Slechte doorbloeding (winterhanden, altijd koud)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Slechte doorbloeding (winterhanden, altijd koud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 12:21

Al m'n hele leven heb ik koude handen, zelfs 's zomers bij een graad of 20 nog.
Nooit last van gehad verder, behalve dat iedereen altijd zegt "Och, wat een koude handen!" Clown

's winters ook altijd last van winterhanden en wintervoeten. Zodra de temperatuur onder de 15 graden komt, zoals nu dus, móet ik handschoenen aan, anders worden m'n handen al paars/blauw Ziek

Bij échte vrieskou 's winters worden m'n topjes zelfs wit en heb ik er geen gevoel meer in, zelfs door m'n handschoenen heen. Vaak trek ik een paar dunne handschoentjes aan en daarover van de dikke fleecehandschoenen Nagelbijten / Gniffelen

Ook andere lichaamsdelen worden ijskoud en voelen 'afgestorven'. Billen, bovenbenen waren vanochtend weer ijskoud, en dan heb ik een maillot aan met daarover een warme winterbroek, en is het 13 graden!
In bed draag ik sokken omdat m'n voetjes een paar ijsblokken zijn, zelfs als ik de hele avond pantoffels aan heb gehad!
En eenmaal koude voeten, dan wordt de rest ook koud! Gestoord

Het vervelende is dat het én heel lang duurt voordat ik uit mezelf weer warm wordt, en áls ik dan langzaam opwarm, dan gaan die koude lichaamsdelen prikken en tintelen. Vooral m'n handen en voeten is een hel, ik heb wel eens jankend op de bank gezeten omdat het gevoel weer terugkwam in m'n topjes en dat zó'n pijn deed Lips are sealed

Zelf denk ik dat het grotendeels te maken heeft met een slechte doorbloeding.
Onder de douche doe ik wisselbaden: van warm (40 graden) naar koud (20graden) en weer terug. Ook probeer ik mezelf op temperatuur te houden door nu al handschoenen te dragen, thuis altijd pantoffels aan te houden en m'n lichaam niet de kans te geven om af te koelen Ja

Wie heeft er ook last van en wie heeft er tips Haha! ?

Maaaike

Re: Slechte doorbloeding (winterhanden, altijd koud)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:27

Ik heb het ook altijd.
Maar weet ook nog steeds niet hoe ik er vanaf kom..

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:39

Rode wijnbladeren ofzo? Haha!
Er zijn een soort van medicijnen die helpen tegen slechte doorbloeding, mijn oma had er altijd heel erg last van, altijd paarse/blauwe handen ed. 's Winters slikte zij dat (of iets wat er op lijkt, weet niet precies wat het is, even vragen bij de drogist/apotheek) en dat hielp wel redelijk.

Ik heb het ook een beetje, dus ik weet hoe irritant het is, van die blauwpaarse verstijfde ijsklomphandjes Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:36

Ik heb het zelf ook, alleen dan minder erg. Ik heb wel altijd koude handen en voeten maar met sloffen is het probleem van koude voeten meteen opgelost.

Echt tips heb ik niet, ik weet wel dat mensen die veel bewegen en buiten zijn het vaak warmer hebben.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:38

volgens mn moeder helpt acupunctuur....moet altijd nog eens een afspraak maken....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:04

is geen winterhanden denk ik maar ziekte van raynaud, zoek maar eens op , als ik goed gespeld heb. s niet veel aan te doen helaas, ik heb t ook, midden is zomer mn hele toppen spierwit, gevoelloos en tintelend, ook aan mijn tenen heb ik het. Onder lauw water houden en wiebelen enbewegen helpt als enige bij mij

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:50

uhh.. bij mij helpt het ook wel is om uiercreme op me handen te smeren..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:04

Ik heb het ook wel van die rode plekken die heel zeer doen maar ontzettende koude handen vooral achter de pc kun je hier dan niet iet aan doen ?