Ik heb in begin dit jaar 2 rugwervels gebroken, en mijn 2 voeten, waaronder 1 hak verbrijzeld! Ik rij inmiddels al weer 3 maanden paard (dankzij mijn beschermengel), Toen ik mijn rug gebroken had moest ik een korset dragen, en nu nog steeds als ik mijnrug ga belasten, dus ook met paardrijden! Maar het korset wat ik nu gebruik zit nogal vervelend en doet erg zeer tijdens het rijden. Ik ben dus opzoek naar een speciaal korset voor het paardrijden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En weten waar ik eventueel zo´n korset kan vinden? De revalidatie artsen hier, hebben er geen verstand van en vewijzen toch iedere keer naar mijn oude korset .....
Dit soort korsetten bestaan wel; een vriendin van me heeft het een keer gehad. Zij weet alleen niet meer hoe of wat en verwijst jou door naar je artsen. Kun je het bedrijf van de korsetten niet benaderen? Raar dat je artsen er niks van weten.
Ik heb je een pm gestuurd, denk namelijk wel dat er een oplossing voor je probleem te vinden is. Mijn vriend is orthopedisch instrumentmaker, en heeft een zaak in Assen, hij zou in overleg met jou vast een passende oplossing kunnen vinden. Succes!
Wat voor brace heb je nu? Ik heb zelf 1,5 jaar een bostonbrace gehad en daarmee kon ik ook absoluut niet paardrijden. De achterkant was namelijk te lang, zodat hij tegen het zadel aankwam. Waardoor ik dus naar voren moest zitten én mijn velletje er iedere keer tussen kwam. Nu heb ik een Lordoloc, een heeeel ander model. Maar dit is alleen een ondersteunend model, terwijl de vorige een corrigerend model was. Met deze kan ik wel gewoon paardrijden, omdat het van stiek is met harde balijnen erin en dus mooi aansluit aan mijn lichaam.
Dus ja, wat voor brace heb je en heb je deze echt nodig? Een orthopedisch instrumentmaker kán veel doen, maar als jouw defect helemaal onderin je rug zit blijf je problemen houden met paardrijden. Daarnaast zegt mijn orthopedisch instrumentmaker dat paardrijden eigenlijk helemaal verkeerd is, omdat je tijdens het rijden vaak het bekken kantelt en mijn defect dus helemaal bij L5-S1 zit.
hey bedankt voor de tips alemaal, ik zal niet zo snel een bh dragen aangezien ik een jongen ben. Ik weet niet wat voor soort brace ik heb, hij is gemaakt door de instrumentenmaker in het ziekenhuis! Ik zal morgen eens foto´s maken ervan. Bedankt voor de pbtjes ik ga zeker bellen .....
ik heb oudejaarsavond vorig jaar ook mijn rugwervel gebroken. Ik heb een half jaar mijn korset gedragen en mag sinds vorige maand terug rijden MET korset. Ik heb een korset met enkel een plaat die de rugwervel ondersteunt (geeft me een prachtige zit nochtans ) en aan mijn buik zit een bar die meebuigt, dus ik het er niet echt veel last van... Alleen het borstkasstuk zit nogal lastig... Maar dat neem ik erbij...