verwijderd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jimdebrit

verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 23:01

[..........]
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 19-01-24 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Jaduuh

Re: Evenwichtsstoornis? Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:54

Ik heb dit ook heel erg. Maar ik heb geen flauw idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Scheve mond

COSMIC77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:00

Ik ken het. Ben in het verleden een aantal keer aan mijn oor geopereerd met als gevolg dat mijn evenwichtsorgaan wat gevoeliger is dan bij een gemiddeld mens. Ziek

Soms krijg ik daar erg last van, net of ik in een centrifuge zit of ik ga draaien als ik m'n hoofd beweeg.

Gelukkig -even afkloppen- gebeurt het niet heel vaak. De laatste tijd wel last gehad. Volgens de KNO arts mag ik blij zijn dat het niet frequenter voorkomt. Dus daar ben ik dan maar gelukkig mee Pling

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:02

Het klinkt mij als een lichte epilepsie aanval.
Even naar de dokter maar lijkt mij. Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:21

Het klinkt mij als een lage bloeddruk Knipoog Je hoofd is het lichaamsdeel waar het hardste naar gepompt moet worden, hersenen hebben veel bloed (zuurstof) nodig én het zit nog eens hoger dan je hart ook nog.
Wanneer je gelegen, gezeten of gebukt hebt en weer omhoog komt, moet je hart opeens harder gaan pompen. Bij een lage bloeddruk is de druk naar je hersens te klein en komt er even niet genoeg zuurstof in je hersens.
Hierdoor wordt je duizelig, ziet zwart en misschien val je zelfs wel flauw.
Wanneer je even gaat zitten, went je lichaam langzaam aan het weer harder moeten pompen.
Dat je hoofdpijn blijft houden is niet raar. Je hersenen hebben even te weinig zuurstof gehad en dat is natuurlijk niet lekker! Als ik flauwgevallen ben, heb ik meestal nog twee dagen hoofdpijn en duizelingen.

Natuurlijk is een dokter hier aan te raden Knipoog

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:37

Ik zou toch even naar de huisarts gaan als ik jou was.Het kan vanalles zijn!!Het lijkt idd op lage bloeddruk vind ik(net als Annetje zei)
Ik heb zelf heel erge evenwichtsstoornissen maar bij mij komt het door een hersentumor(is dus niet te vergelijken).

O en wat kan helpen als je het weer hebt, is gaan zitten, of met je armen kracht zetten, dan pomp je meer zuurstof naar je hersenen(is me verteld)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:45

Zo Annetje, dat is wel een heel plausibele verklaring - klinkt mij logisch in de oren toe, en is vrij herkenbaar.

Vervelend dat je evenwichtsstoornissen hebt! Daar zou je eigenlijk toch wel even mee naar de huisarts moeten gaan. Tip om verdere vertraging op onderzoek te voorkomen: laat je ogen alvast even inspecteren door een goede opticien (eentje die niet van zo'n montuurketen is bij voorkeur) en houdt een paar weken lang een soort dagboekje bij waarin je bijhoudt waar, wanneer en onder welke omstandigheden je wat wiebel werd (is er een verband te trekken met slapeloosheid, moest je ongesteld worden, had je te weinig gegeten of juist te veel, had je dorst toen het gebeurde...).
Dan heb je net even wat meer informatie als je eenmaal tegenover je huisarts zit, dat is voor beide partijen wel zo prettig.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:33

[..........]
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 19-01-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:22

Ben wel benieuwd wat de dokter ervan vond Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:27

Ik vind de verklaring van Annetje ook erg logisch.

Hoe is je ademhaling op het moment dat je je zo naar voelt?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:34

Ik heb ongeveer hetzelfde als ik te weinig eet, dan voel ik mezelf wegtrekken, word plots heel misselijk en gooi mn maag leeg.. en als ik dan nog niet eet van ik flauw... bij mij is de oorzaak een familiekwaal nl te snelle stofwisseling... als ik t voel aankomen en ik werk eerst druivensuiker en daarna iets anders weg dan heb ik nergens last meer van...
maar t kan idd verschillende oorzaken hebben, dus zou idd wel bij de ha langsgaan

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 12:11

[..........]
Laatst bijgewerkt door jimdebrit op 19-01-24 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:28

Ik heb 4 jaar geleden hersenvliesontsteking gehad en daardoor is mijn geheugen en mijn evenwichtsorgaan niet zo goed meer als bij een 'gezond' iemand, de ontsteking van het hersenvlies heeft dat bij mij dus beschadigd, bij jou zo het dus heel goed kunnen dat het door de operatie komt.

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:37

[..........]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:44

Ik heb een jaar terug of misschien al twee jaar, een periode gehad dat ik een aantal keer eenevenwichtstoornis had. Waar ik allemaal last van had weet ik niet meer percies behalve dan dat ik absoluut geen controle mee had over mijn lijf.

Het begon s'avonds toen ik wou gaan slapen, zat op bed en wou gaan liggen. Zwabberde toen alle kante op en kwam niet recht te liggen. Dacht dat het kwam omdat ik moe was. De volgende ochtend ben ik een aantal keer vande trap gevallen, tegende muur aan opzij gevallen enzo. Heb daar een paar dagen last van gehad en een poosje daarna weer. Het is niet zo dat ik te weinig eet het had echt met mijnevenwichtsorgaan te maken. Sinds dien kan ook niet meer normaal op de balk lopen, ik turnde een paar jaar terug nog en was heel goed in de balk. Sinds die evenwichtstorenis kan ik niet meer netjes op een lijntje lopen. Maar nu heb ik ook al mijn hele leven iets met mijn oren, ze doen het niet goed en zijn van binnen behoorlijk beschadigt. Misschien dat dat er ook wel iets mee te maken heeft.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:47

Mijn moeder heeft het ook gehad. Dat was een ontsteking ofzo.. Ik weet niet meer precies hoe het heet..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:28

Kan gewoon plotselinge bloeddrukdaling zijn, of gewoon een lage bloedsuikerspiegel, met name als je niet genoeg gegeten hebt. Uitdroging zorgt trouwens ook wel voor hoofdpijn en zwart zien en duizelingen. Mensen vergeten vaak dat je naast voldoende eten, ook voldoende moet drinken, met name gewoon water of vruchtensap. Prik en koffie en thee zijn weer slecht tegen de dorst.

Aan duizeligheid kan van alles zitten (zelf loop ik toevallig vanaf juli in het ziekenhuis voor hetzelfde, maar nog een aantal verschijnselen erbij die op een neurologisch probleem wijzen), maar ga niet meteen uit van het ergste. Zelfs gewoon nervositeit (en verkeerde ademhaling) , waar je je niet ens van bewust hoeft te zijn, kan voor zeer alarmerende verschijnselen zorgen, terwijl er dan lichamelijk niks aan de hand is...

Maar, als je ongerust bent, kun je altijd even naar de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar neuroloog en oorarts.
En ja, het kan ook aan je ogen liggen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:43

Het kan vanalles zijn, maar mijn vriend heeft ook zoiets, maar bij hem komt het door hyperventilatie.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:08

Als Meniére bij jouw familie voorkomt kan dat natuurlijk een goede aanwijzing zijn voor je klachten, ben helaas even kwijt hoe het precies zat met de erfelijkheid en het beloop bij meniére. Verder komen (bijna) flauwval klachten bij heel veel jonge meiden voor zonder dat er een duidelijke oorzaak aan te wijzen is, groei je vanzelf weer overheen.