oorsuizingen door ziek zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

oorsuizingen door ziek zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 00:02

Hoi!
Ik weet het, jullie zijn geen dokters. Maar ik wil ook meer ervaringen weten, niet zozeer wat het is.
Ik ben 2 weken geleden maandag ziek geworden. Ik was echt ellendig, ben 2 dagen amper uit bed gekunt maar tja, het was vakantie, paardjes moesten gereden worden, naar een vriendin voor iets voor school enz. Dus echt gerust heb ik niet.
vorige week zondag voelde ik me weer wat beter, ik had nog wat keelpijn, en was nog wat hees maar ik ben al snel hees dus opzich...Maar vrijdag ongeveer was ik aan een oor 'doof' geworden. Ken je dat, dat je zo klanken aan 1 kant minder goed hoort?
Je hebt dat ook wel eens in een zwembad, wanneer er water in je oor is gelopen oid. En had dan ook oorpijn. Die oorpijn trok dan na een dagje of twee ook weg dus zondag zat ik alleen nog met oorsuizingen, een irritante kuch en wat heesheid.

Nu, toch een week later van toen het begonnen is. Zit ik nog steeds met oorsuizing maar ook nogs teeds met dat kuchje.
Zijn er meer bokkers waarbij het zo lang aanhield? Want dit heb ik echt nog nooit gehad. Nu ben ik normaal ook nooit echt ziek, verkoudheidje oid maar nooit zo dat ik me ook echt ellendig voel.

Kan dit toch nog een beetje een 'nawee' zijn van mijn ellendige weekje?

snoetie

Re: oorsuizingen door ziek zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:43

dit heb ik precies hetzelfde gehad!!

alleen ben ik niet zo ziek geweest dat ik het bed niet uit kon, ben gewoon naar scchool gegaan en heb alles gedaan wat ik normaal ook doe.. wel ben ik dat weekend niet op stap geweest.

maar dat met dat oor had ik echt precies hetzelfde, dat je opeens doof bent, en als het dan een hele tijd lang stil was geweest [bij mij was dat tijdens het tentamen] en dan opeens weer iedereen gaat praten dan krijg je echt van die schelle klanken opeens..

mijn ma zei dat ik mijn oren moest laten uitspuiten, maar na andershlave week is het vanzelf weggegaan..

als het niet weggaat binnen 2 weken ofzo zou ik toch maar eens naar de dokter gaan misschien dat hij je oren kan uitspuiten..

in ieder geval beterschap Lachen

xxmijxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:45

Ik heb het ook..
Ben al bijna een week ziek, het gaat niet over..
voel me wel iets beter, maar nog steeds niet 100
Ik heb aan 2 kanten dat ik minder hoor!
Super vervelend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 01:04

xxmijxx ja ik voel me ook nog zoals het hoort (wat het was weet ik niet, het leek echt even of ik die week álle ontstekingen had die er waren Nagelbijten / Gniffelen) Maar het lijkt bij mij ook niet over te gaan.

snoetie: dus het kan wel dat het een tijdje aanhoud? Gut ik word er zo gek van, Ik doe normaal vrijwel alles op gehoor Nagelbijten / Gniffelen Ik baseer me heel erg op mijn gehoor (en minder op zicht) en nu hoor ik slecht Nagelbijten / Gniffelen En inderdaad, of als bv in de klas iedereen door elkaar gaat praten, ik kan dan echt niet volgen. Ik kan maar naar 1 stem tegelijk luisteren omdat het me veel concentratie kost om alles goed te horen Clown En als ze allemaal door elkaar gaan roepen dan word ik er gewoon gek van. Ik krijg dan heeeeele rare zinnen Nagelbijten / Gniffelen Doet oren uitspuiten overigens geen pijn?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:27

Het is vrij normaal dat bacterieën en virussen, de ziekteverwekkers, ook het oor aantasten. Kan zelfs voor duizelingen zorgen. Moet vanzelf overgaan als je lichaam de ziekte overwonnen heeft. Dat is soms later dan wanneer de symptomen stoppen, trouwens.

Uitspuiten doet geen pijn. Mensen schrikken van het woord "spuiten". Het gaat bij spuit niet om een naald, maar om water. Je krijgt gewoon warm water in je oor, dat wast de troep eruit.

Hier is ook nog een soort oorschoonmaakmiddel te koop wat je thuis kunt gebruiken. Dan spuit je het zelf (soort spray) in je oor. Zal je daar ook wel hebben. Even bij de apotheek vragen.

Als je naar de huisarts gaat, heb je kans dat je druppels krijgt om de genezing te bespoedigen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:00

Lusitana schreef:
Uitspuiten doet geen pijn. Mensen schrikken van het woord "spuiten". Het gaat bij spuit niet om een naald, maar om water. Je krijgt gewoon warm water in je oor, dat wast de troep eruit.
Als je oor flink geirriteerd of ontstoken is doet uitspuiten juist verschrikkelijk pijn! Hetzelfde met oordruppels, dat doet soms ook pijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:14

Het oor zelf doet dan ook pijn zonder dat je er wat aan doet.

Ik ging even uit van een normale situatie. Mensen zijn verschrikkelijk bang voor "uitspuiten" en dat is totaal onterecht.

Als een oor geirriteerd is, kunnen druppels wel hinderlijk zijn, maar het is dan toch de enige manier (vaak samen met medicijnen die je in moet nemen) om van je klacht af te komen.

En wat de een vreselijk pijnlijk vindt, heeft de ander amper last van.
Over het algemeen is het zo dat hoe banger je bent, hoe meer gespannen, hoe erger iets pijn doet. Het is verstandiger om niet van te voren te gaan bedenken dat iets pijn zou kunnen gaan doen....

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:01

ik heb het ook, heb het altijd als ik verjouden ben, mijn oren jeuken dan binnen in ook heel erg... gaat bij mij altijd weg naar de verkoudheid, mijn collega's worden als gek van het 'wat zeg je??'

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:03

Gewoon een paar dagen neusspray gebruiken en dan moet het zo weg zijn.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:26

Ik heb er nu al 3 weken last van. 3 weken geleden, een week flink verkouden geweest, en daarna alleen nog maar last van mijn oren. Ik ben (na 1 week) naar de huisarts gegaan, deze zei dat er slijm achter mijn trommelvliezen zit en omdat ik geen koorst heb had moest het vanzelf overgaan. Ik ben nu 2 weken verder en ben vanmorgen weer opgestaan met een flinke neusverkoudheid en m'n oren zitten weer helemaal dicht. Ik spray, stoom en neem Echinacea bruistabletten, paracetamol en extra vit.C . Helaas mag ik allemaal niet helpen, ik baal er berhoorlijk van Boos! .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:29

Waarom ga niet naar een kno arts, die meet eerst hoeveel lijm er zit en dan prikken ze je oren door dan ben je er zo van af.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:31

Volgens mij heb ik nu zoiets, ik heb last van me keel en ben verkouden, ik hoor nu slecht en praat vrij zat maar ik heb geen pijn aan mijn oren gehad.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:38

Die neusspary die iemand noemde, is echt geen gek idee hoor!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:49

Helaas help een neusspray mij helemaal niet, ik heb al verschillende geprobeerd Huilen

Ik ga, als het aan het einde van deze week nog niet over is (heb het dan 4 weken) weer terug naar mijn huisarts.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:02

LIQUITA: zou ik niet te lang mee wachten, heb ik ook gedaan en het bleek dat ik een of ander bacteriele oorinfectie had....heel pijnlijk.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:55

spottie schreef:
LIQUITA: zou ik niet te lang mee wachten, heb ik ook gedaan en het bleek dat ik een of ander bacteriele oorinfectie had....heel pijnlijk.

Deed het bij jou vanaf het begin af al pijn? Ik heb namelijk geen pijn, alleen het gevoel alsof er water in mijn oren zit. Ik ben bij de huisarts geweest en die zei dat er slijm achter m'n trommelvliezen zit, en dat het met stomen en sprayen vanzelf over moest gaan, maar dat is nu wel ruim 2 weken geleden en het is nog niet echt over.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:13

Dat noemen ze lijm en een kno arts meet hoeveel lijm er zit, dat weet hij omdat hij de druk meet. Als er te veel druk is prikt hij je oren door, je voelt en hoort dan ook als het goed dat er lijm zit. Je hoort dan gekraak en gerommel.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:15

Deed het bij jou vanaf het begin af al pijn? Ik heb namelijk geen pijn, alleen het gevoel alsof er water in mijn oren zit. Ik ben bij de huisarts geweest en die zei dat er slijm achter m'n trommelvliezen zit, en dat het met stomen en sprayen vanzelf over moest gaan, maar dat is nu wel ruim 2 weken geleden en het is nog niet echt over.[/quote]

nee bij mij voelde het in het begin vooral heel lastig, maar je voelde het wel. wel werdt het snel erger en ging het meer pijn doen.....maar je moet wel blijven oppassen, iets met je oren is echt niet fijn. als het maar niet overgaat toch maar weer even bij je HA na laten kijken lijkt me erg verstandig