Aften / blaren in je mond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Civic

Aften / blaren in je mond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 15:19

Hallo allemaal,

Ik heb 2 flinke blaren in mijn mond en die doen verschrikkelijk zeer.
Hebben hier meer mensen weleens last van?
Ze zeggen dat je aften krijgt, als je weerstand minder is en je een gebrek aan vitamine C hebt...

Weet iemand of ze besmettelijk zijn eigenlijk?

groetjes Linda

Somebody_

Re: Aften / blaren in je mond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:21

Ik heb het ook wel eens op mn tong Haha! Dat over die vitamine C hoor ik inderdaad ook wel vaker. Of ze besmettelijk zijn, volgens mij niet..
Ik ben er altijd vrij snel af(moet ik er wel van dat spul op doen en een vitamine tablet nemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:21

Niet besmettelijk, ze gaan vanzelf weer weg en het kan komen door heel veel verschillende dingen:

-Tandpasta met een bepaald stofje
-Verminderde weerstand
-Tekort aan vitamine C
-Aangeboren aanleg

En zo nog wel wat. Geloof medicijngebruik oa ook nog.

Er zijn wel middeltjes te koop, maar of dat werkt..? Geen idee. In ieder geval niet te veel aanzitten en je mond goed schoon houden!

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 15:23

Ik heb dus net een gelletje gekocht en erop gesmeerd waardoor er een laagje op komt.. en dat voelt stukken beter aan!
Pijn is direct minder...

Ik dacht namelijk dat ze ook nog besmettelijk waren ook..
Heb er namelijk nog nooit last van gehad!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:25

Nouks schreef:
Niet besmettelijk, ze gaan vanzelf weer weg en het kan komen door heel veel verschillende dingen:

-Tandpasta met een bepaald stofje
-Verminderde weerstand
-Tekort aan vitamine C
-Aangeboren aanleg

En zo nog wel wat. Geloof medicijngebruik oa ook nog.

Er zijn wel middeltjes te koop, maar of dat werkt..? Geen idee. In ieder geval niet te veel aanzitten en je mond goed schoon houden!

Jazeker! Ik raad je alleen aan om dan ervoor te zorgen dat dat spul niet mengt met speeksel de eerste 2 minuten, anders krijg je een hele vieze smaak in je mond. Het is een soort potje met een kwastje wat je er dan op moet smeren, werkt echt heel goed!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:26

Ik heb er ook vaak last van... En volgens mij komt het inderdaad door vitamine ( C??) gebrek. Zodra ik een paar dagen wat minder gezond eet heb ik er gelijk 1. En het is niet besmettelijk hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:30

missmiekie schreef:

Jazeker! Ik raad je alleen aan om dan ervoor te zorgen dat dat spul niet mengt met speeksel de eerste 2 minuten, anders krijg je een hele vieze smaak in je mond. Het is een soort potje met een kwastje wat je er dan op moet smeren, werkt echt heel goed!

Hmm, ja, er zijn ook wel meer middeltjes te koop, maar ik bedoelde eigenlijk vooral dat niet alles voor iederéén werkt Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:30

Civic schreef:
Ik heb dus net een gelletje gekocht en erop gesmeerd waardoor er een laagje op komt.. en dat voelt stukken beter aan!
Pijn is direct minder...

Ik dacht namelijk dat ze ook nog besmettelijk waren ook..
Heb er namelijk nog nooit last van gehad!

welk gelletje Bloos
ik word namelijk gestoord van die dingen
en heb ze regelmatig oorzaak ik weet nog niet waarvan

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 15:44

Ik heb net Aloclair Gel van GUM gekocht..
Is een wit doosje met een groen randje.

Echt een aanrader...

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:47

Ik heb er nu ook last van, maar dat trekt wel weer weg.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:47

ow oke Haha! ga het direct halen Bloos
want ik heb weer zo een enorm ding aan de binnekant van me lip

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:49

Mond spoelen met bessensap van Flipje Tiel, Betuwe helpt er goed.
Staat meestal in de buurt van de zelfmaakpudding in de supermarkt.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:53

Ze doen pijn..bah bah bah!...
Ik heb veel dingen geprobeerd..en er zijn dingen die het verminderen/tegenhouden
Ik heb nu minder aften, maar als ik ze heb zijn ze gemiddeld toch wel minstens zon 1cm doorsnede
en zitten er ook wel 1 tot 2 weken.
Belangrijkste is idd goed weerstand omhooghouden.
En verder poetsen met zendium werkt ook wel.
En allerbelangrijkste..ga er NIET aan zitten, pulken..duwen smeren (wel middeltjes als die werken..maar droogmaken met watjes ofzo..) weet ik het allemaal.

kijk hier ook eens naar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afte

en ik hou van mijn dokter! Vork
heb vloeibare verdoving met pepermuntsmaak..
Kan je in ieder geval nog iets naarbinnen slurpen

en eet geen tomaat..dat brand je giechel uit!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:54

Bocassan, dat werkt pas.....
ook spoelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:59

En wat is dat voor spul?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:04

Al 'ns aan nachtschade-allergie gedacht? Bij mij vallen de vellen van m'n tandvlees/gehemelte als ik tomaten (die onder nachtschadefamilie vallen) eet...
Een hete pizza met tomatensaus als basis? No way! Na het eten niks aan de hand, maar in de loop van de avond zit m'n hele mond onder.
Verse tomaten verdraag ik gek genoeg meestal wel, geroerbakt ook. Tomatensoep is een drama, pizza zoals gezegd meestal ook. Tomatensap uit een pak gaat ook niet. Geen idee welke bewerking al dan niet maakt dat het stofje vrijkomt wat mijn mond aan gort brandt. Verder heeft bij ons thuis nooit iemand er last van gehad, alleen ik Party!!
Gebrek aan vit.C kan ook een oorzaak zijn, of misschien een ander stofje waar je slijmvlies overgevoelig op reageert.
Groetjes
Licorne

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:24

Hm, ik heb ook erg vaak last van aften, maar of het nou aan vitamine tekort ligt? Ik eet behoorlijk gezond en eet ook vitamines zat.
Bij de dokter kun je idd een soort gel kopen dat je meteen kwastje er op moet smeren. Ik kreeg dan wel altijd een heel raar gevoel in mn mond. Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:28

Ik heb er zo af en toe ook last van. Dan weer maanden niet, dan weer ineens drie tegelijk of achter elkaar. En ik kan niet aangeven waar de oorzaak ligt, ik heb ze soms als ik me superfit voel en er met mijn weerstand eigenlijk weinig mis kan zijn. Soms ontstaan ze ook nadat ik per ongeluk mijn tandvlees heb opengehaald met mijn nagel of met de tandenborstel. Wat bij mij helpt, is Pyralvex:

Afbeelding

Gemaakt van o.a. rabarberextract. Het brandt even in bij aanstippen en daarna verdooft het.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:30

mmm bij mij komt het als ik te veel zout of zwart/wit oid eet.. te weinig vitamine c lijkt mij bij mij van niet want ik vreet mij rot aan die dingen.. das mijn favo vitamientje nl.. Hele potten gaan er naar binnen hier thuis haha.

spoelen met zout water wil ook wel eens helpen.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:31

Klopt! Mijn vriendin doet er altijd ketjap op. Dan ontsmet je de blaar. Maar dat doet echt ongeloofelijk zeer! Ik spoel het altijd met tandpasta, helpt ook altijd erg goed vind ik. Ik heb er nu ook weer 1! Dat doet echt zo zeer!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:33

hee mensen ik heb het ook.. vervelend he! bij mij is het niet gebrek aan vitamine c, want ik heb vitamine c pilletjes, maar het helpt niet. bij mij is het gewoon iets dat telkens terugkomt. er is wel heel goed spul voor.. Aloclair, en dat heb je in gel en spray(de spray werkt het beste) ga maar is naar de apotheker of typ Aloclair in bij de google

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:19

Ik had hier eerder ook vaak last van, laatste tijd eigenlijk niet meer zo *klopt af*
Spoelen met echinaforce van dr. vogel wil ook nog wel eens helpen om het proces te versnellen, verder idd zendium tandpasta erop.

Wat ik deed als ik niet kon eten door zo'n ding dan nam ik een tabletje tegen de keelpijn van trachitol Afbeelding
deze liet ik dan smelten op de blaar. In die tabletjes zit een vorm van lidocaïne wat verdovend werkt (lidocaïne zit bv ook in tandartsverdovingen als ik me niet vergis) beetje vaag gevoel geeft het wel zo'n dove plek in je mond, maar ik kon dan tenminste weer wat eten. Haha!

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:46

Ik heb er ook al heel mijn leven last van. Maar bij mij, komt het ook als ik chocoalde eet. En idd. bij stress, en minder weerstand. Maar aften, zitten altijd op zulke rotplekken. Verschrikkelijk. En dat aanstippen is ook een ramp. Dan verga je van de pijn. Alhoewel het daarna, wel gelukkig minder wordt, maar de pijn is niet direct over. Als ik aften heb, kan ik ook niet goed eten en slikken. En vaak loopt het speeksel, bij mij gewoon mijn mond uit. En mijn speekselklieren, zijn ook opgezet, waardoor je ook met een pijnlijke keel rondloopt. Maar de echte oorzaak is niet bekend, waardoor ze ontstaan. Ik heb ook gehoord, dat het een virus is, wat in je bloed zit. Maar het blijven, kortom pijnlijke dingen, die altijd de leuktste plekjes opzoeken maar niet heus!!! Huilen
Ik wens iedereen veel sterkte, die er last van heeft.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:56

Karin schreef:
Wat bij mij helpt, is Pyralvex:

Afbeelding

Gemaakt van o.a. rabarberextract. Het brandt even in bij aanstippen en daarna verdooft het.

Inderdaad, helpt bij mij ook erg goed als ik er last van heb!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:17

Ik had een of ander middeltje, dat zat in een flesje en aan de dop zat zo'n druppelpipetje. Het was een beetje wit/doorzichtig van kleur en het smaakte vrij zoet. De pijn van de aften werd flink verminderd. Ik vind het super fijn spul! Gebruik het altijd als ik ze heb. De naam schiet me niet zo snel te binnen...