gevoelig knobbel achter oor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miilou_

gevoelig knobbel achter oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 16:41

ik had gisteren ruzie met m'n broertje Hamer , en had daarna al last aan m'n oor..
ben gaan slapen gister, en heb nu een hele rare gevoelige knobbel achter m'n oor die er eerst nog niet zat..

iemand enig idee wat dit kan zijn?
ik dacht aan een opgezet kliertje, maar hij is zo hard..

groetjes milou.. Lachen

marleen_88

Re: gevoelig knobbel achter oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:04

Komt het denk je door die ruzie met je broertje?
Doet het pijn als je eraan komt? want dat is meetsal wel zo als het een opgezette klier is.

Anders kan het wel een insecten beet zijn, op vakantie had ik dat ook, t leek wel een ei en hij was ook harstikke hard. Scheve mond

Succes in ieder geval.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 17:22

ik denk wel dat het daardoor komt, hij ging even over de rooie!

het doet zo geen pijn, alleen als ik eraan kom of m'n hoofd ver draai!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:33

Heb je oorbellen en is het toevallig precies op het punt waar de oorbel je hoofd raakt achter je oor? In dat geval kan het een irritatie of allergische reactie daarop zijn. Anders heb ik geen idee, kan zoveel oorzaken hebben Lachen

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 17:35

Yessy schreef:
Heb je oorbellen en is het toevallig precies op het punt waar de oorbel je hoofd raakt achter je oor? In dat geval kan het een irritatie of allergische reactie daarop zijn. Anders heb ik geen idee, kan zoveel oorzaken hebben Lachen

nee, ik denk niet dat het dat is.
want, het zit hoger dan m'n oorbel ongeveer op de helft van m'n oor en dan achter de oorschelp!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:28

Op dat punt zitten ook lymfeklieren die kunnen ontsteken. De ware bron van ontsteking hoeft niet persee in de buurt te zitten, maar het kan een uitwerking zijn van een ontstoken oorbel?

Mijn piercing is ook een tijdje geleden ontstoken geweest en ik had er eerst een knobbeltje in de nek van. Nu is hij wederom ontstoken (had er een ander soort metaal in gedaan), en heb ik een knobbeltje achter mijn oor, precies waar jij beschrijft. Ik verzorg de boel nu iedere dag met alcohol en hij is al bijna weggeslonken. Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:03

mm ik dacht altijd dat t een soort uitstulping is van kraakbeen. Of een puistje. Ik heb het heel vaak

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:50

Dat heb ik ook een keer gehad! Jaren terug, zelfde plek idd. Ook hard en het deed zeer als ik eraan kwam, wilde niet geloven dat het niks was en ben ermee naar de arts gegaan (en dat doe ik dus niet snel!) maar bleek volkomen onschuldig te zijn. Ik geloof dat het idd iets van een verstopt/opgezet talgkliertje was ofzo.

Geloofde zelfs de dokter eigenlijk niet, maar ja ze had wel gelijk want het is vanzelf weer weggetrokken Ja

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:52

ik heb dit ook gehad aan mijn beide oren een hele tijd terug, bij mij waren ze beide zo dik dat de achterkant van mijn oren ze konden raken. Ze waren ook pijnlijk, maar na een paar dagen waren ze weer weg getrokken (af en toe als ik verkouden ben dan zwellen ze wel eens iets) het waren ook mijn klieren.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:29

Heb je niet toevallig zo'n diadeem opgehad? Daar krijg ik het altijd van en behoorlijk erg ook.
Dat voel ik na 2 dagen nog wel.