Moe en nergens meer zin in hebben.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Moe en nergens meer zin in hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 17:16

Pff, de laatste weken heb ik nergens meer zin in.
Hang ik maar een beetje op de bank om en ' weet ik niks te doen '.
Gelukkig gaat het al ietsje beter maar mijn motivatie voor school gaat ook achteruit. Had ik in het begin van het jaar nog een instelling van, we gaan er wat van maken. En nu kan het me opeens niets meer schelen..
Paardrijden heb ik wel zin in en dat gaat ook hartstikke goed. Maar ik ben s'avonds zo snel moe en heb dan nergens meer zin in.

Wat moet ik doen..

Pantykous

Re: Moe en nergens meer zin in hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:26

Pak eens een zonnebankje. Lachen Het weer is zo omgeslagen ineens, veel mensen raken dan in een dipje.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:30

Ik heb echt precies hetzelfde. Morgen twee toetsen, toetsenweek, bah ik heb echt gewoon geen zin om die boeken te pakken en te leren.
Winterdipje inderdaad, waar is die zonnebank... Dromen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:07

hier nog 1. maar moet me er de laatste tijd zelfs toe zetten om naar de paarden te gaan. (half uur fietsen met tegenwind, altijd maar alleen enz)... Veel mandarijntjes&ander fruit eten, en toch zoveel mogelijk naar buiten..... Ik zelf geef wel gewoon toe aan mn vermoeidheid 's avonds, als ik moe ben ben ik moe & mag ik slapen, maar daar staat wel tegenover dat ik smorgens mn huiswerk maak & naar de paarden ben geweest... (och ik heb toch zoveel zelfdisipline Schijnheilig )

Is het niet een idee om af te spreken dat je met een vriendin huiswerk gaat maken? Dan kan die je misschien een beetje motiveren.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:07

Nou je ben niet de enigste...

Ik had het ook en me ouders dagte eerst dat pfeiffer had omdat ik ook echt heeeeel veel slaap heel soms wel meer dan 24 uur en kom ik der alleen uit voor het avond eten.

Zelfs bloed laten prikken in het ziekenhuis maar hun zeide dat ik wel heeeel erg lui was Sigaar

Patty04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:54

tja das inderdaad wel btje vreemd. heb ik ook een tijdje last van gehad. je kan je dan inderdaad even neit bedenken wat je moet doen en je gaat maar wat rondhangen, en juist van dat rondhangen woord je sloom en moe. ga dan gewoon eens een stukje wandelen. alleen of met vriendin ofzo. misschien kan je er nog een sport bij nemen of andere hobby. dan doe je wat en leer je ook weer nieuwe mensen kennen.
en ag misscgien is het wel gewoon een herfstdip..heeft iedereen wel eens last van;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:57

zo zit ik al bijna 2 maanden thuis... Boos!
bloed laten testen.. alles was goed... later bleek er iets niet goed te zijn met mijn vitamine b12 gehalte.. dus weer een bloedtest... scheen alles toch goed te zijn...
snap er niks van... het is gewoon klote.. je ligt tot 1 uur in je nest te rotten... gaat ook steeds later naar bed...
maar ja.. morgen ga ik weer proberen na 2 maanden thuis om weer te werken..

ik zou gewoon even langs de huisarts gaan.. nooit geschoten altijd mis.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:07

LimaGentle schreef:
snap er niks van... het is gewoon stinkmodder.. je ligt tot 1 uur in je nest te rotten... gaat ook steeds later naar bed...

als ik dat zou doen word ik ook min denk ik, lijkt me niet echt bevorderlijk voor je fitheid.

Sporten (en dus niet alleen paardrijden) is goed tegen vermoeidheid. Een regelmatig leven met gezond eten ook. Ik heb de diagnose fibromyalgie gekregen een paar jaar geleden maar heb intussen bijna nergens meer last van, als ik maar zorg dat ik sport, goed eet en op tijd naar bed ga.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:10

[***] schreef:
LimaGentle schreef:
snap er niks van... het is gewoon stinkmodder.. je ligt tot 1 uur in je nest te rotten... gaat ook steeds later naar bed...

als ik dat zou doen word ik ook min denk ik, lijkt me niet echt bevorderlijk voor je fitheid.
quote]

dat klopt... maar ik had het zelfs in mijn vakantie.. elke dag vroeg naar bed... en gewoon niet eerder wakker worden dan 1 uur smiddags... dat is niet gezond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:15

Nee idd. Je moet dan wel iets mankeren, maar het kan ook een vicieuze cirkel zijn en dat de oorzaak alweer over is. Dan is het een kwestie van doorbreken.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:02

Hier heb ik ook last van. 'S avonds niet kunnen slapen, 's morgens niet op kunnen staan, de hele dag nergens zin in hebben, soms zelfs niet eens om wat te gaan eten zodat ik alleen 's avonds eet.

Ik ben er weer mee bezig om écht op tijd naar bed te gaan, weer fatsoenlijk te gaan eten enz. En dan nog zoveel mogelijk te slapen. Alleen lukt het niet echt ..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:07

Ik slik nu omega visolie. Ben wel minder moe geworden. Maar zit nog wel in een dip. Maar dat heeft denk ik meer met andere factoren te maken dan de zon. En daar heb je helaas geen invloed op Huilen

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 22:29

Bedankt voor jullie reacties! Lachen
Ik moet mezelf gewoon dwingen om mn best te doen op school. Ben er helemaal niet met 't hoofd bij op dit moment. Gatver, wat baal ik. Scheve mond
Gelukkig straks wel weer wat afleiding, nieuw verzorgpony waarschijnlijk. Lachen
Visolie slikken? Van die vieze stinkende capsules? No thanks. Lips are sealed

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:00

Ik weet wat je bedoeld.
Heb het nu ook een beetje. Toetsweek bleh. Mag niet naar m'n paardje.
Denk een winterdipje. Gewoon leuke dingen doen en niet denken dat het allemaal verschikkelijk is.
Gewoon; alles is leuk. Lachen

Mieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:23

Sporten, elke dag tot uiterlijk tien uur in je bed blijven liggen, daarna in ieder geval bed uit... Desnoods loop je even een rondje om je huis, of naar de bakker/brievenbus/buren, dan kan je eventueel daarna nog in bed als je het niet trekt.
Verder helpt sporten en toch gewoon mezelf dwingen tot dingen doen (afwasje draaien, even naar de supermarkt, afspreken met vriendin) altijd wel goed... Val tegenwoordig ook weer gewoon op een normale tijd in slaap!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 22:35

Winterdipje. I think so. Nagelbijten / Gniffelen

_Loes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:45

Dat zou inderdaad wel eens een winterdipje kunnen zijn. Noemen ze wel winterblues, de minder ernstige versie van winterdepressie.
Ik las bij iemand over zonnebankje. Dat is heel gek, dat zegt ook iedereen tegen mij. (Heb er ook last van)
Maar helaas vervangt een zonnebankje niet het licht van de zon (wat je lichaam mist). Het geeft je wel een gezond kleurtje maar verder helpt het weinig.
Als de zon schijnt; lekker naar buiten en eventueel als het echt uit de hand loopt lichttherapie. Maar daar moet je eerst voor naar de huisarts.
Ik las laatst trouwens dat Sint-Janskruid kan helpen maar dat schijnt weer nogal wat nadelen voor je lichaam te hebben.