Hulpeloos haar :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quente_

Hulpeloos haar :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 18:31

Mijn haar word snel vet,,waardoor ik het eigenlijk vaak moet wassen..Maarja..heb daar nooit zin in..Terwijl als ik eenmaal onder de douche sta er niet meer uit wil Tong uitsteken...
+ mijn haar is aardig zwaar.. Als je een paardestaart indoet,,isdie na 2 uur veranderd in een klein paardestaartje wat zo''n beetje naar beneden is gezakt..Staat enorm raar :S
Dus als ik naar school moet,,weet ik dus ook nooit wat ik in moet doen..Staart kan dus niet..staat na 2 uur al helemaal niet meer.. Los haar vind ik ook al amper staan.. Na een paar uur lijkt het hartstikke dun,,waardoor ik een Xtra dikke kop doorlijk te krijgen:P
En toch zit mijn zus maar steeds te zeggen dat ik hartstikke dik haar heb..
Heb eigenlijk donkerblond haar..Onderaan is het ook mooi,,maar bovenaan is het veel donkerder..ookal heb je de avond ervoor net je haren gewassen (zoals vandaag)
Weet me dus amper raad Tong uitsteken
2 vlechten staat me al helemaal niet..(krijg ik ook zo''n dikke kop van Tong uitsteken)
m''n haar alweer knippen vind ik ook nix..wil het niet kort..heb het nu net tot over mijn schouders heen in laagjes Lachen

Iemand ideeén Haha! ???

Veirl

Re: Hulpeloos haar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:10

HupsSakii schreef:
Mijn haar word snel vet,,waardoor ik het eigenlijk vaak moet wassen..Nee, dat is juist de fout. Door het veel te vaak wassen van je haar, wordt je haar ook sneller vet. Ik was mijn haar maar één keer in de week. Knipoog Maarja..heb daar nooit zin in..Terwijl als ik eenmaal onder de douche sta er niet meer uit wil Tong uitsteken...
+ mijn haar is aardig zwaar.. Als je een paardestaart indoet,,isdie na 2 uur veranderd in een klein paardestaartje wat zo''n beetje naar beneden is gezakt..Staat enorm raar :S Misschien kun je bij de kapper eens vragen of ze het willen uitdunnen, dat scheelt vaak een hele hoop!
Dus als ik naar school moet,,weet ik dus ook nooit wat ik in moet doen..Staart kan dus niet..staat na 2 uur al helemaal niet meer.. Los haar vind ik ook al amper staan.. Na een paar uur lijkt het hartstikke dun,,waardoor ik een Xtra dikke kop doorlijk te krijgen:P Neem een leuk model en verf het. Wedden dat je weer tevreden bent met je haar! Knipoog
En toch zit mijn zus maar steeds te zeggen dat ik hartstikke dik haar heb..Iedereen is altijd jaloers op het haar van iemand anders!
Heb eigenlijk donkerblond haar..Onderaan is het ook mooi,,maar bovenaan is het veel donkerder..ookal heb je de avond ervoor net je haren gewassen (zoals vandaag) Verf...
Weet me dus amper raad Tong uitsteken
2 vlechten staat me al helemaal niet..(krijg ik ook zo''n dikke kop van Tong uitsteken) Hoeft toch ook niet? Verzin iets anders!
m''n haar alweer knippen vind ik ook nix..wil het niet kort..heb het nu net tot over mijn schouders heen in laagjes Lachen Nog een keer: neem een ander model. En dan ook echt anders. Vraag aan anderen wat ze denken dat leuk zou staan bij jou, vraag het aan alle soorten en maten kappers enz.

Iemand ideeén Haha! ???

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:28

Ik zou eens naar de kapper gaan en een stuk van je haar afhalen, misschien in laagjes of idd uitdunnen. Maar uitdunnen zou ik persoonlijk zelf niet doen, je mag blij zijn met zo'n bos haar, er zijn er vast veel jaloers op je!
Als je haar wat korter is en minder zwaar, dan heb je misschien ook wel de neiging om het vaker te gaan wassen omdat het dan niet zo lang meer duurt met drogen, en de andere dingen, en ben je dus eerder klaar Lachen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:30

Henrieke: uitdunnen kan juist een hoop helpen en echt na 3 weken ongeveer is die grote bos wel weer terug. Haha!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:36

ik heb ook zo'n haar

uidunnen raad ikje nooit of te nooit aan !! het verpest je haar
ik had deze raad ook ooit is gekregen
als je je haar wast wat bij mij helpt niet altijd de zelfde shampoo gebuirken
iedereen zegt dat je bij 1 shampoo moet blijven maar dat is ook neit altijd goed

ene ander kapsel moet je niet voor naar de kapper gaan je hebt een dot zals balet
een dot met losse sprieten , een hoge staart een schuine staart een lage staart
je draait er vewoon mere rekkers in een hoge of schuine staart met een vlecht er dan in

kleuren gaat ook niet veel veranderen luchter maken is niet goed dan neem je de pigment uit je haar dan duurt het eeuwen eer je je normale haar weer terug hebt

ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes vero

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:57

Ga naar de kapper en laat het in een leuk model knippen. Als je een goed model hebt dat bij je haar past hoef je er nauwelijks nog iets aan te doen.
Verder niet te vaak wassen. Hoevaker je het wast hoe eerder het vet is.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:20

Een goed model laten knippen zal idd wel helpen, hoeft natuurlijk niet kort te zijn. Bij mij werd het door laagjes knippen er niet mooier op maar dat verschilt ook per persoon. Probeer anders is een haarspeld die je haar echt vastklemt, misschien blijft zoiets wel zitten. Het is in ieder geval wel zo dat iedereen altijd iets anders wil mensen met krullen willen stijl, mensen met dun haar dik haar, blond wil bruin, enz. Knipoog

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:28

Een staart met een vlecht erin dan, mss zakt dat niet uit?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:01

Oww herkenbaar, mijn haar doet ook nooit wat ik wil Clown.
Bij mij zit het gewoon altijd raar en stom. Ik heb juist dun en pluizig haar, en als ik het een dag niet was dan wordt het echt super vies en vet.
*zucht* er is gewoon geen hoop Clown, en als ik naar de kapper ga, dan kom ik altijd terug als een soort poedel...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:33

Uitgebreid artikel over vet haar met veel tips:
http://www.vrouwonline.nl/beauty/Beauty ... 3C4768B%7d

Een citaat:

Vet haar moet je niet vaak wassen. Onzin! Vet haar mag je even vaak wassen als ander haar, maar zorg er wel voor dat je een milde en geen agressieve shampoo gebruikt! Een milde shampoo is lief voor je hoofdhuid. Een agressieve shampoo droogt je hoofdhuid uit, zodat je alleen maar meer talg gaat aanmaken! Tip: gebruik géén conditioner op vet haar!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:00

Jaa maar je wil toch ook niet met super vet haar naar bijvoorbeeld school? Ik was het om de dag en weet dat het nog wel veel minder vaak kan en dat wil ik ook wel, maar ik schaam me dood als ik met een vette kop naar school ga..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:04

Probeer misschien juist 'ns wat minder goed voor je haar te zorgen. Natuurlijk mag je vet haar wassen, maar het kan ook zijn dat je haar steeds zo vet wordt juist omdat je telkens met wassen het evenwicht verstoord!!

Als je heel vet haar hebt, laat het dan 'ns een vakantie dat het er niet toe doet (duik onder en laat je aan niemand zien als je je echt schaamt) helemaal vet worden. (of steek het op zodat je het niet ziet als je toch onder de mensen moet, hahahaha) Mijn haar is nog nooit zo gezond geweest, als toen ik het tijdens een trektocht in de bergen een week of twee niet gewassen had. Eerst werd het vies en vet en plakkerig, dat vond ik vreselijk, maar met m'n kop in een bergbeek met water van 3 graden..... nou nee..... maar daarna trok het bij en werd weer redelijk normaal! Toen ik het daarna twee keer waste met doodgewone kruidvat-iedere-dag-shampoo en in de spoeling zette, was het zooooo prachtig! Het vet had het haar juist soepel en gezond gemaakt! En geloof me, ik heb steil, blond, dun, heel erg lang haar, je ziet IEDER piekje..... Maar ik was het maar 3x per 2 weken, en soms maar 1x per week. Is echt voldoende.

Sindsdien ook gooi ik mijn haar, en dat klinkt heel smerig maar bij mij werkt het, juist als het van boven vet en van onderen droog is, een dag en een nacht in de olijfolie. Helemaal insmeren, handdoek over je kussen en je matras (anders is het een kliederboel), 2x goed uitwassen met gewone shampoo.

Het heeft ook nog te maken met je omgeving. Zit je veel binnen in een slecht geventileerde ruimte, bijvoorbeeld een school? Ik werk heel veel (bijna alleen maar) buiten, en woon ook nog in een buitenhuisje. Als ik een dag in de stad ben, of in een verwarmd gebouw met stenen muren en weinig luchtcirculatie, heb ik 's avonds EN puistjes, EN vies vet haar, gewoon door de verstikking. Weet meestal niet hoe gauw ik onder de douche moet komen dan, brrrrr.....

Je haar na de cremespoeling uitspoelen met koud/lauw ipv warm water, zodat je porieen zich sluiten en je niet alle voedingsstoffen er weer net zo hard uit spoelt als je ze erin gesmeerd hebt, schijnt ook te helpen. Bij mij althans Knipoog
Mijn haar is rond mijn menstruatieperiode een DRAMA. Dan steek ik het op, paar plukjes langs m'n gezicht, klaar, en wachten tot het over is *grinnik*. Nou heb ik haar tot op m'n kont, dus dat steekt nogal makkelijk op.....

Het belangrijkste om mee te beginnen lijkt me trouwens je kapsel, waarschijnlijk heb je nu het meest onhandige kapsel voor jou type haar wat je kunt bedenken! Laagjes die EN los niet staan, EN zich niet in een staartje laten dwingen, wat moet je daarmee? Zoek 'ns een goede kapper, eentje die je niet alleen maar de laatste modetrends wil aansmeren, en ga in overleg. Of geef je op voor zo'n make-over show Haha!
Misschien is 1 keertje er wat meer af laten halen, om het daarna in een fatsoenlijk model langer te kunnen laten groeien, wel een offer wat de moeite waard is?

Veel succes!
Licorne

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:12

Niet te vaak wassen, en niet teveel op je hoofdhuid inmasseren.. Gewoon de 2e dag een staart in oid. Ik heb donkerblond, dik, zwaar en redelijk vet haar. Maar je zou niet zeggen dat ik er zo vaak ruzie mee heb Haha! Kan er inmiddels mee omgaan. Ik was het ong elke 2/3 dagen. En dan de 2/3 dag een staart in, dan valt het niet op. Als je dat een tijd vol houdt dan word je haar wat minder vet.

Dat je geen conditioner moet gebruiken is onzin.. Je moet het alleen niet boven op je hoofd gebruiken, het gedeelte waar het vet wordt dus. Tip vd kapper. Als ik het niet gebruik kom ik echt niet door mijn haar heen.

Zoek een goede kapper, die je meteen wat tips geeft en het juiste kapsel voor jou. Ik heb ook wel eens te horen gekregen van ; dat past niet bij je gezicht. oid.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:04

De hoeveelheid wassen moet je langzaam afbouwen. Het beste gaat dit als je bijvoorbeeld vakantie hebt en je niet met je vette kop naar school hoeft. Je kunt dan rustig 3 dagen het wassen over slaan. Zo raakt je hoofdhuid eraan gewend en zal die vanzelf minder talg produceren.

Misschien helpen andere elastiekjes je staart beter vasthouden, of moet je een lagere staart maken. Als je je haar los niet leuk vind staan zou ik bij de kapper eens advies vragen over een leuk model dat je hoofd niet te groot laat lijken.

Succes! Je komt er wel.. en anders pb je maar!