Droge huid met dit weer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanin

Droge huid met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 23:28

hoi hoi

Sinds het wat kouder is en beetje guur weer begint te worden krijg ik een droge huid(gezicht).
Het is vooral rond mijn mond, het zelfs nu zo droog dat het soort van vervelt Nagelbijten / Gniffelen
Dagcreme/vaseline en andere vette creme helpen niet. Als je ze erop smeert helpt het, maar de volgende ochtends is het net zo droog of zelfs droger!
Wie van jullie heeft dit ook? En wat helpt bij jullie?

Zesiram

Re: Droge huid met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:32

Vaker smeren? Ik smeer zowel 's avonds als 's ochtends mijn gezicht in, zeker als het droog weer is. En elke keer als mijn gezicht nat is geweest ( van de douche of als ik gezwommen heb ). Voor de rest kan het ook schelen welke crème je hebt. Toen ik nog veel zwom, had ik een veel drogere huid. Toen gebruikte ik een crème van Marbert. 35 euro per potje maar het hielp wel. ( valt op zich nog mee, er zijn duurdere crèmes ). Vraag anders eens bij een goede drogist om raad.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 23:33

Na het douchen is idd nog droger, maar als vaker smeren de oplossing is doen we dat maar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:32

ja,goede creme kopen voor de droge huid.Zeker in de winter is dat aan te rade,ik koop zomers altijd andere cremes dan 's winters.
Je hebt ook gezichtssolie,van weleda bijvoorbeeld, dat schijnt ook lekker te zijn voor droge plekjes.
En dan kan je de droge plekjes alsnog extra smeren,met uiercreme,of vaseline...als het maar iets vettigs is.En niet teveel water gebruiken om je gezicht te reinigen,dat droogt uit.

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:30

Dankjewel Darkchrystal!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:31

Ja, dat heb ik ook heel erg. Ik heb nu babyzalf! Dat helpt best wel goed. Elke ochtend en avond opsmeren. Babyzalf is wat vetter en zachter. Bij mij helpt dat veel beter dan gewone zalf! Misschien een tip!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:32

Van een bepaald merk ook misschien, nienke_92?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:34

Ik ken het, heb het zelf héél erg. Gezicht in de winter vaak compleet onder de schilfers.

En daarvoor ga ik richting Bodyshop en koop daar een lekker cremepje en scrubje enzo Lachen

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:35

Nouks schreef:
Ik ken het, heb het zelf héél erg. Gezicht in de winter vaak compleet onder de schilfers.

En daarvoor ga ik richting Bodyshop en koop daar een lekker cremepje en scrubje enzo Lachen

Gelukkig ben dus niet de enige!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:36

Ik zit net te denken, wat ik ook een tijdje gedaan heb, is onder de douche douchecreme van Zwitsal gebruiken. Dat is meer voor je lijf dan voor je gezicht natuurlijk, maar dat hielp wel goed ( zit denk ik babyolie in? )

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:38

veronoz schreef:
Van een bepaald merk ook misschien, nienke_92?

Nee ik heb geen merk. Ik kreeg zo'n klein potje van mn oma uit Duitsland. Maar zwitsal helpt volgens mij ook wel goed.
Soms gebruik ik ook wel eens nivea. En dan zo'n donkerblauwe pot. Niet de witte pot, die helpt niet. Maar de donkerblauwe, die is ook heel vet! Vind ik ook wel fijn.

PS. Ik was met trouwens ook met babyzeep. Ik veel zachter voor de huid. Gewoon het huismerk van c100. Dat is wat zachter. Vind ik ook altijd wel fijn. Kun je ook voor je gezicht gebruiken!

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 21:41

Dankjewel allemaal voor de tips!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:58

Voor een erg droge huid is mij Zwitsal afgeraden, want daar zit parfum in. Mijn zoontje heeft vreselijk last een droge huid, hij is 7 maanden. Mij werd aangeraden om niet te warm water te wassen, niet te heet! Geen zeep, maar badolie van Balneum Hermal extra vettend en ook de creme daar van. Verkrijgbaar bij de AH en gewoon bij de drogist. 2 a 3 x per daag smeren, bij mijn zoontje helpt het.

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 01:24

nou dit spul moet je kopen, het is van A vogel je kan het over je hele hoofd smeren, lippen etc. smeer het er savonds op nadat je je make up het verwijderd en dan dat er op en dan de volgende ochtend even een washandje over je hoofdt and you are ready to go Lachen je hoeft maar een klein beteje te gebruiken, maak het warm tussen je vingels en klaar maarja heel verhaal maar ej akn het in de appotek halen en het heet; creme bioforce voor huidirritantie van A. Volgel, d'r staat een blaadje op de voorkant van de tube, het adres is biohorma B.V. NL-8081 HH ElBURG
de tel. is 0735000006 d'r staat a4 maar heb geen idee wat dat is..? hoop dat je er wat mee kan Lachen

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 09:29

RoOws schreef:
nou dit spul moet je kopen, het is van A vogel je kan het over je hele hoofd smeren, lippen etc. smeer het er savonds op nadat je je make up het verwijderd en dan dat er op en dan de volgende ochtend even een washandje over je hoofdt and you are ready to go Lachen je hoeft maar een klein beteje te gebruiken, maak het warm tussen je vingels en klaar maarja heel verhaal maar ej akn het in de appotek halen en het heet; creme bioforce voor huidirritantie van A. Volgel, d'r staat een blaadje op de voorkant van de tube, het adres is biohorma B.V. NL-8081 HH ElBURG
de tel. is 0735000006 d'r staat a4 maar heb geen idee wat dat is..? hoop dat je er wat mee kan Lachen

Maar ik heb geen huidirritatie...Nagelbijten / Gniffelen
maar het helpt dus ook tegen de droge huid?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:37

Veel water drinken helpt ook al een heel stuk tegen droge huid. 's Zomers is dat gemakkelijker dan 's winters.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:46

Gewoon lekker dagcreme voor de droge huid van Biodermal gebruiken !
Helpt echt super goed !
Je hebt ook nog "Cold Cream" van Biodermal dat is speciaal voor de extreem droge huid (die creme is ook vetter dan de dagcreme)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:27

nienke_92 schreef:
Ja, dat heb ik ook heel erg. Ik heb nu babyzalf! Dat helpt best wel goed. Elke ochtend en avond opsmeren. Babyzalf is wat vetter en zachter. Bij mij helpt dat veel beter dan gewone zalf! Misschien een tip!

Ik ook, voor schrale wangetjes van Zwitsal, helpt super bij mij Ja
Moet ik er wel bijzeggen dath et bij niet zo erg is dat de vellen erbij hangen Haha!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:19

oo dan moet ik dat ook maar eens proberen, ik hebe r ook altijd enorm last van

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:58

Niet te heet wassen/douchen, en niet te vaak zeep gebruiken.
Verder gewoon heel veel smeren. De creme maakt niet gek veel uit, vaseline of Niveau is ook prima, en een stuk goedkoper.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:01

YoenLo schreef:
Gewoon lekker dagcreme voor de droge huid van Biodermal gebruiken !
Helpt echt super goed !
Je hebt ook nog "Cold Cream" van Biodermal dat is speciaal voor de extreem droge huid (die creme is ook vetter dan de dagcreme)

Die Cold Cream hebben wij ook. Hij werkt erg goed!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:02

Ik ben ook van de zwitsal, werkt super!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:00

ik heb de vernix creme van zwitsal die smeer ik 's ochtend en 's avonds en ik heb er dan het minste last van.. ik heb het wel op mijn hele lijf, en bij mij is het meer exeem dat droge huid...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 08:21

Ik heb hier ook last van!
Ik heb Zwitsal creme, Smeer ik sávonds er lekker op, en sóchtends een klein beetje.. kan het lekker een uurtje intrekken en heb je een lekker zacht gezichtje en ruikt ook nog is fijn Haha! ..

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 13:46

Ik ga denk toch aan de zwitsal! Dankjewel allemaal voor de reacties!