Altijd maar moe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce1984

Altijd maar moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:57

Ik weet niet zo goed waar ik last van zou kunnen hebben.

Al jaren voel ik me extreem moe.
Kan me nergens toe zetten.

Ben twee keer gestopt met mijn studie en nu voor de derde keer begonnen.
Ik wil het nu zo graag volhouden, maar ik weet gewoon niet waar de moeheid vandaan komt.
Wel ben ik 2 jaar lang zwaar depressief geweest, wat waarschijnlijk ook de oorzaak was van dat ik toen zo moe was, omdat het zo veel energie kost als je niet lekker in je vel zit.
Nu gaat het beter, ben niet depressief, al lang niet meer.
Maar de moeheid zit er nog steeds, bloedonderzoek wijst niks uit.
Ik ga op tijd slapen en ik doe van alles, al wordt het me wel snel te veel.
Maar van thuis zitten wordt ik ook moe.

Ik snap gewoon niet wat het zou kunnen zijn. Ik ben 22, maar voel me soms stokoud, dan kan ik gewoon niet meer.

Zijn er meer mensen die dit herkennen en die enig idee hebben hoe ik toch mijn studie kan volhouden?
Want tot nu toe heb ik nog niks aan mijn studie kunnen doen, gewoon te moe.
Kan me er niet toe aanzetten. Maar wil zo dolgraag.
Iemand tips?

irene85

Re: Altijd maar moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:59

Heb je ooit gedacht aan ME, vermoeidheidssyndroom? mischien werd je wel depressief omdat je altijd zo moe bent! wat ik me helemaal kan voorstellen

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:59

dat is idd rot, ik heb ook wel van die dagen Ach gut
ik denk eigenlijk niet dat het dit zal zijn, maar door gevolg van een tekenbeet kan je ook extreem moe worden!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:03

heb je je bloed ook laten controleren op je schildklier?
ik heb wel last van mijn schildklier en heb er medicijnen voor. (mijn schildklier werkt te traag.) als ik die vergeet in te nemen wordt ik ook heel moe en heb ik nergens zin in.

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:12

@ irene85
Nee, mijn depressie had een hele andere oorzaak (thuissituatie)

@miilou_
Het is ook geen tekenbeet geweest

@ eertjuh22
Daar heb ik ook al naar laten kijken, ook naar suiker en pfeifer.
Maar dat is het allemaal niet, gelukkig maar.
Al weet ik ook niet wat het wel zou kunnen zijn.
Bedankt voor jullie reacties tot zover. Knipoog

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:15

Mijn zus heeft het nu ook al een tijdje, heb je er ook hoofdpijn bij? , zij had dat namelijk wel.. de HA zei ook al dat het mischien zou kunnen komen omdat ze de laatste tijd veel stres heeft, Bij jou mischien ook? ik kan me ook wel voorstellen dat je jusit gestresster zou worden als je niet weet wat het is, en ook na je studie's enzo, dat zou ik dan best kunnen begrijpen Knipoog!

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 21:37

Hoofdpijn soms wel, dat is idd wat spanningshoofdpijn heb ik me laten vertellen door de HA.
Ook heb ik het extreem koud.
Ik zit met mijn jas in het lokaal terwijl niemand ergens last van heeft.
Maar nu ben ik al een poos niet meer naar de arts geweest.
Het gaat ook niet over.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:42

Slaap je verder wel goed enzo?
Ik heb ook wel is gehoord dat iemand heel erg moe was, en ze is bij een paranormaal iemand geweesd daarvoor. Het bleek dat ze wel sliep, maar dat ze in haar slaap veel te onrustig was om goed uit te rusten..
Ook door veel stres enz. in het dagerlijkse leven..
Ik weet niet of je bijgelovig bent o.i.d. maar mischien kan dit een uitkomst voor je bieden?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:45

ik heb t zelfde. Ook thuissituatrie en afbreken van studie etc.

Bij mij was de oorzaak mijn immuunsysteem en afweer. Dit werkt 20% dus als ik verkouden bent gaat alles 5 keer zo hard aan de slag om de infectie oid eruit te krijgen. Waardoor ik continu moe ben

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:49

Ik zou je niet verder kunnen helpen. Ik hoop dat je hier op een tip komt wat je verder helpt. Want altijd moe is juis erg vermoeiend. Sterkte ermee

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 10:01

ktink schreef:
Slaap je verder wel goed enzo?
Ik heb ook wel is gehoord dat iemand heel erg moe was, en ze is bij een paranormaal iemand geweesd daarvoor. Het bleek dat ze wel sliep, maar dat ze in haar slaap veel te onrustig was om goed uit te rusten..
Ook door veel stres enz. in het dagerlijkse leven..
Ik weet niet of je bijgelovig bent o.i.d. maar mischien kan dit een uitkomst voor je bieden?

Bedankt voor je berichtje, maar ik doe niets met bijgeloof.
Ik ben verder ook niet paranormaal, dus dat zal het ook niet zijn, maar toch bedankt voor je reactie Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:11

Ik heb het ook gehad 2 jaar geleden, was toen ijzertekort. Nu heb ik er al weer een tijdje last van, dus ik ga dat weer een laten bekijken. Weet niet of ze dat bij jou gecontroleerd hebben?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:16

Ik heb precies dezelfde klachten als jij en heb al vanalles geprobeerd.
Steeds denk je dat het ergens door veroorzaak twordt en dat het wel over gaat, en als datgene dan over is, ben je nog steeds moe, ook al slaap je 15 uur achter elkaar door.
iK Ben zelfs voor een dieet advies naar een dieetiste gegaan, (als je lichaam moeite heeft met bepaalde voedoingsmiddelen kan je als je die regelmatig eet dus heel moe worden omdat er zoveel energie naar het verwerken van dat voedsel gaat.)
Ik weet niet of je de pil slikt? Bepaalde merken zij namelijk veroorzaker van dit soort klachten.
Mijn HA dacht daar ook niet gelijk aan.
Dan nog een vraagje: Kan je wel een stuk fietsen/ een uurtje sporten/een uurtje paardrijden/etc.

Joyce1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 13:58

Naast mijn deeltijd studie werk ik 32 uur p/w, ik wil ook graag nog leuke dingen doen, of mijn studie lijdt daar onder of de leuke dingen.
Ik ben gewoon te moe.
Dus als ik een uurtje wil paardrijden, of een stuk wil fietsen/hardlopen/skeeleren of wat dan ook, dan heb ik geen fut meer om te studeren. Terwijl ik echt iedereen om mij heen zie, werken, studeren, maar ook hun hobby's vrienden etc.
Dat lukt mij gewoon niet.
Vaak krijd je van die vervelende opmerkingen, omdat je pas 22 bent, begrijpen veel mensen dat niet.
Dan wordt al snel de conclusie "lui" getrokken.
Mijn eetpatroon is regelmatig, ik ontbijt, lunch en dineer.
Ik eet ook fruit, etc.
De pil is al jaren geen probleem.
Toch binnenkort maar weer naar de HA denk ik.
Blijven aandringen, want dit lijkt me gewoon niet gezond.
Altijd maar moe zijn en het koud hebben etc.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:04

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien van ik in de herhaling. Bij voorbaat sorry daarvoor Knipoog

Mijn ervaring is dat na een zware depressie, de moeheid als laatste verdwijnt, Dit kan zelfs tot jaren duren. Ook al is de depressie weg (of niet meer waar te nemen), is vaak de nasleep ervan nog wel aanwezig. Ik weet niet of de oorzaak van de toenmalige depressie inmiddels niet meer bestaat, maar als het door je thuissituatie kwam, kan ik me voorstellen dat dat toch nog een punt van zorgen is.

Ik denk dat het een kwestie van geduld is, genoeg rust nemen maar ook veel (leuke dingen!) doen, en soms ook doorzetten als je het gevoel hebt te moe te zijn...Niet forceren, maar soms moet je even door een bepaald punt heen en gaat het wel weer.

Sterkte!!

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:07

Alles wat je hier hebt geschreven herken ik echt helemaal!
Ik heb 't al zo'n 3 jaar en heb ook geen idee wat 't is en hoe 't over gaat.
Wel heb ik de ziekte van Pfeiffer gehad en daarna is 't alleen maar erger geworden...
Ook dat mensen je niet begrijpen is zo herkenbaar voor mij! Vreselijk is dat hè? Ik voel me soms wel een jaar of 80 en ik ben gewoon pas 18 Verdrietig
Paardrijden houd ik amper vol, na 't sporten kan ik de hele dag niets meer doen en uitgaan is er al helemaal niet bij...

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:11

Ik ben laatst bij een homeopaat geweest. Daar werd ik "onderzocht", en als 'tiener' moet je een energiewaarde van 190 ofzo hebben. Mijne was tussen de 70 en de 80. Mams (51) heeft dit vorig jaar ook laten doen, met ook deze conclusie. Zij heeft homeopathische druppels gekregen en moest deze met een fles spa per dag drinken. Zij heeft hier baat bij gehad. Ik moet het nog zien, ik lig nu al drie dagen op de bank omdat ik ik jarig ben geweest van het weekend. Dit is zo druk geweest dat een weekendje mij al totaal uitput. Ik ben nu ook aan de druppels, en over een week of twee zou ik resultaat moeten zien.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:04

Komt me heel bekent voor..echt letterlijk alles wat je noemt. Bij mij waarschijnlijk door een combi van pfeiffer/depressie.. Ik weet alleen niet hoe je er weer bovenop kunt komen.. Zodra je dat weet hoor ik het graag Knipoog

Gewoon doorgaan als ik eigenlijk niet meer kan werkt bij mij averechts. De kleinste dingen kunnen soms al teveel zijn. Verdere onderzoeken bij de dokter wezen niks uit. Uitzieken werd me verteld..
ritme houden, gezond eten.. Ik merk nog steeds geen verschil.. een jaar later inmiddels..

Binnenkort maar weer een onderzoek.. wil toch echt weten wat er nou aan de hand is..

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:12

Er werd al eerder in dit topic gezegd dat het ook met je voeding te maken kan hebben en daar wil ik nog even iets aan toevoegen. Je zegt dat je regelmatig eet en ook fruit eet, maar er zijn veel mensen die tegen bepaalde producten niet kunnen, een bepaalde vorm van voedselintolerantie zeg maar en daar dus klachten van krijgen zoals jij ze hebt. Dat zou je een keer kunnen laten onderzoeken bij een goede natuurarts. Klinkt heel zweverig maar dat is het niet altijd. In dit geval wordt er bijvoorbeeld een bloedonderzoek gedaan waarbij ze specifiek kijken naar je voeding. Mijn moeder heeft dit vorig jaar ook laten doen omdat ze dezelfde klachten had als die jij hebt en daar is het een en ander uitgekomen, zoals oa dat ze beter geen aardappels kan eten in haar geval en nog een aantal andere dingen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze nu veel beter in haar vel zit en zich een stuk fitter voelt. Als je aanvullend verzekerd bent kun je een behoorlijk gedeelte terug krijgen van je ziektekostenverzekering. Sterkte in ieder geval met de zoektocht! Ach gut

Rocho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:08

na jaren me vooruit gesleept te hebben en altijd moe zijn werd bij (per ongeluk) sarcoïdose (besnier/buch) vastgesteld. Dit is een auto immuun ziekte. Helaas is de ziekte niet makelijk vast testellen met bloed onderzoek, maar doordat ik ontstekkingen in mijn been kreeg gingen ze verder zoeken en zagen na röntgenonderzoek een rare vlek op mijn linker long.
Over hoe de ziekte ontstaat is niet veel bekend maar grote periodes van stress en depressie hebben zeker invloed. en ook ben ik van overtuigd dat voeding een grote rol speelt.
ook kreeg ik het advies veel buiten te zijn. dat is de reden dat ik mijn eerste paard kocht.
sinds ik dat paard heb ben ik bijna nooit langdurig ziek geweest. Wel regelmatig moe maar omdat je weet waardoor kan je het makkelijker verdragen, en weet je dat je afentoe een stap op de plaats moet maken. Wel ben ik na stress of verdriet soms doodmoe en heb dan een paar dagen nodig om bij te komen.

Geef de moed niet op en blijf zoeken naar een manier die voor jou werkt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:14

Ik heb in het verleden ook last gehad van de nodige depressies, en ik ben nu, een aantal jaar verder nog steeds elke dag moe. Soms voel ik me even fit, maar een paar uur later ben ik gebroken. Ik kan ook altijd slapen..

Bij mij komt het doordat ik een te lage bloedruk heb. Ik heb het dan ook altijd koud. 2 jaar terug zat ik hartje zomer (26 graden) met een dikke trui/ jas aan buiten omdat ik het koud had..

Ik weet niet of dit ooit nog overgaat. Als ik om 13.30 uur thuis kom uit mijn werk, dan ga ik eerst een paar uurtjes slapen. Ik trek het anders gewoon niet..