Ik moet het even kwijt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Ik moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:26

Ik ben gister naar de huisarts geweest voor mijn darmen. Heb namelijk regelmatig verschrikkelijk last van krampen, kan heel erg ziek worden wanneer mijn eten te vet, te kruidig en te pittig is. Tevens heb ik de gehele dag last van gassen. Maar goed, ik naar de huisarts, heb ik spastische darm. Helemaal niet ernstig ofzo, maar dit is al het zoveelste kwaaltje dat ik heb waar niks aan te doen is. Zo heb ik psoriasis, chronische onderrugklachten, mijn neusbijholten altijd onstoken (operatie helpt niet) en dan nu dit weer. Wordt er soms een beetje moedeloos van... Maar ja, gelukkig heb ik geen ernstige ziekte of iets anders ingrijpends, maar het is wel vervelend...

Ik moest dit echt even kwijt...

Naamloos1

Re: Ik moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:28

och jeetje wat naar voor je!! kunnen spastische darmen nog overgaan of is het blijvend??

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:28

Pfff, lekker zeg! En dat allemaal tegelijk!
Ik weet wel een beetje hoe je je voelt, heb vorig jaar heel erg pfeiffer gehad en sindsdien ben ik voor elke kleine ziekte vatbaar. Heb ook al van baby af aan gehad dat ik moeite heb met naar de wc gaan, ben sinds kort Activia gaan eten maar dan komt het soms juist weer iets te snel Tong uitsteken

Ik denk dat jij het wel nog wat erger hebt, wat houdt psoriasis eigenlijk in? Wel in ieder geval echt sterkte! Verdient niemand

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:31

Voor zover ik weet kunnen spastische darmen door idd verkeerd eten en stress komen. Dat heb ik ook gehad. Toen ben ik veel meer vezelrijk voedsel gaan eten en niet veel vet meer, ook ben ik naar een andere school verhuisd aangezien ik erg gepest werd. Langzaam maar zeker is het over gegaan maar het kan lang duren.
Je kan ook langs een dietiste gaan voor een goed dieet, ook als zijn die soms wat overdreven daarin en mag je dan echt niks meer...maar je kan er altijd wat tips van over nemen.
Medicijnen kreeg ik ook alleen de ene keer moest ik naar de wc rennen, dan kreeg ik andere dan kon ik weer niet..en toen weer over naar de vorige. Uiteindelijk ben ik toen ook gestopt met medicijnen, maar het is een vervelende kwaal die behoorlijk pijn kan doen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:33

Ik ben begonnen met Yakult, schijnt ook wel te helpen, verder probeer ik wel zoveel mogelijk te letten op mijn voeding.

@Katuwr Psoriasis is een chronische huidziekte, ik heb het op mijn hoofdhuid en in mijn oren. Het is niet besmettelijk, maar kan echt ontzettend jeuken. Ook hierbij geldt weer, zo min mogelijk stress...

Bedankt voor jullie reacties!

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:36

Zo te lezen heb je het idd niet getroffen, Spastische darm kunnen verschillenden oorzaken hebben maar dit is allemaal te vinden op internet. Wel is het natuurlijk erg vervelend.!! ik heb zelf psoriasis maar op mijn hoofdhuid, dus niet zichtbaar.

sterkte ermee

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:39

Is psoriasis een soort eczeem maar dan erger? Ik heb zelf namenlijk best erg last van eczeem (over heel mijn lichaam), wordt elke dag van top tot teen ingesmeerd.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:41

Katuwr schreef:
Is psoriasis een soort eczeem maar dan erger? Ik heb zelf namenlijk best erg last van eczeem (over heel mijn lichaam), wordt elke dag van top tot teen ingesmeerd.

Ja, het kan een beetje op eczeem lijken. Ik kwam erachter toen ik achter mijn oren echt grote plakaten 'eczeem' had, het jeukte ook ontzettend. De huisarts stuurde me door naar de dermatoloog. Die keek niet alleen naar de plekken achter mijn oren, maar ook naar mijn nagels, daar heb ik soort 'putjes' in zitten, dat kan ook weer wijzen op psoriasis. Het is erfelijk (de broer van mijn opa heeft het ook). Gelukkig heb ik het niet over mijn hele lichaam...

Waar smeer jij je mee in? En heb je er veel last van? Lijkt me erg vervelend, eczeem over je gehele lichaam..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:53

-> MW

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:41

Ik ken het gevoel, ik heb al twee jaar last van buikkrampen en daarna het gekende resultaat. Ben ermee naar de dokter geweest en die vermoedde dat het een lactose-allergie was. Een paar maanden een lactose-arm dieet gevolgd met niet echt een schitterend resultaat. Heb me er maar bij neergelegd dat ik geen warm eten (en soms zelfs boterhammen met ander beleg dan kip) kan eten zonder een half uur daarna naar het toilet te moeten hollen wegens krampen.
Ook heb ik psoriasis, wat bijzonder aangenaam is Rolleyes als je meestal zwart draagt en de hele tijd schilfertjes op je schouder hebt liggen.
Stress maakt alles nog erger, maar je kan er nu eenmaal niets aan doen dat je zenuwachtig bent voor bepaalde situaties.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:45

Lepeltje21 schreef:
Ik ben gister naar de huisarts geweest voor mijn darmen. Heb namelijk regelmatig verschrikkelijk last van krampen, kan heel erg ziek worden wanneer mijn eten te vet, te kruidig en te pittig is. Tevens heb ik de gehele dag last van gassen. Maar goed, ik naar de huisarts, heb ik spastische darm. Helemaal niet ernstig ofzo, maar dit is al het zoveelste kwaaltje dat ik heb waar niks aan te doen is. Zo heb ik psoriasis, chronische onderrugklachten, mijn neusbijholten altijd onstoken (operatie helpt niet) en dan nu dit weer. Wordt er soms een beetje moedeloos van... Maar ja, gelukkig heb ik geen ernstige ziekte of iets anders ingrijpends, maar het is wel vervelend...

Heeft de huisarts in één keer gezegd dat je een spastische darm hebt? Zonder onderzoeken gedaan te hebben?

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:50

tja welkom bij de club, ik heb ook spastische darmen samen met nog een miljoen nederlanders... stress verkeerd eten pittig noem maar op allemaal drama.... beinvloed wel je leven en gaat nooit meeer weg maar er valt absoluut mee te leven maar je moet voor jezelf kijken wat bij jou wel en niet goed is... succes

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 11:53

ladyjoy schreef:
Lepeltje21 schreef:

Heeft de huisarts in één keer gezegd dat je een spastische darm hebt? Zonder onderzoeken gedaan te hebben?

Nee, ze hebben wel een onderzoek gedaan, beetje kloppen op mijn buik en luisteren, toen ie rechts begon te klopppen deed het toch flink pijn. Aan de hand daarvan en aan de hand van mijn verhaal hebben ze deze diagnose gesteld.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:38

Naja, ik heb geen spastische darm, maar ik heb wel een tijd gehad (bijv. bij stress, of als ik ergens
heel zenuwachtig voor was) dat ik als ik iets vets had, kruidig, net wat jij zegt, echt suuuper erge
krampen kreeg. Dan kon ik eigenlijk niks, het liefst op de bank gaan liggen en niks doen.
Toen heeft iemand ooit de tips gegeven om heel donkerbruin oerbrood te gaan eten. Dus echt met
mais en al die dingen erin. Ook sla met lijnzaadolie hielp goed, bijv. voor het eten. Gewoon sla,
niet van die slasaus erbij, wat komkommers & tomaat en dan wat lijnzaadolie. Echt heerlijk is het
niet, maar het hielp. En tsja, opletten met wat je eet.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:41

Citaat:
tja welkom bij de club, ik heb ook spastische darmen samen met nog een miljoen nederlanders... stress verkeerd eten pittig noem maar op allemaal drama.... beinvloed wel je leven en gaat nooit meeer weg maar er valt absoluut mee te leven maar je moet voor jezelf kijken wat bij jou wel en niet goed is... succes

Ik had ook een spastische darm, echt verschrikkelijk lang last van gehad, maar nu niet meer, en ik eet alles weer. Bij mij kwam het echt door stress, dus het kan echt wel weg gaan. Ik merk het alleen nog als ik in erge situaties terechtkom zoals iemand die overleden is oid. Dan duikt het wel weer even op.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:34

Ik ben er overheen gegroeid hoor Ja ik lag vaak huilend in de badkamer vloer als t weer eens begon die krampen, me moeder weer met spoed naar huis en hup weer naar t ziekenhuis, ben blij dat t weg is Ja