heb ik een zweepslag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikepris

heb ik een zweepslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:43

ik deed vanmiddag men rijlaars uit en toen begon ik te gillen van de pijn in men kuit
dat gebeurde om 5 uur en ik kan nu nog niet lopen het was net of ik hele erge kramp had im men kuit maaar het gaat niet meer weg

djuraolisa

Re: heb ik een zweepslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:45

zo wat apart zeg ik zou als ik jou was maar de dokter bellen of avond dokter

ikepris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:54

tsja misschien moet ik dat doen maar ben bang voor het ergste dat men spier gescheurd is maar men moeder is er nu niet dus ik kan nu geen kant op

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:57

Dat heb ik ook een paar keer gehad, heel vervelend is dat..
Eigenlijk heb ik er niks aan gedaan het was ineens weer verdwenen..
Nu heb ik nergens meer last van. Lachen

ikepris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 21:58

maar na 4 uur kan ik nog niet lopen heb je dat ook gehad ? ik hoop echt dat dit snel over gaat

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:00

Een zweepslag schiet er zo in idd als je je spieren in je kuit op de verkeerder manier aanspant Nagelbijten / Gniffelen

Bel anders even iemand op, misschien dat die met je langs de 1e hulp oid kan, want je moet met krukken gaan lopen als je zweepslag hebt. Nagelbijten / Gniffelen

Sterkte ermee.

ikepris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:02

omg ik dacht dat het niet zo veel bijzonders was dat het morgen wel over zou zijn maar hoelang duurt zo iets dan

ikepris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:11

ik vind dit echt eng hoe veel pijn et doet

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:12

dat je 4 uur niet kan lopen is ook wel erg lang, ik had er maar een kwartiertje per keer last van..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:13

Het kan een tijd duren, als je er niet de juiste medicatie bij hebt.
Het zou een zweepslag kunnen zijn, maar ook iets anders. Scheve mond

Ik denk dat het gewoon het beste is om even langs de huisartsenpost of anders de eerste hulp te gaan in t ziekenhuis. Lachen

Een zweepslag kan behoorlijk lang duren namelijk, een vriend van mij liep 2 weken later nog kreupel Nagelbijten / Gniffelen

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:15

ik heb ook lang zweepslag gehad, dus verkrampen je spieren steeds. Misschien heb je nu een keer kramp gehad, als je vaker kramp hebt zou het wel zweepslag zijn.
En het doet inderdaad pijn!
Succes

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:33

ik heb het best regelmatig in bed. zo erg dat ik nu niet eens meer mijn benen durf uit te strekken in bed... soms schiet het er in, echt zo vreselijk zeer doet het.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:12

Bij zweepslag voel je vak een kuiltje in de spier zitten. Langs een HA gaan is een goed idee.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:35

grote kans dat je een zweepslag hebt ja. Meestal gebeurd dat bij een verkeerde beweging tijdens sporten maar ik heb het in maart gekregen door een rare beweging (hihi was aangeschoten ging op achter badrand zitten toen viel ik in bad). Kon toen ook niet lopen. Pas na 3 dagen wat beter en vooral met een hak ging het beter (dan is de spier verkort). Na 3 maanden ben je er helemaal van genezen Knipoog

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:14

milo schreef:
ik heb het best regelmatig in bed. zo erg dat ik nu niet eens meer mijn benen durf uit te strekken in bed... soms schiet het er in, echt zo vreselijk zeer doet het.

Dat heb ik ook heel vaak, gewoon kramp is dat. Het klinkt heel raar maar je moet dan je teen omhoog trekken, dan is het (bij mij iig) meteen over.

Mijn vader heeft ooit ook eens heel erg last van zijn kuit gehad, de dokter constateerde een zweepslag maar later bleek dat het hoogstwaarschijnlijk trombose is geweest (het is dezelfe soort pijn) dus ik zou maar wel even naar de dokter gaan als ik jou was.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:16

Helpt warmte ook niet ??? Zo niet zou ik toch even langs de huisartsen post gaan. Of is het vandaag weer over ?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:21

Ik heb er 2 gehad in 1/2 jaar tijd.Een keer met een sprintje trekken toen een paard zijn box niet inwilde en de tweede keer (in hetzelfde been)toen ik door een pony getrapt werd op mijn rechter bovenbeen en opzij sprong.Op dat moment kreeg ik een zweepslag in mijn andere been.Ik zal maar niet uitleggen hoe naar de wc gaan ging maar ik denk dat je je wel een voorstelling daarvan kunt maken.Een zweepslag duurt idd een paar maanden voordat het weer helemaal genezen is.Bij mij zag mijn been ook bont en blauw.Heb de 2e keer met krukken gelopen en na een dag of wat met een hak.Ook fysio gehad een keer of 8.De dokter doet niets aan een zweepslag.Die van mij vond zelfs dat ik moest gaan fietsen Cool

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:25

de dok heeft wel enigzins gelijk Knipoog ik studeer fysio en je moet gewoon alles doen wat je kan. Fietsen kan wel degelijk alleen lopen is heel pijnlijk (zeker zonder hakverhoging!). Verder hoef je pas naar de fysio te gaan als je na 3 dagne nog niet fatsoenlijk vooruit komt Knipoog

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:45

MarjoEisla schreef:
de dok heeft wel enigzins gelijk Knipoog ik studeer fysio en je moet gewoon alles doen wat je kan. Fietsen kan wel degelijk alleen lopen is heel pijnlijk (zeker zonder hakverhoging!). Verder hoef je pas naar de fysio te gaan als je na 3 dagne nog niet fatsoenlijk vooruit komt Knipoog

Tuurlijk had de dokter gelijk;Alleen met een zweepslag in mijn linkerkuit en een kapotgeslagen spier in mijn rechterbovenbeen ging dat niet echt makkelijk.Zoals ik al schreef was gaan zitten al een probleem en opstaan al helemaal.
Haha!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:06

Heb ik ook wel vaker. Erg lastig..

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:44

oja hihi in je bovenbeen is het inderdaad wel wat anders Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:03

Had je zweepslag of?
Het lijkt er wel op. Heb het zelf ook 1 keer gehad en ik zelf ging bijna dood van de pijn. Heeft toch zeker 2,5 week geduurd..

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:13

Is idd een zweepslag zo te lezen ,

Ik heb het ook gehad ,Ik voelde het opkomen in mn kuiten en het doet echt zeer alsof het dik en opgezwollen is ,Ik ben gelijk zoveel mogelijk met mn been omhoog gaan liggen en niet op mn hak gelopen,
Na een week ging het alweer gelukkig ,(en dat is moeilijk met 2 kinderen en dan nog eens MOETEN fietsen naar school )
,Maar hoor idd dat het heel lang kan duren !