Knakkende heupen en rug die soms 'vast blijft hangen'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Knakkende heupen en rug die soms 'vast blijft hangen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 14:49

Ik heb een paar aparte lichaamklachten, soms als ik loop dan knakt er iets in mijn heupen, dan voelt het net of gaan er twee botten langs elkaar heen. En dat heb ik aan beide kanten. Soms blijft het de hele middag zo en dat voelt niet erg fijn. Ook knakken mijn heupen soms heeeel erg hard en ze blijven wel eens 'hangen'. Als ik bijvoorbeeld op bed lig en mijn benen wijd heb (ok dit klinkt raar Haha! ) dan begint één van m'n heupen heel erg pijn te doen en kan ik hem even niet bewegen. Dit heb ik ook met beide heupen. En 's ochtends als ik wakker word en op wil staan, blijft mijn rug vastzitten, het doet dan heel erg pijn en dan moet ik 1-2 minuten helemaal stil blijven zitten/liggen en dan kan ik voorzichtig overeind.
Heeft hier iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En heb ik hierdoor ook sneller kans op bijvoorbeeld slijtage ofzo in mijn heupen?
Oh ja, vorig jaar is in mijn rechterschouder een ontsteking geconstateerd, daar is wel wat aan gedaan (fysiotherapie) maar ik zet bij het paardrijden vaak mijn rechterhand nog vast en heb het idee dat de ontsteking misschien naar mijn rug is gegaan?

Keukenkast

Re: Knakkende heupen en rug die soms 'vast blijft hangen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:55

O dit ken ik! Mijn heup schiet in en uit de kom, dit kan ik ook met mijn duim en arm. Dit had te maken met verslapte banden.

Soms als ik opsta knakken mijn heupen erg hard en blijven ook wel eens staan. Vind het niet pijnlijk eerder storend. Alleen ben er nog nooit voor naar een fysio gegaan. Volgens mij kan een dokter meer voor je betekenen Lachen Succes!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:01

Slaap jij met je benen wijd? Clown

Nee maar even serieus, ik heb daar dus ook last van. Als ik bijv. verkeerd op me pony stap, of verkeerd fiets en zelfs met verkeerd lopen knakt me heup alle kanten op. Scheve mond
Dan lijkt het net een soort kramp ofzo echt vervelend.

En zoals Elzepelze zegt, misschien is mensendieck/fysio iets, dan werk je aan je houding en krijg je misschien oefeningen om de panden te versterken. Lachen

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 16:44

Bedankt voor jullie reacties, ik ben een tijd terug ook naar de fysio geweest voor mijn bekken en heb daar oefenen voor gekregen, ik denk dat die oefeningen ook wel goed zullen zijn voor mijn heupen Ja

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:47

heb precies t zelfde met mijn heupen
kan niet zo lang paardrijden want dan doet het ontiegelijk pijn, heb t met al mijn gewrichten
maar volgens de dokter was er niks aan de hand Scheve mond

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:35

ja, ik ken het ook, dan loop je en dan voel je het zo over elkaar heen gaan.. best hylarisch maar niet altijd even lekker!!

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:46

Ik heb het ook. Maar dat is waarschijnlijk een pees die ergens over heen schuift. Ik had daarnaast ook dat mijn heup uit het kommetje ging. Maar bij mij is er ontdekt dat ik Heupdysplasie heb(wat sommige honden ook hebben Clown ). Inmiddels ben ik ook geopereerd, maar het knakken heb ik af en toe nog steeds omdat die pees sterker (korter) moet worden.

Heupdysplasie is dat het kommetje van je heup te vlak is waardoor de heupkom te veel bewegingsvrijheid heeft.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:58

Weet er ook alles van. Liep 5 maanden bij de kraker voor mn bekken heupen en rug.. Nu heb ik ook regelmatig nog dat alles knakt. Dat kan geen kwaad volgens hem, maar je moet t zelf niet dwingen, t knakt of t knakt niet. Ik vroeg ook aan m wat je nou eink hoor als je je vingers express knakt. Dat is een onploffinkje Vork Je trekt dan als t waren t kopje een stukje uit het kommetje en door het temperatuursverschil tussen je lichta het smeer ofsow wat tussen je vingers zit zorgt voor een ontploffinkje.. Lagge he. Heb het ook nooit geweten. Dus het is niet zo dat het in he vingers botten zijn die over elkaar knakken. Leuk weetje Vork

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:02

Ik heb dat ook, volgens mij is dat inderdaad een pees die er langs schiet wat je hoort.
Bij mij zit het ook in m'n rug vaak vast. Ik geloof dat het bij de SI gewrichten vandaan komt, en vanuit daar naar de benen/heupen en onderrug.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:13

Ik heb ook knakkende heupen, vooral als ik me omdraai of opsta. Bij het paardrijden weleens last van een vastzittende rechterheup. Heel vervelend, dan moet ik mn voet uit de beugel halen en heen en weer zwaaien om hem weer 'goed' te krijgen. Wat het precies is weet ik niet.