[Update] Depressie. Terugval?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VoorHeelEven

[Update] Depressie. Terugval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 14:00

Nog geen jaar geleden opende ik dit topic.
Het ging toen heel slecht met mij. Ik was flink depressief. Medicatie hielp wel iets maar ik had daardoor het gevoel dat ik mezelf niet meer was dus het maakte het ook moeilijker.
Sinds mei 2006 gaat het eigenlijk weer heel goed. Ben van de medicijnen af en heb mezelf uit dat diepe dal getrokken.
Ook ben ik weg bij mn psychiater en psycholoog. Helemaal clean dus om het zo maar even te zeggen. In het begin vond ik het doodeng om op eigen benen te staan maar het is gelukt.
Ben van school veranderd en het gaat eigenlijk wel goed. Nog steeds heb ik moeite om elke dag te gaan, nog steeds zijn er dagen dat ik wakker word en denk van "screw alles" maar meestal lukt het wel om dan toch te gaan.
Ik heb weer een doel in het leven, kijk erg uit naar de opleiding die ik na dit jaar wil gaan doen.
Kortom, niet veel aan de hand.

Maar de laatste tijd, ik denk sinds een maand. Gaat het weer minder. Het schijnt heel moeilijk te zijn om een nieuwe depressie te herkennen, maar de kans dat het gebeurt is heel groot.
Ik ben ook echt als de dood hiervoor omdat ik nooit, nooit, nooit meer zo beroerd wil voelen.
Dus ik heb geprobeerd het te negeren, mezelf heel hard aan te pakken, rustiger aan te doen.
Echt alles. Maar het gaat niet over. Ik loop weer steeds vaker met een rotgevoel rond. Heb nergens meer zin in. Krijg zelfs weer suicidale gedachten.
En ik ben zo bang! Ik weet niet meer wat ik ermee aanmoet.
Ze zeiden tegen me dat als het echt niet meer ging, ik gewoon langs de HA kon gaan en als zij het ook nodig vond weer medicijnen kon krijgen.
Maar ik durf niet. Ik ben zo blij dat ik gewoon weer normaal kan leven zonder steeds iedereen uit te moeten leggen waarom ik niet kan drinken, waarom ik niet mee uit wil. Waarom dit niet gaat en dat niet gaat. Waarom ik van het ene op het andere moment chagrijnig kan worden.
Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat als ik niet ga dat het dan nog erger wordt en dat ik misschien wel helemaal terugval.
Ik weet het gewoon even niet meer, kan het niet eens uitleggen.
Merk het ook hieraan, het is zo verwarrend, kan niet eens opschrijven wat ik nou eigenlijk bedoel.
Het enige wat ik weet is dat ik echt heel bang ben dat het weer mis gaat.

mirre

Re: [Update] Depressie. Terugval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:04

Ik denk dat je direct weer naar je huisarts moet gaan! Hij kan je vast helpen evt. met medicatie of ander soort hulp. Het is vast een opluchting als je geweest bent. Nu ben je nog niet zo ver als je toen wel was dus kan je dat misschien voorkomen. Maar dan moet je wel heel snel een afspraak maken.
Sterkte ermee!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:07

Het kan goed dat het komt door de herfst dat je je weer slechter voelt. In de herfst krijg je minder uren zonlicht, waardoor je je depressief kan gaan voelen. Tevens worden de dagen korter en het weer wordt slechter.

Toch maar even langs de huisarts gaan, misschien helpt lichttherapie in deze situatie ook wel. In ieder geval veel sterkte!

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:48

Sterkte meid. Ik zit momenteel met een burnout en een depressie dus ik weet hoe je je voelt. Zoek hulp. Wacht er niet te lang mee. De medicijnen kunnen het dal minder diep maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:52

Kan goed met de herfst te maken hebben,bij ons in het dorp heeft een man zich zelf wel eens verdronken omdat hij depri was door de herfst.Een lichlamp kan in jou geval erg goed helpen, die kan je huren bij het groene kruis.