Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cardy schreef:Nee als je besmet bent erdoor en je wordt ziek valt er niks meer tegen te doen... Net zoals bij de koeien, je krijgt ook dezelfde symptonen als de koeien. Je zou er wel overheen kunnen komen heb ik gelezen, maar die kans is minimaal
Medousa schreef:Moest toevallig hier pas wat over leren, 2 op de 1.000.000 mensen krijgen deze ziekte.
Gatsie wat eng dat het zelf nog zo lang na het eten van het vlees je er dood aan kan gaan.. jakkie!
mirre schreef:Volgens mij is er nog maar 1 eerder geval in Nederland geweest. Meestal hoor dit soort dingen wel in het nieuws. Maar wat erg zeg! Echt een enge ziekte
summer schreef:mirre schreef:Volgens mij is er nog maar 1 eerder geval in Nederland geweest. Meestal hoor dit soort dingen wel in het nieuws. Maar wat erg zeg! Echt een enge ziekte
Er zijn twee gevallen in de media geweest. 1 vrouw en bij het tweede geval werd er niet gemeld wat het geslacht was. Dit omdat de familie dit niet wilde.
Het is een gevaarlijke ziekte, vandaar dat je ook moet oppassen met bv bloedtransfusies. De ziekte kan zo worden overgedragen. De donor kan al wel besmet zijn, maar men kan het nog niet bepalen.