dat anders is gekomen door hersenbeschadiging.
EEn zoontje van mn vriendin heeft die diagnose gekregen,, en ik kan er niets over vinden,

Weet iemand hier er meer over??

Shadow0

Re: kent iemand deze afwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:46

Ik geloof dat het staat voor 'Sensory Integration Dysfunction' -> moeite met het integreren (samenvoegen) van zintuiglijke informatie. De Nederlandse term is zo te zien "sensorische integratiestoornis" en er is een boek beschikbaar: http://www.nieuwezijds.nl/frame.php?url ... 22073.html

Maar verder is er weinig Nederlandstalige informatie te vinden. Zoeken op de Engelse term geeft wel aardig wat Engelstalige info.

MaraYvette

Re: kent iemand deze afwijking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 10:59

tnx shadow, t klopt dat t zo heet..zei ze geloof ik,,
maar ik kon er fus op googlr niets over vinden..

bedankt..

edit; en hij had of heeft ook de diagnose van autisme gehad althans n vorm er van maar dat had ie al eerder nu zie ik op de link dat dat vaak in combinatie gaat
nou is zn moeder oorspronkelijk engels kan wel nederlands gelukkig en dus hoort ie veelal 2 talen..
en daar bij zn moeder is een leukm mens dat voorop maar wel ook zelf met ADHD en heeft moeite met orde houden,
ze hebben dus samen een lange weg te gaan maar ik hoop en ik denk dat ze er wel uitkomen....
nogmaals thnx voor de;link..