Zit niet lekker in mijn vel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Zit niet lekker in mijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 18:02

Ik begin volgens mij depressief te worden of in te storten, ik weet het gewoon niet meer. Zit helemaal niet lekker in mijn vel, zit overal tegenaan te hikken, ben overspannen en voel me gewoon niet goed, begin ook nog eens ziek te worden. En het laatste wat ik wil is dat mijn vriend telkens weg is als ik hem nodig heb, vanavond weer, omdat hij ook niet goed in zijn vel zit, maar mijn probleem is dat ik zowat thuis moet blijven omdat ik nergens heen kan, omdat mijn ma het niet goed vind of ik heb geen geld. Buiten dat gaat het met meerdere mensen in mijn omgeving niet goed en dat voel ik best goed aan, wat soms erg irritant is, vooral als ze niet willen zeggen wat er is. Volgende week dinsdag moet ik weer naar school en dat is wel het laatste wat ik wil, het enige wat ik kan doen om niet te gaan is naar een psycholoog, maar daar ben ik nu gewoon nog niet aan toe heb ik het idee, kan nu gewoon nog niet kwijt wat me allemaal dwars zit. Ik heb gewoon het idee dat ik gek word(vooral als ik in mijn eentje thuis ben), buiten dat heb ik volgens mij ook hyperventilatie, dus dat helpt er ook niet echt aan mee, alle spanning blijft in mijn lichaam zitten waardoor dat ik constant rug en nekklachten heb. Ik heb vanaf alle kanten continu gezeik, dan is het mijn ma, dan school, dan weer iemand die me niet gelooft, dan weer vanwege het feit dat ik helemaal geen geld meer heb en dus niks kan doen, niemand op mijn vriend na steunt me ook maar ergens mee, zit continu te janken enz. Het enige positieve is dat ik het tegenwoordig tenminste kwijt kan aan mijn vriend, terwijl ik het tot noch toe aan helemaal niemand kon vertellen en het nog meer opkropte, maar volgens mij komt nu gewoon alles van de afgelopen jaren eruit en het word me nu gewoon allemaal teveel. Mijn vriend weet af en toe ook niet wat hij moet doen, omdat ik soms verkeerde signalen afgeef waardoor hij denkt dat ik graag alleen wil zijn, terwijl dat dat juist wel het laatste is wat ik wil, want dan word ik helemaal gek.

_Bonte_

Re: Zit niet lekker in mijn vel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:05

ja ik weet niet goed wat te zeggen behalve aan alle slechte dingen zit ook iets goed je moet het alleenweten te vinden !

sorry voor de niet zo behulpzame tip waarschijnlijk !

sterkte zoek de dingen even op waar je nog wel gelukkig van word , je paardje of zo

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:07

Ik heb ook vaak dat spanningen in mijn lijf blijven zitten, ik kan nooit ECHT rustig worden, altijd is er wel EEN spanning. Het is zeker vervelend. Ook krop ik vaak me gevoelens op en daardoor heb ik een paar jaar terug ook een depresieve periode gehad die gelukkig snel over was. En sindsdien praat ik met vriendinnen veel en dat helpt ook. Of schrijf ik gedichten over wat ik voel, schrijven helpt ook. FF lekker van je af schrijven.

Ik hoop dat het snel beter met je zal gaan Njen! Dit is echt klote..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 18:21

Ik ben allang blij dat iemand de moeite neemt het te lezen, moest het gewoon ff kwijt. Het is alleen jammer dat ik dingen erg slecht van me af kan schrijven, heb het al vaak genoeg geprobeerd, misschien vanavond nog een poging, vriend is er toch niet:-(

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:52

Ik heb ook een hele tijd een periode gehad dat ik me echt depri voelde, heb toen hulp gehad, huisarts, psycholoog, ze wouden me zelfs in een kliniek stoppen omdat ik niet meer at..(kwam voort uit de spanningen)Uiteindelijk heb ik van mijn instructrische een tip gekregen, om een keer naar voetreflexologie te gaan, ( http://www.voetreflexologie.nl/ ) Dit helpt voor mij echt heel goed, ben weer erg happy..
Zij geeft mij allemaal tips hoe ik spanningen kwijt kan raken enz enz. Ze dwingt mij ook niet om er over te praten. Als ik het niet wil dan is het ook goed, wil ik het wel dan luistert ze en helpt ze me.. Ook stelt ze mij subtiele vragen, aan de hand van hoe ik reageer merkt ze of het mij dwarszit..
Heel veel sterkte.. Ik hoop dat je, je snel wat happy'er voelt..
Weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt, je moet maar kijken wat je ermee doet. Ook mag je me altij pm'en als je wat kwijt wilt!!
Liefs..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 13:39

Thnx, ik zou wel willen, maar mijn ma wil dan perse dat ik naar een vriendin van haar ga die ik niet kan uitstaan(ondanks dat ze die dingen dan wel weer goed kan).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:11

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik vind dat jou moeder een erg grote rol speelt in jou leven. Als jij iets wil wat je moeder niet wil hebben, kan jij toch zelf wel beslissen of je het doet of niet? Scheve mond

Ik weet voor de rest ook niet echt iets wat je eraan kan doen, in ieder geval veel sterkte ermee.
En ik hoop dat je er weer bovenop komt Lachen Ach gut

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:31

ik begrijp wel wat je bedoelt. ik heb zelf ook vaak periodes dat het niet zo wil allemaal.. ik ben juist van het wisselende.. het ene moment kan ik de hele wereld aan en het andere moment zit ik stil en alleen zielig op de bank..
vaak helpt het mij wel om te weten dat het vaak ook een deel is wat je je zelf aanpraat. moeilijk om uit te leggen. maar als je je echt heel rot voelt, komt dat vaak omdat je dat soort van tegen je zelf zegt dat je niet lekker in je vel zit. Het is vaak moeilijk om op te brengen maar ga wandelen of boodschappen doen.. ik ga tegenwoordig tekenen, dit vind ik een goed middel om wat dan ook op papier te zetten!

niemand hoeft die tekeningen te zien, maar je kunt ze wel laten zien als je wilt. ik heb snap je wel. heel vervelend op de momenten zelf. maar geloof in je zelf. Iedereen heeft zoveel om voor te gaan in deze wereld! over een half jaartje is het weer zomer Haha!

wou dat er iets was in het algemeen dat helpt hiertegen. vaak is het ook de eenzaamheid en dat je vaak denkt dat niemand het helemaal begrijpt.
het komt goed. vroeg of laat.

sterkte. mijn pm staat open. (ik zoek ook eigenlijk wel iemand om het hier over te hebben Gaaaap )

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:39

Jullie mogen mij altijd pm'en.. ik heb ook een wat minder prettige periode gehad, ik ging er ook te diep in zitten. maar het erge was dat niemand mij begreep!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:25

xMarleeNx schreef:
Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik vind dat jou moeder een erg grote rol speelt in jou leven. Als jij iets wil wat je moeder niet wil hebben, kan jij toch zelf wel beslissen of je het doet of niet? Scheve mond

Ik weet voor de rest ook niet echt iets wat je eraan kan doen, in ieder geval veel sterkte ermee.
En ik hoop dat je er weer bovenop komt Lachen Ach gut

Ik ben 15, mijn moeder speelt wel een grote rol in mijn leven, maar steeds minder, omdat ze me nergens echt in steunt en om de kleinste dingen loopt te zeuren of oude koeien uit de sloot haalt heb ik gewoon gezegd, zoek het maar uit, ik heb nu een nieuwe grotere kamer(net verhuist) en mij zie je voorlopig niet beneden, tenzij ik eten ga maken voor mezelf en mijn vriend, maar meestal doet hij dat tegenwoordig, ben mijn inspiratie kwijt. Ik kan wel zeggen, wil naar een ander iemand toe, maar dan weigert ze het te betalen en aangezien ik ookal geen zakgeld en kleedgeld meer krijg schiet dat niet op. Op mijn werk liepen ze ook steeds meer te zeuren, omdat ik de laatste tijd wat vaker afwezig was en ik had constant ruzie met een collega, toen heb ik dus ontslag genomen. Spaarrekening heb ik net mijn laatste geld vanaf gehaald om eten te halen, omdat mijn ma weer eens weigert me wat meer te geven als ik het niet red met boodschappengeld.