Botje gebroken in hand zonder dat ik het wist!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SannevdM

Botje gebroken in hand zonder dat ik het wist!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 10:57

Nou de titel zegt het al, ik heb zo'n botje in mijn hand gebroken...
Voor anderhalve week terug heb ik mijn hand tussen de deur gehad, deed even heel zeer, maar werd daarna wel minder. De hele tijd wel wat last van gehad, maar nooooiit het gevoel gehad dat het gebroken zou kunnen zijn. Todat ik na een paar dagen een heel raar scherp stukje in mijn hand voelde, en als ik erop drukte deed dat redelijk zeer. Ach dacht ik zal wel, gaat vast weer over. Weer paar dagen later zat het er nog, en had mijn moeder een afspraak bij de dokter gemaakt.
Daar ben ik net geweest.
En wat blijkt Bloos! ik heb een botje in mijn hand gebroken en dat stukje wat je voelde is een botsplinter.
OMdat het al een poos geleden is kunnen ze er nu niks meer aan doen, moet nu een maand rustig aan doen en dan weer terug...
En kijken we verder, het moet dan iig niet meer pijn doen en moet mijn hand weer helemaal tot een vuist kunnen maken.
IK snap er echt niks van!!

Gr. Sanne

Faelivrin

Re: Botje gebroken in hand zonder dat ik het wist!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:54

Dat is eng. Nagelbijten / Gniffelen Voelde je echt geen pijn enzo?
Wat apart..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:58

Wat raar, je zou zegge n dat je dat echt wel merkt...
Nou sterkte de aankomende maand en ik hoop davoor je dat het dan over is.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:47

Das raar zeg, hoop dat het snel geneest.
Ik heb het ook eens gehad, pink gebroken gehad en die is scheef aan elkaar gegroeit, verder waren daar geen losse botjes bij. Mijn pink staat dan wel wat scheef maar ach, kon kiezen: opnieuw laten breken en alsnog rechtzetten ofzo laten. Mooi zo laten heb ik gedaan, heb er toch geen last van.

Lijkt me best eng als je ineens zo;n stukje bot voelt in je hand Scheve mond

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 19:50

Het deed opzich wel zeer, maar niet super!
IK heb al redelijk vaak wat gebroken en dat voelde echt heel anders dan nu.
Daarom had ik ook nooit verwacht dat het gebroken was, die andere keer dat ik wat gebroken heb gehad waren het wel gecompliceerde breuken, maar toch.
IK kon mijn vingers nu nog gewoon bewegen en buigen, je zou haast denken dat dat niet kan als iets gebroken is, maar blijkbaar dus wel!
De artsen zeggen altijd dat ik een hoge pijngrens heb. Knipoog Clown
IK voel me nu wel een beetje dom dat ik het niet gemerkt heb!
Gestoord

Bedankt verder voor de reacties!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:51

Hee jakkes
Je zou idd zeggen dat je het wel merkt
Mijn broer had ook een keer zijn vinger gebroken, merkte die ook niet, nu loopt ie voor de rest van zijn leven met een dikke vinger
Succes er mee
en sterkte Lachen

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:57

Jeetje !!! Wat goed dat je uiteindelijk toch naar de dokter bent geweest.
STERKTE ! En succes ermee Lachen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 10:56

Veel sterkte!

@Marleendv_88
Dat heb ik ook een keer gehad. Je ziet nu wel zo'n botje uitsteken.
Maar ik laat het maar zo.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:00

Ik heb vroeger toen ik klein was ook mijn vinger gebroken gehad zonder dat ik of mijn ouders het wist, had ook mijn vinger tussen de deur gekregen. Hij is nu een beetje krom maar heb der verder geen last van.
Kon em toen ie gebroken was ook gewoon bewegen en het deed wel even pijn op dat moment maar dat was later wel weer wat over!
Succes met je vinger Tong uitsteken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:07

Mijn oma heeft 3 week doorgelopen op een gebroken been (enkel, 2 plaatsen) waar ze niks van wist, dacht dat het gekneusd was.. Schijnheilig

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:44

Mijn vader heeft precies hetzelfde, maar dan in zijn voet! Hij moet nu volgende week weer terug naar het ziekenhuis, maar heeft nu erg veel pijn. Eerst had hij pijnstillers, maar die heeft hij nu niet meer.
Beterschap ermee!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:57

Heb ik ook een keertje gehad. Allen dan met het gewricht van mijn rechter pink. Toen ik ervoor naar de HA was geweest zei die dat het een kneuzing was.. Pas 1,5 jaar later toen er een rontgen werd gemaakt (had vingers verrekt) zagen ze dat er een botbreuk heeft gezeten...

Me pink is nu iest gevoeliger dan normaal, maar verder doet die et nog Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 23:45

Bedankt voor de reacties weer!

Het doet wel zeer, maar echt niet erg!
Heb net zelfs gereden! De dag nadat het het dus gebroken was en de keren daarna heb ik ook gewoon gereden. Iets gevoelig maar verder geen probleem, ik blijf het maar apart vinden. Iedereen trouwens, als ik zeg dat iets in mijn hand gebroken heb, dan zitten ze me allemaal aan te kijken van huh..?!
Het enige wat redelijk zeer doet is van mijn hand een vuist maken, en hard op dat botje duwen.
Nou we wachten de volgende afspraak maar af! Cool Verward

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:10

marleendv_88 schreef:
Ik heb het ook eens gehad, pink gebroken gehad en die is scheef aan elkaar gegroeit, verder waren daar geen losse botjes bij. Mijn pink staat dan wel wat scheef maar ach, kon kiezen: opnieuw laten breken en alsnog rechtzetten ofzo laten. Mooi zo laten heb ik gedaan, heb er toch geen last van.

Bij mij precies hetzelfde: m'n pink was wel wat gevoelig, maar ging pas na 1,5 maand naar de dokter omdat het gewricht zo stram was en m'n vinger op onverklaarbare wijze soms zo dik was en niet wilde buigen Verward
Bleek dat 'ie gebroken was geweest en inmiddels alweer geheeld was, alleen scheef dus. Daar kwam ook die gewrichtspijn vandaan.
Mocht toen ook kiezen om 'm opnieuw te laten breken of om 'm zo te laten. Heb dat laatste gedaan, opnieuw breken durfde ik niet Bloos

Afgelopen zomer trap gehad van paard tegen hand. Duim was blauw en dik en deed wel zeer, maar niet dat ik door de grond ging.
Toch maar even naar ziekenhuis, en ja hoor, toch gebroken.
En ik altijd maar denken dat als je iets breekt, je verrekt van de pijn Clown

In ieder geval hopen dat het goedkomt! Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 11:33

@ Maethoriel, marleendv_88 :

Haha, nou ben ik iig niet de enige die ''zomaar'' met een begroken hand doorloop. Bijna iedereen die het weet zit me een beetje dwaas aan te kijken, en zie je denken jaja... Clown

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:37

heb ik ook een keer gehad, mn ringvinger gebroken...ach hij was wel dik, en zag er niet helemaal recht meer uit, maar ik dacht dat het gekneusd was...kon hem alleen niet meer helemaal buigen Clown
na 2 maanden of zo langs de dokter, ja hij is gebroken geweest, maar ik zou er niets meer aan doen als ik jou was, word vanzelf weer soepeler...en volgende x moest ik eerder komen Tong uitsteken

en idd, vinger is (na 2 jaar of zo Clown ) weer op redelijk normale dikte, kan hem gewoon buigen, en het valt niet eens zo erg op, omdat bijna al mijn vingers scheef staan (gewoon scheef gegroeid)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:39

Herkenbaar, heb eens mn pink gebroken, kwam er pas na een hele tijd achter. Weet nog steeds niet hoe het komt. Clown

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:44

Waar ken ik dat toch van:=

Ik ben ook zo'n typ...
Botje in m'n voet gebroken, kwam ik ook echt laat achter Nagelbijten / Gniffelen

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:13

Ik zou het toch wel even goed in de gaten houden allemaal. Mijn pa zit nu heel erg met de ellende. Die heeft dat botje in zijn voet gebroken zonder dat hij het wist, kan al wel 20 jaar geleden gebeurt zijn. Nu is het verkeerd vastgegroeit en door slijtage weer los gaan zitten. Hij moet nu geopereerd worden, of zijn voet moet stijf gezet worden of er moet een kunstgewricht in.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 11:46

@ mirre:

Ik houd het ook wel goed in de gaten hoor! Ben aan genoeg botbreuken geopereerd.. Bloos
Moet woensdag weer naar het ZH.
Al heb ik bij dit het idee dat het wel meevalt en zo over is. Omdat het toch heel anders voelt dan wanneer ik de andere keren wat gebroken heb gehad...